Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pro Seat je prioritou kompaktní SUV, dorazit má již příští rok na platformě MQB
23.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný model je již čtvrtým ze „lví rodiny“. Kromě něj ovšem značka chystá také další SUV o velikosti Volkswagenu Taigun.
Pro španělskou automobilku jsou poslední měsíce více než příznivé, značce se totiž daří na většině evropských trhů. Hlavní zásluhu na tom nese model Leon, který bude brzy kromě třídvířka a pětidvířka k mání také jako kombi ST. Ani to ovšem není pro „lví rodinku“ konečná. Již příští rok by se totiž na modulární platformu MQB mělo postavit vůbec první SUV, přičemž podle nového šéfa Seatu Jürgena Stackmanna momentálně neexistuje vyšší priorita.
„Podle stávajících i novodobých trendů hrají SUV velkou roli,“ svěřil se Stackmann kolegům z britského Auto Expressu. „Je tedy SUV zajímavé pro Seat? Ano, samozřejmě.“ Očekávat tedy můžeme jakýsi „Leon SUV”, neboť právě do nižší střední třídy Španělé zamíří nejdříve a nabídnou tedy vůz zrovnatelný s Volkswagenem Tiguan nebo Škoda Yeti.
Jen u jedné verze ale prý automobilka nezůstane. Již v roce 2016 by totiž měl dorazit model o velikosti Volkswagenu Taigun. A aby toho nebylo málo, pak Seat zvažuje výrobu ještě menšího „terénního“ modelu. O něm se toho zatím ví jen velmi málo, něco podobného ale chystá i Volkswagen, a tak se Jižané zřejmě jen svezou na koncernové vlně.
Tato expanze si ale samozřejmě vyžádá svou oběť, na kterou nebude čas a peníze. Podle Stackmanna se tak nadobro můžeme rozloučit s jakýmkoliv sportovním modelem (s výjimkou verzí Cupra), neboť „Seat není automobilkou vyrábějící sporťáky. Není to značka, která by mířila do okrajových segmentů trhu.“ Což je vcelku logické, neboť vývoj by si vyžádal velké náklady, zatímco prodeje by zřejě rekordy netrhly.
Tímto krokem by se tak Seat mohl znovu ocitnout na prahu katastrofy, což Stackmann rozhodně nechce dopustit. Zvláště, když značce za první letošní pololetí v Západní Evropě narostly ve srovnání s loňskem prodeje o 10,6 procenta (zatímco trhy poklesly souhrnně o 6,6 %). Globálně je pak situace ještě lepší, neboť oproti roku 2012 prodává letos Seat o 11,6 procenta nových vozů více.















Koncepční Seat IBX spatřil světlo světa již v roce 2011. Teprve nyní se ale dostal na seznam priorit, do prodeje tak dorazí za pár měsíců
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 9 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 11 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha