Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 918 Spyder posílilo na 887 koní, prý je teď rychlejší než LaFerrari
15.5.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Třetí hybridní supersport se výkonově dotáhl na své soupeře, hmotnostní handicap mu ale zůstal. Přesto Porsche tvrdí: porazíme LaFerrari i McLaren P1.
Porsche otevřeně nic takového nepřizná, jeho práce na hybridním Spyderu od loňské první prezentace a technické změny zveřejněné po ženevském autosalonu to však dokazují poměrně jasně - Zuffenhausen své soupeře z Maranella a Wokingu v jejich honbě za výkony poněkud podcenil a nyní se snaží jejich náskok dohnat.
Přesně před rokem jsme psali o tom, že výrobcem potvrzený kombinovaný výkon modelu 918 činí 780 koní a 750 newtonmetrů s možností krátkodobě využít systém overboost přinášející 950 newtonmetrů. Dnes je stav poněkud jiný. V těchto dnech Porsche pořádá první novinářské jízdy s aktualizovaným Spyderem a nové stroje podle výrobce disponují celkovým výkonem 887 koní, zatímco točivý moment poskočil na 1 275 newtonmetrů. Na celkových 963 koní LaFerrari a 916 koní McLarenu P1 je to pořád nezanedbatelný deficit, zjevně však už nelze mluvit o propastné ztrátě.
Díky sdílnosti Porsche víme, že se o tento nárůst síly ve větší míře postarala dvojice elektromotorů (+ 78 koní), ačkoli ani atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 4,6 litru nezůstal na dřívějších parametrech. Původně Porsche uvedlo výkon 579 koní, nyní říká, že jejich polozávodní V8 má 608 koní při 8 600 otáčkách za minutu (omezovač je nastaven na 9 150 ot./min), tedy více než 130 koní na litr.
Spyder, evidentně míněný jako skutečný plug-in hybrid s relativně větším balíkem akumulátorů a nikoli hybrid využívající elektromotor předně na podporu spalovacího agregátu, což je případ LaFerrari i P1, trpí značnou nadváhou. Automobilka potvrdila hmotnost 1,7 tuny a o 50 kg méně při objednávce paketu Weissach, kdežto McLaren váží o 300 kg méně a nové Ferrari dokonce o 445 kg (Italové však uvádí váhu bez náplní, které cirka metrák přidají).
Porsche si však z nadváhy zřejmě mnoho nedělá. Na probíhající prezentaci už několik novinářů vyzvídalo, jestli automobilka bude svou hybridní vlajkovou loď dále posilovat jednak vzhledem k parametrům konkurence, ale také proto, že čísla platí pro testovací předsériové prototypy. Porsche na tyto dotazy jasnou odpověď nedalo, jeho lidé zkrátka říkají, že auto definitivně dokončené není, zároveň ale poměrně sebevědomě tvrdí, že Spyder bude na okruhu rychlejší než Ferrari i McLaren.
Jejích překvapující jistota vychází jednak z pohonu všech kol (přední roztáčí pouze jeden elektromotor), systému individuálního vektorování síly a rovněž řízení všech kol podobnému těm u modelů Turbo a GT3. Abychom tomu věřili, v ideálním případě rádi uvidíme všechny tři stroje na jednom okruhu v boji o všechno, když ale nic jiného, hodně by napomohly i nezávislé testy na Nordschleife nebo dráze Top Gearu. Neoficiálními časy z obou zmiňovaných destinací se chlubí jen McLaren, přičemž na Nürburgringu měl jejich typ P1 dosáhnout čas „pod sedm minut“, zatímco Porsche bylo loni o čtrnáct sekund pomalejší, nicméně ještě s původními výkony.
Pokud jde o akceleraci v přímce, Porsche se díky pohonu všech kol skutečně zdá být ve formě. Aktuálně uvádí čas akcelerace na stovku za 2,8 sekundy, kdežto Ferrari a McLaren shodně konstatují „pod tři vteřiny“. Naopak při zrychlení na dvojnásobek se misky výkonových vah převažují na stranu P1 a LaFerrari. S identickým časem 7,0 sekundy by měly dosáhnout 200 km/h o devět desetin sekundy dříve než 918 Spyder. Také maximálku má Porsche nižší, ne však o moc. Ferrari říká „více než 350“, Zuffenhausen „více než 340 km/h“.
Chcete-li vidět, jak 918 Spyder jezdí pod plnou zátěží, můžeme vám posloužit. Chris Harris vzal na předváděcí akci kameramana a pár postřehů do objektivu řekl, sám však přiznává, že pouhá tři kola v předprodukčním voze na vynášení definitivních soudů zrovna nestačí. Přesto je však zajímavé, že se po více než pozitivních prvních dojmech i tentokrát přistihl při tom, jak přemýšlí nad tím, jak fantastické by mohlo Porsche 918 Spyder být bez akumulátorů a elektromotorů. Však se na to podívejte.




















Samotný atmosférický osmiválec o objemu 4,6 litru je schopen vyprodukovat přes 600 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
před 2 hodinamiDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Nejčtenější články
Restaurace Tesly otevřela své brány veřejnosti, návštěva bude zážitkem i pro vaši peněženku
23.7.2025Ceny náhradních baterií mild-hybridů jsou dalším velkým vystřízlivěním ze snu o reálné efektivitě moderních aut
23.7.2025Bugatti ukázalo, kde bude vyrábět nový Tourbillon. Její „Ateliér” má ke klasické továrně hodně daleko
23.7.2025Britové vyzkoušeli ostrou Škodu Elroq RS a říkají jasně: Nejsme pobaveni. Dostala tři hvězdičky z pěti
24.7.2025Německo se postavilo proti zákazu spalovacích aut pro firmy a půjčovny od roku 2030, pro jednou neříká nesmysly
24.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva