Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Praga R1 skutečně míří na veřejné silnice, za 345 koní dáte 4 miliony Kč
26.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Závodní speciál má krátce před udělením homologace. Kabinu přitom budete moci vybavit i dvěma sedadly a dokonce polstrováním.
O česko-slovenském supersportu se zmiňujeme již od roku 2012, kdy Praga R1 vyrazila za testováním na Slovakiaring. V té době její zadní kola poháněl atmosférický dvoulitr od Renaultu naladěný na 210 koní. Ten samý agregát samozřejmě najdete pod kapotou i nyní, kromě něj je ovšem možné sáhnout také po přeplňované verzi. Ta již produkuje koní 345, které navíc doprovází točivý moment 390 Nm. Očekávat lze tedy působivé jízdní vlastnosti, zvláště při pohledu na hmotnost, která činí 625 kg (ta suchá pak počítá s 592 kilogramy).
Tato fakta samozřejmě nejsou nová, zmínit jsme je však museli. Víceméně jsou totiž jedinými daty, jež jsou k dispozici. Udávané není ani zrychlení, ani nejvyšší rychlost. Dá se však předpokládat, že velmi brzy by automobilka mohla toto opomenutí „zamáznout“. Praga R1 totiž momentálně podstupuje poslední sérii testů, po které by mohla dostat homologaci pro veřejné silnice. Původní záměry tedy skutečně dojdou svého naplnění.
Oproti závodnímu provedení lze přitom očekávat několik změn, zejména pak v oblasti světlé výšky a pneumatik. Se závodními slicky a pár milimetry nad zemí by se totiž na českých silnicích Praga R1 daleko nedostala. Otázkou je pak třeba velikost zadního křídla, jelikož ovšem to nepřesahuje boky vozu, nemuselo by k žádným výraznějším změnám dojít. Což koneckonců platí také o interiéru, který již nyní nabízí velkou individualizaci.
Standardně je totiž vůz vybaven jen sedadlem pro řidiče, sáhnout ovšem můžete i po variantě usazené uprostřed. Mimo to je k mání také úzká skořepina, po jejímž objednání lze zvolit ještě jednu pro spolujezdce. K mání je přitom i polstrování a čalounění Alcantarou, což u takové silniční verze budou zřejmě nutnosti - jinak totiž po každé projížďce budete moci zamířit rovnou na masérský stůl.
Aktuálně přitom není jisté, kdy silniční provedení dorazí do prodeje a kolik bude stát. Pokud ovšem patříte mezi nedočkavce, můžete zamířit na web sportovni-vozy.cz, kde je k mání právě přeplňovaná verze. U té se přitom silniční homologace již nabízí, přestože zřejmě za příplatek. Samotná základní cena pak byla stanovena na 3 968 364 Kč.
Praga R1 je aktuálně na prodej za čtyři miliony korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vzácný Koenigsegg za 65 milionů shořel na troud během parády majitelů, nezbylo z něj vůbec nic
před 4 hodinami - Nepochopitelně těžký Mercedes-AMG GT ve sprintech spráskali jako psa, nestačil ani 9 let starému Audi bez turba s pohonem 4x2
před 11 hodinami - Stavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
včera
Nejnovější články
- Favorizovaná levice jde do britských voleb s plánem hodným génia: Znovu zavést zákaz spalovacích aut od roku 2030
před 3 hodinami - Vzácný Koenigsegg za 65 milionů shořel na troud během parády majitelů, nezbylo z něj vůbec nic
před 4 hodinami - Cadillac v Le Mans vytáhl těžký kalibr, speciál s výkonem přes 670 koní a manuální převodovkou
před 6 hodinami - Američané, kteří o elektromobily nestojí, museli jen letos dát jejich kupcům přes 23 miliard, přesto prodeje stagnují
před 7 hodinami - Rusové si nové Maybachy koupit nemohou, a tak si postavili vlastní. Dokonce takový, který automobilka ani neprodává
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 06.17. 17:48 - Volfik
- Škoda Auto obecně 06.17. 17:03 - pavproch
- BMW F20 120D Problém s motorem. 06.17. 15:55 - Shr3k
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 11:52 - mlunovozík
- BMW Divize 06.17. 09:26 - pavproch
- Onboard videa 06.17. 07:15 - Truck Daškam
- Vozidlo do 200k 06.16. 21:52 - petr_riha
- Politický koutek 06.16. 13:10 - řidičBOB