Porsche 988: německé Ferrari 458 má dorazit v roce 2017, s 600 koňmi

Nový sporťák dostane plochý, uprostřed uložený osmiválec. Postaven bude na principu modulární architektury stejně jako příští Boxster či 911.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche 988: německé Ferrari 458 má dorazit v roce 2017, s 600 koňmi

7.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche 988: německé Ferrari 458 má dorazit v roce 2017, s 600 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový sporťák dostane plochý, uprostřed uložený osmiválec. Postaven bude na principu modulární architektury stejně jako příští Boxster či 911.

Německá automobilka v posledních letech prochází transformací, ze které se puristům ježí všechny chlupy na těle. Porsche by rádo již brzy prodávalo 200 000 nových vozů ročně, a to by s orientací na čistě sportovní či alespoň luxusní automobily nešlo. Do toho musí v Zuffenhausenu počítat se stále přísnějšími regulacemi Evropské unie, které má pomoci vyřešit výrazná hybridizace či příchod přeplňovaných čtyřválců. S ohledem na zmíněné Porsche již nemůže být tou značkou, jakou jsme kdysi znali.

Jen u orientace na relativně dostupná SUV ale Porsche zůstat nechce. Zároveň chce lépe soupeřit s Ferrari, kvůli čemuž se již nějaký ten pátek spekuluje o příchodu nového supersportu, který by se postavil mezi modely 911 a 918 Spyder. Ani to se ale neobejde bez jistého odklonu od tradic - s italskými osmiválci totiž nemohou německé ploché šestiválce soupeřit. Důkazem buduž nedávná kauza hořících 911 GT3, kde snaha o maximální možný výkon vydolovaný z 3,8litrového objemu neskončila zrovna slavně. Mnozí se tak domnívají, že plochý motor došel na konec svého přirozeného vývoje, což koresponduje i s dřívějším prohlášením inženýrů značky. Dle jejich názoru je přirozeným maximem objemu šestiválcového boxeru 4,2 litru, poté by již velikost některých vnitřních komponentů musela být zvětšena na neúnosnou úroveň.

Porsche proto připravuje plochý osmiválec, který by dostal zhruba čtyřlitrový objem. Různý počet turbodmychadel by pak určoval jeho výkon, přičemž u vrcholného modelu - označovaného prozatím neoficiálně 988 - se očekávají čtyři turba a nějakých 600 koní. To by na deklasování stávajícího Ferrari 458 Italia mělo stačit, ovšem také Italové zvažují u nástupce přeplňování. A to by výkon mělo vynést do mnohem větších výšin. Značka s koníkem ve znaku chce ovšem zachovat maximum točivého momentu ve vysokých otáčkách, zatímco Porsche v tomto směru vsadí na pravý opak.

Zajímavé přitom je, že osmiválec bude pouze jedním členem rozsáhlé rodiny nových pohonných jednotek. Dalšími se stanou tradiční šestiválce i v posledních měsících tolik spekulované čtyřválce, přičemž všechny budou k mání s atmosférickým plněním nebo s turbodmychadlem. Svůj výkon pak poženou na zadní nápravu, ve hře je ovšem také systém 4x4. Ten bude dvojího druhu - klasický mechanický a poté elektrický, kdy pohon přední nápravy si na starosti vezme elektromotor. Ten by přitom měl hlavně pomáhat ve výjezdech ze zatáček.

Souběžně s touto expanzí nových motorů pak dorazí i modulární architektura. Či bychom spíše měli napsat, že půjde pouze o její princip. Oproti mainstreamovým automobilkám, jež k danému řešení přistupují, totiž Porsche potřebuje dosáhnout větších rozdílů mezi jednotlivými modely. Počítá se s tím, že zatímco vrcholný model 988 dostane zmiňovaných 600 koní, základ v podobě nového Boxsteru a Caymanu bude poháněn čtyřválcem o výkonu 280 koní. Shodná tak má být víceméně jen přední část, a to ještě v závislosti na zvoleném pohonu dvou nebo čtyř kol.

Od čelního sloupku směrem dozadu však již můžeme očekávat větší rozdíly, které bude diktovat uložení motoru uprostřed či zcela vzadu. Do hry pak mají promlouvat i rozdílné materiály, kdy kupříkladu Porsche 988 bude do značné míry postaveno z karbonových vláken, zatímco Boxster, Cayman a 911 vsadí převážně na hliník. A to jsme ještě ani nezmínili karosářskou rozličnost, kdy k mání budou verze kupé, kabriolet a targa.

Abychom se dostali i ke konkrétním datům, pak můžeme zmínit, že vrcholné Porsche 988 by mělo dorazit v roce 2017, přičemž jeho design bude do značné míry ovlivněn hybridním 918 Spyder. Poté budou následovat nové generace modelů Boxster, Cayman a 911 s tím, že nějakých 12 měsíců před koncem dekády bude veškerý přesun k novým motorům a platformám ukončen.

Tím spekulativní novinky spojené s Porsche končí, přičemž se můžeme pouze dohadovat, jak moc pravdivý základ mají. Častější přítomnost elektromotorů pod kapotou vozů ze Zuffenhausenu ale již nikdo vyvracet nehodlá, stejně jako je zjevné inklinování značky k downsizingu a přeplňování. Řada zmíněných dohadů tedy zjevně nebude zcela vycucaná z prstu...


Porsche 988: německé Ferrari 458 má dorazit v roce 2017, s 600 koňmi - 1 - Porsche 960 929 01Porsche 988: německé Ferrari 458 má dorazit v roce 2017, s 600 koňmi - 2 - Porsche 960 929 04Porsche 988: německé Ferrari 458 má dorazit v roce 2017, s 600 koňmi - 3 - Porsche 960 929 03Porsche 988: německé Ferrari 458 má dorazit v roce 2017, s 600 koňmi - 4 - Porsche 960 929 06Porsche 988: německé Ferrari 458 má dorazit v roce 2017, s 600 koňmi - 5 - Porsche 960 929 07Porsche 988: německé Ferrari 458 má dorazit v roce 2017, s 600 koňmi - 6 - Porsche 960 929 05
O novém supersportu Porsche se spekuluje již několik let, přičemž jednou z nejznámějších prací je studie absolventky Royal College of Art Julliany Cho odkazující k modelu 928. Ta však zjevně nedojde svého naplnění

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.