Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Poslední 400koňový a jediný čtyřikrát přeplňovaný diesel končí, zabil ho obvyklý podezřelý
31.7.2020 | Petr Prokopec
Dalo se to očekávat, přesto to zamrzí. Po nuceném odchodu motorů 4,0 V8 TDI koncernu VW a SDV8 od JLR si fidlátka balí další superdiesel.
Pohled na nabídku motorů BMW začíná stále více připomínat pohled na sedláky navracející se od Chlumce. Je nicméně třeba dodat, že mnichovská automobilka za to až tak úplně nemůže. Stejně jako ostatní se musí podvolovat bruselskému diktátu, který zná jedinou možnou cestu a všechny ostatní alternativy činí ekonomicky stále více neospravedlnitelnými. Nastavené emisní limity a regulace emisí CO2 tak de facto ani neumožňují zachování opravdu zajímavých spalovacích pohonných jednotek, třebaže mohou být v řadě zemí zásadně efektivnější než ty elektrické. Realita ale nikoho nezajímá.
Hlavně kvůli tomu nakonec končí jediný čtyřikrát přeplňovaný turbodiesel na světě, a to krátce po konci posledních dieselových osmiválců. O odchodu jednotky B57S se mluvilo již dříve, nyní byl její konec potvrzen. V září tedy skončí jedna éra, která odstartovala před pouhými čtyřmi roky, kdy BMW představilo limuzínu 750d. Od té doby se agregátu dočkala také pětková řada, stejně jako SUV X5 a X7. U druhého zmíněného šlo dokonce o zákazníky nejvíce preferovanou volbu, o to více se tedy v Mnichově roní krokodýlí slzy.
V oficiální rovině agregátu zlomily vaz vysoké náklady spojené s neustálou nutností přizpůsobovat se novým emisním normám. A pokud dříve mohly panovat pochybnosti o tom, zda na vyřazení motoru z nabídky musí dojít, teď už není co řešit - v době koronavirové se škrtá naprosto všude, a padáka tedy musí dostat vše zbytné. Třílitrový turbodiesel jinak v nabídce automobilky zůstane, ovšem spojen bude již pouze s jedním nebo maximálně dvěma turbodmychadly a citelně nižším výkonem.
Jelikož se jedná o srdceryvné loučení, BMW připravilo fanouškům dárek v podobě Finální edice neboli Final Edition. K mání je v případě modelů X5 M50d a X7 M50d, přičemž u obou SUV dostatene 400 koní a 760 Nm točivého momentu. Menší vůz díky tomu zvládne stovku za 5,2 sekundy, větší je o dvě desetiny pomalejší. Nejvyšší rychlost je pak vždy elektronicky omezena na obligátních německých 250 km/h.
Oba vozy se zároveň pochlubí již ve standardu předními laserovými světlomety, s nimiž dorazí také komfortní sedadla, ovládání pomocí gest a semi-autonomní řízení. Dále lze počítat s gravírovaným nápisem Final Edition na dveřních prazích, akustickými skly, head-up displejem či audio systémem Harman Kardon. Do prodeje pak tato edice zamíří v létě, a to nejspíše ve velmi omezeném množství.
Naznačuje to alespoň pohled na webové stránky slovenského zastoupení BMW, kde se v případě X5 M50d mluví pouze o 220kusové sérii. Stejný či podobný počet pak nejspíše bude spojen také s větším SUV. Kromě těchto dvou vozů pak letos končí i dvanáctiválcová limuzína 760Li, přičemž s ohledem na ony emisní limity je možné, že nás BMW ještě může překvapit další čistkou - osmiválcům nikdo dlouhý život nevěští a i šestiválce se pro Evropu zdají být výhledově zapovězeny.






Čtyřikrát přeplňovaný diesel se loučí pod kapotami modelů BMW X5 M50d a X7 M50d, v EU pro cokoli neobvyklého v nabídkách automobilek není místo. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejčtenější články
Krvácející Stellantis má nového šéfa, v čele firmy se má postarat o stejný zázrak jako kdysi v Jižní Americe
30.5.2025Český supersport se starým Stigem za volantem zničil slavnou trať Top Gearu, rychlejší je na ní už jen jedno auto
30.5.2025Rýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď dokonce jezdí s tímto starším VW, ač je to miliardář
30.5.2025VW se chce zachránit s pomocí nové verze svého nejprodávanějšího produktu, do obchodů ho teď hrne jako hotovku
30.5.2025Tak kde jsou ty nové Volhy, které měly v Rusku nahradit Škody? Rok po odhalení plejády nových modelů se neděje nic
30.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva