Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pro Seat je prioritou kompaktní SUV, dorazit má již příští rok na platformě MQB
23.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný model je již čtvrtým ze „lví rodiny“. Kromě něj ovšem značka chystá také další SUV o velikosti Volkswagenu Taigun.
Pro španělskou automobilku jsou poslední měsíce více než příznivé, značce se totiž daří na většině evropských trhů. Hlavní zásluhu na tom nese model Leon, který bude brzy kromě třídvířka a pětidvířka k mání také jako kombi ST. Ani to ovšem není pro „lví rodinku“ konečná. Již příští rok by se totiž na modulární platformu MQB mělo postavit vůbec první SUV, přičemž podle nového šéfa Seatu Jürgena Stackmanna momentálně neexistuje vyšší priorita.
„Podle stávajících i novodobých trendů hrají SUV velkou roli,“ svěřil se Stackmann kolegům z britského Auto Expressu. „Je tedy SUV zajímavé pro Seat? Ano, samozřejmě.“ Očekávat tedy můžeme jakýsi „Leon SUV”, neboť právě do nižší střední třídy Španělé zamíří nejdříve a nabídnou tedy vůz zrovnatelný s Volkswagenem Tiguan nebo Škoda Yeti.
Jen u jedné verze ale prý automobilka nezůstane. Již v roce 2016 by totiž měl dorazit model o velikosti Volkswagenu Taigun. A aby toho nebylo málo, pak Seat zvažuje výrobu ještě menšího „terénního“ modelu. O něm se toho zatím ví jen velmi málo, něco podobného ale chystá i Volkswagen, a tak se Jižané zřejmě jen svezou na koncernové vlně.
Tato expanze si ale samozřejmě vyžádá svou oběť, na kterou nebude čas a peníze. Podle Stackmanna se tak nadobro můžeme rozloučit s jakýmkoliv sportovním modelem (s výjimkou verzí Cupra), neboť „Seat není automobilkou vyrábějící sporťáky. Není to značka, která by mířila do okrajových segmentů trhu.“ Což je vcelku logické, neboť vývoj by si vyžádal velké náklady, zatímco prodeje by zřejě rekordy netrhly.
Tímto krokem by se tak Seat mohl znovu ocitnout na prahu katastrofy, což Stackmann rozhodně nechce dopustit. Zvláště, když značce za první letošní pololetí v Západní Evropě narostly ve srovnání s loňskem prodeje o 10,6 procenta (zatímco trhy poklesly souhrnně o 6,6 %). Globálně je pak situace ještě lepší, neboť oproti roku 2012 prodává letos Seat o 11,6 procenta nových vozů více.















Koncepční Seat IBX spatřil světlo světa již v roce 2011. Teprve nyní se ale dostal na seznam priorit, do prodeje tak dorazí za pár měsíců
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 3 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Bentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 39 minutamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 2 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 3 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 5 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub