Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Propuštěný zaměstnanec VW, jenž vynášel informace, byl nalezen mrtev v ohořelém autě
17.8.2020 | Petr Prokopec
Koncern VW je středobodem dalšího skandálu. Za vším stojí někdejší snahy o rušení kontraktů s nepohodlnými dodavateli, které vyústily v soudní spory a související snahy o vynášení informací. Teď už přerostly až v násilnou smrt.
Jméno koncernu Volkswagen je opět skloňováno v souvislostech, které firmě nemohou být milé. Vše začalo před čtyřmi lety, tedy rok poté, co byla veřejnost seznámena s kauzou Dieselgate. Němci v dané době měli z ostudy kabát a začali pořádně utahovat opasky. VW přehodnocoval kontrakty s řadou dodavatelů a mezi nimi i s bosenskou společností Prevent Group, která jej zásobovala prakticky lecčím od převodovek až po potahy sedadel. Ne každý dodavatel ale prostě zlevnil a mlčel - Prevent Group o změnách nechtěl slyšet a na ukázku svého významu zastavil dodávky, což u VW vyústilo v dočasnou uzavírku továren.
Němci se následně Preventu chtěli zbavit, ale něco takového není po právní stránce jednoduché a celý případ skončil u soudu. U toho nakonec za delší kus provazu tahala bosenská firma. Soud v Düsseldorfu letos společnosti Prevent Group přiřkl nejen nemalé odškodné, ale zároveň sebral Volkswagenu i právo na odvolání. Dle expertů jde přitom o stěžejní rozhodnutí, neboť vnáší jasno do mnohých korporátních problémů. Prevent Group mimo to dodává, že výše odškodného bude stanovena v separátním procesu.
V době předcházející únorovému verdiktu i po něm se ale dění kolem VW a Preventu nezastavilo, naopak. Celý příběh se zamotal natolik, že s překvapivějšími zvraty by nepřišli ani hollywoodští scénáristé s velmi bujnou fantazií. V centru celého dění je nejmenovaný zaměstnanec německé automobilky, který během uplynulých let pořídil takřka 50 hodin audiozáznamu ze zhruba 35 důvěrných schůzek, jež se ve Wolfsburgu odehrály mezi lednem 2017 a únorem 2018.
Na těchto schůzkách se neřešilo nic jiného než problémový dodavatel, se kterým VW po oné uzavírce továren definitivně přerušil veškeré styky - Prevent. Němci se snažili bosenskou společnost co nejvíce poškodit, přičemž jedním z návrhů bylo využití konexí bývalého kancléře Gerharda Schrödera, jenž měl vazby na Kreml. VW tak zvažoval, že by podnikání firmy znemožnil v Rusku. Nakonec však mělo dojít pouze k návrhům, nikoliv k samotným skutkům.
VW již potvrdil, že obsah nahrávek je pravdivý. Zároveň oznámil, že je „obětí útoku skrze nelegální odposlechy“ a podal trestní oznámení na dotyčného zaměstnance, se kterým v mezičase již rozvázal pracovní poměr. Na jakou stranu se ručičky vah spravedlnosti přikloní, zatím není jisté. Nicméně v tuto chvíli je to již nepodstatné. Onen manažer je aktuálně po smrti a přirozenou cestou z tohoto světa neodešel.
Německá policie totiž momentálně řeší incident, v jehož centru je shořelé auto, které bylo 10. srpna nalezeno poblíž města Helmstedt. Uvnitř pak byla ohořelá mrtvola, jejíž totožnost bude muset se stoprocentní jistotou určit pitva, dle prvotního ohledání ale šlo právě o onoho muže. A jelikož i shořelý vůz patřil bývalému zaměstnanci VW, je téměř jisté, že jde o osobu spojenou s odposlechy.
Policie uvedla, že zatím na těle nenašla žádné známky cizího zavinění, mohlo tedy jít i o sebevraždu. Stejně tak se ale mohlo jednat i o snahu zamést stopy, neboť tomuto muži na konci letošního května žháři vypálili dům. Zametá Prevent stopy? Nebo snad VW přijal za své metody jako z divokého západu? Nechce se nám věřit ani jednomu, s ohledem na výše zmíněné je ale nepravděpodobné, že by v tom ani jedna ze stran nebyla nějakým, třebaže nepřímým způsobem namočena. Až čas řekne více - Prevent Group zatím úmrtí již okomentovala jako tragickou událost, VW se vyjádření zdržel.












VW aktuálně figuruje v centru dalšího skandálu, jenž odstartoval před čtyřmi lety nedodáním potahů sedadel pro tehdejší Passat a zatím skončil úmrtím člověka, který vynášel z automobilky záznamy důvěrných schůzek. Foto: Autoforum.cz
Zdroj: Handelsblatt
Bleskovky
- Řidič dostal postupně 78 pokut a přesto se nepolepšil, teď jde na 3 roky za mříže
včera - Řidič BMW zcela ztratil kontrolu nad autem na sněhu, neuvěřitelná reakce jiného ho ale zachránila
22.1.2021 - Video zachytilo, jak řidič v plné rychlosti zasáhl autem vrtulník, to se hned tak nevidí
20.1.2021 - Řidič odtahovky názorně ukázal, jak rychle jde „postaru” vykrást i moderní auta
20.1.2021
Nejčtenější články
- K mání je nikdy nejeté, jediné malé auto s V6 vzadu. Je to drahý lístek na vlak do minulosti
27.12.2020 - Nejnovější Škoda v úplném základu není žádná nádhera, s cenou přes milion zvedá obočí
27.12.2020 - I elektromobily musí na testy emisí, měří se s pomocí tohoto zvláštního zařízení
27.12.2020 - Němci po tragické nehodě volají po zákazu SUV, šlo by je koupit jen na zvláštní povolení
27.12.2020 - Mercedes dává potichu sbohem svému nejtradičnějšímu prvku, všimli si až novináři
27.12.2020 - Ruská Škoda Octavia RS se prodává stále levněji, oproti té české stojí skoro třetinu
27.12.2020 - Neznámá historie vonných stromečků do aut fascinuje, v lecčem připomíná Coca-Colu
27.12.2020 - Prťavý karavan za auto vypadá neprakticky, své schopnosti ale ukáže až mimo silnici
27.12.2020 - Promyšlené ruské poznávací značky přečte každý, i když z azbuky nezná ani písmeno
28.12.2020 - Značka hořící pro elektromobily prodloužila život bumbrlíčka s V8, i když se prodává stále hůř
28.12.2020
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 03:48 - HondaMan
- CNG? PHEV? LPG? co vybrat 23:47 - KrPtKn
- IT poradna 22:23 - Lachende Bestien
- Jaké nové MPV auto v ceně okolo 500 tisíc? 22:09 - M.Z.
- štartuje za vlhka a ďažda 19:11 - PepaSFI
- Onboard videa 18:39 - řidičBOB
- Auto pre začiatočníka do 100 000 13:54 - petr_riha
- Politický koutek 12:56 - Stepan
- Cyklistické vlákno 12:12 - Honza42
- Pneu koutek 24.1.2021 - honziss