Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Relikt zkrachovalé firmy slavného designéra odhalil úžasný sporťák se stovkou pod 1,9 s
20.11.2019 | Petr Prokopec
Od této firmy už nikdo nic převratného nečekal, zjevně ale ještě neřekla poslední slovo. Karma představila úchvatný stoj jménem SC2, který počítá s 1 100 koňmi a stovkou pod 1,9 s.
Za slůvkem „karma“ se neskrývá pouze osud, ale také jedna kalifornská automobilka. Ta povstala jako bájný Fénix z popela, neboť původně šlo o firmu dánského designéra Henrika Fiskera nesoucí jeho jméno. Nicméně ten po krachu společnosti A123 Systems, která měla na starosti dodávky baterií, oznámil bankrot a o firmu přišel. Novým majitelem se stala čínská skupina Wanxiang, jež pokračovala ve šlépějích zakladatele, ovšem pod novým jménem. První produkt, Karma Revero, byla jen lehčí evolucí původního Fiskeru Karma. Moc úspěšná zatím není a nepředpokládáme, že by mohla kdy udělat díru do světa.
Pro mateřskou firmu Wanxiang jde ale zjevně jen o drobnou potíž, která by měla být překonána další produkcí. Ta se již začíná formovat, neboť na autosalonu v Los Angeles byl aktuálně představen úchvatný koncept SC2. Přímá konkurence chystané Tesly Roadster druhé generace spoléhá taktéž na elektrické ústrojí, konkrétně pak na dva elektromotory roztáčející všechna čtyři kola. Celkově by souprava měla produkovat 1 100 koní, jež umožní sprint z klidu na stovku za méně než 1,9 sekundy.
Je samozřejmě otázkou, nakolik rychlá bude sériová verze, pokud tedy vůbec dojde na její příchod. Nicméně vzhledem ke skutečnosti, že na méně než dvousekundové sprinty dnes cílí většina výrobců elektrických sporťáků, nepůjde o nic nerealizovatelného. Nicméně zatímco Tesla chce k této jízdní dynamice přihodit také dojezd zhruba tisíc kilometrů, Karma momentálně počítá s 563 km.
Relativně slabý dojezd ale může být jen realističtějším pohledem na věc, neboť SC2 má k dispozici baterie o slušné kapacitě 120 kWh. Ty byly usazeny ve středovém tunelu a pod palubní deskou a sedadly, aby došlo k ideálnímu rozložení hmotnosti. Karma uvádí, že tato nová architektura bude podepírat veškeré budoucí firemní modely. Zda ale dostanou karbon-keramické brzdy a závodní zavěšení typu pushrod, jimiž se chlubí i momentálně prezentovaný koncept, již upřesněno nebylo.
Přesunout se tak můžeme k dalšímu unikátu, jímž je technologie Drive and Play. Ta umožní prožít jízdu ještě jednou, tentokráte však ve virtuálním světě. Veškerý pohyb vozu je zaznamenán kamerami a senzory a následně zasazen do 3D prostředí, jež má věrně kopírovat realitu. Po zastavení se pak SC2 může proměnit v herní simulátor, který napomůže pilovat řidičské schopnosti, neboť poukáže na slabiny řidičského stylu a nabídne možnosti jeho zlepšení.
Tím snahy o oslovení stále náročnějšího publika nekončí. Uvnitř vozu je tak možné počítat třeba s 3D audio systémem, jenž vytváří individuální zóny pro každého z cestujících. Elektro-chromatická okna pro změnu nabízí možnost transformace ze zcela čirého skla až na zatmavené, čímž je umocněno soukromí uvnitř. Kromě toho mají pasažéři k dispozici biometrická sedadla zvyšující komfort, dovnitř se přitom dostanou díky čtečce otisku prstů nebo technologii rozpoznávání obličeje.
Nic bližšího momentálně nelze dodat, pročež jsme vskutku zvědavi, kdy a v jaké formě se Karma SC2 dostane do sériové výroby. Závěrem tak jen dodáme, že stejně jako chystaná Tesla Roadster nabízí i tato novinka opravu neskutečný točivý moment - ovšem tak jako v případě konkurence je 14 000 Nm naměřeno na kolech, nikoliv na motoru. Také Karma tedy využívá zkreslených údajů k oslnění publika, tento údaj neříká o jízdní dynamice vůbec nic.






Koncepční Karma SC2 zvládá oslnit především vzhledem, po stránce technické ale zaboduje spíše finesami než třeba dojezdem
Zdroj: Karma
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
dnesVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 1. den 22:03
- Test MotoGP v Misanu včera 17:56
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň včera 14:30
- Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty včera 08:00
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa 14.9.2025
Nejčtenější články
Elektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
18.8.2025Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
18.8.2025Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025Svět se musel zbláznit, když se dnes falešný starý Mercedes prodává dráž než skutečné nové Ferrari
18.8.2025Končící superhit Kie už brzy koupíte jen v bazarech, novější provedení vás nezruinují ani při pořízení, ani provozem
18.8.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring