Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayman 981 2013: oficiální odhalení překvapit nesvedlo
28.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno 22:00) Nový Cayman je oficiálně venku. V základu nabízí výkon 275 respektive 325 koní a oproti předchůdci se dočkal i odlehčení.
Modernizace sportovního jádra německé značky je dnešním dnem u konce. Po Porsche 911 991 a dvoumístném Boxsteru se na autosalonu v Los Angeles dle očekávání představil nový Cayman. Ten si zachoval stejnou siluetu jako příbuzný model s plátěnou střechou, je však nepatrně delší a vyšší. Daleko více ovšem potěší nárůst výkonu obou pohonných jednotek o 10 koní ve srovnání s Boxsterem 981. Obdobnou hierarchii zastávala i předchozí generace.
Nový Cayman tedy na silnici zabere 4 380 mm na délku a 1 801 mm na šířku, přičemž je 1 295 mm vysoký. Rozvor 2 475 mm (navzdory deseticentimetrovému nárůstu nabízí Carrera 991 stále o 25 mm méně) sdílí kupé s roadsterem, díky uzavřené kabině však nabízí lepší praktičnost. Dvojice cestujících má totiž k dispozici nejen 150litrový zavazadelník na přídi, ale také dalších 162 litrů (o 32 l více než dosud) na zádi.
Jak jsme již naznačili, větší potenciál nabízí nový Cayman také v motorovém prostoru. Základní 2,7litrový plochý šestiválec totiž produkuje 275 koní, o deset více než v případě Boxsteru. Stejný nárůst pak eviduje také 3,4litrový boxer naladěný na 325 koní. Tak jako dříve přitom můžete tuto sílu přenášet na zadní nápravu skrze šestistupňový manuál či sedmistupňový automat PDK.
Základní model o hmotnosti 1 310 kg zvládá s manuálem a 2,7litrovým motorem zrychlit z klidu na stovku za 5,7 sekundy a rozjede se na 266 km/h, přičemž spotřebu Porsche vyčíslilo na 8,2 l/100. PDK pak tyto čísla upravuje na 5,4 s, 264 km/h a 7,7 l/100 km. V případě silnější 3,4litrové verze, která váží 1 320 kg, se pak dá u manuálu počítat s údaji 5,0 s, 284 km/h a 8,8 l/100 km.
Dvouspojkový automat tyto hodnoty mění na 4,9 sekundy, 282 km/h a 8,0 l/100 km, další zrychlení na 4,7 s pak má na svědomí sportovní paket Sports Chrono zkracující dráhy řazení PDK. Mimo to Porsche nabízí také příplatkové vektorování točivého momentu nebo systém PASM, jenž umožňuje variabilní volbu tuhosti tlumičů, nastavení řízení a různou odezvu plynového pedálu.
Po stránce podvozkové Cayman dostal stejnou hliníkovou platformu, jakou se pyšní i Boxster. Ta oproti předchozí generaci narostla o 60 mm mezi nápravami, rozšířen byl také rozchod kol. A to o 36 mm vpředu a 5 mm vzadu. Základní verze přitom používá 18palcové ráfky, za nimiž se skrývají brzdy o průměru 315 mm, pro esko jsou standardem devatenáctky a 330 mm kotouče.
Porsche také vůbec poprvé tento model vybavilo adaptivním tempomatem, nový je mimo bezklíčový vstup a start i bezpečnostní systém Porsche Active Safe (PAS). Ten funguje na bázi radaru, který monitoruje prostor před vozem a v případě nulových reakcí řidiče na audiovizuální brzdy sám aplikuje brzdy. K dispozici však tyto systémy mají být je ve spojení s PDK
Do prodeje novinka zamíří v březnu příštího roku, přičemž ceny v Německu startují na částce 67 000 Eur (cca 1 675 000 Kč) za základní model s manuálem, PDK vyjde na 68 200 Eur (1 705 000 Kč). Na silnější verzi S si připravte 81 800 Eur (2 045 000 Kč), za automat si Porsche v tomto případě účtuje jen 300 Eur (7 500 Kč) navíc.






























































Vzhled nového Porsche Cayman již nepřipomíná rozšláplou žábu. Mnohem více evokuje zmenšenou Panameru s jedním párem dveří
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 3 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 5 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 6 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 8 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:17 - petr_riha
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1