BMW propustilo naráz 10 tisíc lidí, i když ještě nedávno tvrdilo, že nikoho nevyhodí

Situace v automobilovém průmyslu je diplomaticky řečeno nedobrá a ani prémiové značky obsluhující lépe situovanou klientelu nemají na růžích ustláno. I BMW tak musí propouštět.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW propustilo naráz 10 tisíc lidí, i když ještě nedávno tvrdilo, že nikoho nevyhodí

21.6.2020 | Petr Miler

BMW propustilo naráz 10 tisíc lidí, i když ještě nedávno tvrdilo, že nikoho nevyhodí

/

Foto: BMW

Situace v automobilovém průmyslu je diplomaticky řečeno nedobrá a ani prémiové značky obsluhující lépe situovanou klientelu nemají na růžích ustláno. I BMW tak musí propouštět.

O tom, že svět pamatuje lepší časy než letošní rok, asi nemusíme dlouze vyprávět. Jak ekonomická situace v Evropě navzdory některým pozitivním signálům vypadá nyní, jsme naznačovali v jednom z předchozích článků a navzdory snaze věnovat se spíše pozitivnějším událostem, tu máme další nedobrou zprávu.

Přichází z Mnichova, sídla automobilky BMW, jejíž kroky nejlépe dokumentují, jak rychle se situace zhoršuje. Ještě loni se výrobce bavoráků holedbal, že na rozdíl od jiných nebude muset propouštět, koronavirus ale jeho plány zhatil. Na začátku června tak automobilka připustila, že musí propustit 5 tisíc lidí a vlastně ani neví, jak to udělá. Chtěla původně jen využít přirozené fluktuace a nenabrat nové zaměstnance místo těch, kteří odchází. Za současné situace ale lidé odcházet přestali a firma musela hledat jiná řešení.

Toto se stalo před pouhými třemi týdny, během nichž zjevně automobilka cestu našla. Podle oficiálního oznámení „přijala balíček personálních opatření pro udržitelnou budoucnost”, což je fantastická fráze, podle informací agentury Reuters se za ní ale skrývá o poněkud nepříjemněji znějící opatření. Už nestačí propustit 5 tisíc lidí, z firmy jich musí odejít 10 tisíc.

BMW tak neprodlouží kontrakty 10 tisícům smluvních pracovníků, jejichž práce už není třeba. Společnost tak pochopitelně reaguje na sníženou poptávku a snižuje přebytečné výrobní kapacity. Pro lepší představu dodejme, že ze pro BMW pracuje na celém světě asi 133 tisíc lidí, a 10 tisíc je tedy velká část z nich. Navíc předpokládáme, že jde pouze o německé zaměstnance, kterých bude celkově citelně méně - BMW má své fabriky ve více jak 10 zemích celého světa a mimo Německo zaměstnává desítky tisíc lidí.


BMW propustilo naráz 10 tisíc lidí, i když ještě nedávno tvrdilo, že nikoho nevyhodí - 1 - BMW headquarters Munich 01BMW propustilo naráz 10 tisíc lidí, i když ještě nedávno tvrdilo, že nikoho nevyhodí - 2 - BMW headquarters Munich 02BMW propustilo naráz 10 tisíc lidí, i když ještě nedávno tvrdilo, že nikoho nevyhodí - 3 - BMW headquarters Munich 03
Rychle rostoucí počet zaměstnanců, kterých se BMW musí zbavit, nejlépe ukazuje, jak složitá je současná situace pro výrobce aut. A jistě nejen pro ně

Zdroje: Reuters, BMW

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.