Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 918 Spyder posílilo na 887 koní, prý je teď rychlejší než LaFerrari
15.5.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Třetí hybridní supersport se výkonově dotáhl na své soupeře, hmotnostní handicap mu ale zůstal. Přesto Porsche tvrdí: porazíme LaFerrari i McLaren P1.
Porsche otevřeně nic takového nepřizná, jeho práce na hybridním Spyderu od loňské první prezentace a technické změny zveřejněné po ženevském autosalonu to však dokazují poměrně jasně - Zuffenhausen své soupeře z Maranella a Wokingu v jejich honbě za výkony poněkud podcenil a nyní se snaží jejich náskok dohnat.
Přesně před rokem jsme psali o tom, že výrobcem potvrzený kombinovaný výkon modelu 918 činí 780 koní a 750 newtonmetrů s možností krátkodobě využít systém overboost přinášející 950 newtonmetrů. Dnes je stav poněkud jiný. V těchto dnech Porsche pořádá první novinářské jízdy s aktualizovaným Spyderem a nové stroje podle výrobce disponují celkovým výkonem 887 koní, zatímco točivý moment poskočil na 1 275 newtonmetrů. Na celkových 963 koní LaFerrari a 916 koní McLarenu P1 je to pořád nezanedbatelný deficit, zjevně však už nelze mluvit o propastné ztrátě.
Díky sdílnosti Porsche víme, že se o tento nárůst síly ve větší míře postarala dvojice elektromotorů (+ 78 koní), ačkoli ani atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 4,6 litru nezůstal na dřívějších parametrech. Původně Porsche uvedlo výkon 579 koní, nyní říká, že jejich polozávodní V8 má 608 koní při 8 600 otáčkách za minutu (omezovač je nastaven na 9 150 ot./min), tedy více než 130 koní na litr.
Spyder, evidentně míněný jako skutečný plug-in hybrid s relativně větším balíkem akumulátorů a nikoli hybrid využívající elektromotor předně na podporu spalovacího agregátu, což je případ LaFerrari i P1, trpí značnou nadváhou. Automobilka potvrdila hmotnost 1,7 tuny a o 50 kg méně při objednávce paketu Weissach, kdežto McLaren váží o 300 kg méně a nové Ferrari dokonce o 445 kg (Italové však uvádí váhu bez náplní, které cirka metrák přidají).
Porsche si však z nadváhy zřejmě mnoho nedělá. Na probíhající prezentaci už několik novinářů vyzvídalo, jestli automobilka bude svou hybridní vlajkovou loď dále posilovat jednak vzhledem k parametrům konkurence, ale také proto, že čísla platí pro testovací předsériové prototypy. Porsche na tyto dotazy jasnou odpověď nedalo, jeho lidé zkrátka říkají, že auto definitivně dokončené není, zároveň ale poměrně sebevědomě tvrdí, že Spyder bude na okruhu rychlejší než Ferrari i McLaren.
Jejích překvapující jistota vychází jednak z pohonu všech kol (přední roztáčí pouze jeden elektromotor), systému individuálního vektorování síly a rovněž řízení všech kol podobnému těm u modelů Turbo a GT3. Abychom tomu věřili, v ideálním případě rádi uvidíme všechny tři stroje na jednom okruhu v boji o všechno, když ale nic jiného, hodně by napomohly i nezávislé testy na Nordschleife nebo dráze Top Gearu. Neoficiálními časy z obou zmiňovaných destinací se chlubí jen McLaren, přičemž na Nürburgringu měl jejich typ P1 dosáhnout čas „pod sedm minut“, zatímco Porsche bylo loni o čtrnáct sekund pomalejší, nicméně ještě s původními výkony.
Pokud jde o akceleraci v přímce, Porsche se díky pohonu všech kol skutečně zdá být ve formě. Aktuálně uvádí čas akcelerace na stovku za 2,8 sekundy, kdežto Ferrari a McLaren shodně konstatují „pod tři vteřiny“. Naopak při zrychlení na dvojnásobek se misky výkonových vah převažují na stranu P1 a LaFerrari. S identickým časem 7,0 sekundy by měly dosáhnout 200 km/h o devět desetin sekundy dříve než 918 Spyder. Také maximálku má Porsche nižší, ne však o moc. Ferrari říká „více než 350“, Zuffenhausen „více než 340 km/h“.
Chcete-li vidět, jak 918 Spyder jezdí pod plnou zátěží, můžeme vám posloužit. Chris Harris vzal na předváděcí akci kameramana a pár postřehů do objektivu řekl, sám však přiznává, že pouhá tři kola v předprodukčním voze na vynášení definitivních soudů zrovna nestačí. Přesto je však zajímavé, že se po více než pozitivních prvních dojmech i tentokrát přistihl při tom, jak přemýšlí nad tím, jak fantastické by mohlo Porsche 918 Spyder být bez akumulátorů a elektromotorů. Však se na to podívejte.




















Samotný atmosférický osmiválec o objemu 4,6 litru je schopen vyprodukovat přes 600 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 9 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 6 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 7 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 9 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 10 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
dnes
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha