Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Propuštěný zaměstnanec VW, jenž vynášel informace, byl nalezen mrtev v ohořelém autě
17.8.2020 | Petr Prokopec
Koncern VW je středobodem dalšího skandálu. Za vším stojí někdejší snahy o rušení kontraktů s nepohodlnými dodavateli, které vyústily v soudní spory a související snahy o vynášení informací. Teď už přerostly až v násilnou smrt.
Jméno koncernu Volkswagen je opět skloňováno v souvislostech, které firmě nemohou být milé. Vše začalo před čtyřmi lety, tedy rok poté, co byla veřejnost seznámena s kauzou Dieselgate. Němci v dané době měli z ostudy kabát a začali pořádně utahovat opasky. VW přehodnocoval kontrakty s řadou dodavatelů a mezi nimi i s bosenskou společností Prevent Group, která jej zásobovala prakticky lecčím od převodovek až po potahy sedadel. Ne každý dodavatel ale prostě zlevnil a mlčel - Prevent Group o změnách nechtěl slyšet a na ukázku svého významu zastavil dodávky, což u VW vyústilo v dočasnou uzavírku továren.
Němci se následně Preventu chtěli zbavit, ale něco takového není po právní stránce jednoduché a celý případ skončil u soudu. U toho nakonec za delší kus provazu tahala bosenská firma. Soud v Düsseldorfu letos společnosti Prevent Group přiřkl nejen nemalé odškodné, ale zároveň sebral Volkswagenu i právo na odvolání. Dle expertů jde přitom o stěžejní rozhodnutí, neboť vnáší jasno do mnohých korporátních problémů. Prevent Group mimo to dodává, že výše odškodného bude stanovena v separátním procesu.
V době předcházející únorovému verdiktu i po něm se ale dění kolem VW a Preventu nezastavilo, naopak. Celý příběh se zamotal natolik, že s překvapivějšími zvraty by nepřišli ani hollywoodští scénáristé s velmi bujnou fantazií. V centru celého dění je nejmenovaný zaměstnanec německé automobilky, který během uplynulých let pořídil takřka 50 hodin audiozáznamu ze zhruba 35 důvěrných schůzek, jež se ve Wolfsburgu odehrály mezi lednem 2017 a únorem 2018.
Na těchto schůzkách se neřešilo nic jiného než problémový dodavatel, se kterým VW po oné uzavírce továren definitivně přerušil veškeré styky - Prevent. Němci se snažili bosenskou společnost co nejvíce poškodit, přičemž jedním z návrhů bylo využití konexí bývalého kancléře Gerharda Schrödera, jenž měl vazby na Kreml. VW tak zvažoval, že by podnikání firmy znemožnil v Rusku. Nakonec však mělo dojít pouze k návrhům, nikoliv k samotným skutkům.
VW již potvrdil, že obsah nahrávek je pravdivý. Zároveň oznámil, že je „obětí útoku skrze nelegální odposlechy“ a podal trestní oznámení na dotyčného zaměstnance, se kterým v mezičase již rozvázal pracovní poměr. Na jakou stranu se ručičky vah spravedlnosti přikloní, zatím není jisté. Nicméně v tuto chvíli je to již nepodstatné. Onen manažer je aktuálně po smrti a přirozenou cestou z tohoto světa neodešel.
Německá policie totiž momentálně řeší incident, v jehož centru je shořelé auto, které bylo 10. srpna nalezeno poblíž města Helmstedt. Uvnitř pak byla ohořelá mrtvola, jejíž totožnost bude muset se stoprocentní jistotou určit pitva, dle prvotního ohledání ale šlo právě o onoho muže. A jelikož i shořelý vůz patřil bývalému zaměstnanci VW, je téměř jisté, že jde o osobu spojenou s odposlechy.
Policie uvedla, že zatím na těle nenašla žádné známky cizího zavinění, mohlo tedy jít i o sebevraždu. Stejně tak se ale mohlo jednat i o snahu zamést stopy, neboť tomuto muži na konci letošního května žháři vypálili dům. Zametá Prevent stopy? Nebo snad VW přijal za své metody jako z divokého západu? Nechce se nám věřit ani jednomu, s ohledem na výše zmíněné je ale nepravděpodobné, že by v tom ani jedna ze stran nebyla nějakým, třebaže nepřímým způsobem namočena. Až čas řekne více - Prevent Group zatím úmrtí již okomentovala jako tragickou událost, VW se vyjádření zdržel.
VW aktuálně figuruje v centru dalšího skandálu, jenž odstartoval před čtyřmi lety nedodáním potahů sedadel pro tehdejší Passat a zatím skončil úmrtím člověka, který vynášel z automobilky záznamy důvěrných schůzek. Foto: Autoforum.cz
Zdroj: Handelsblatt
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 2 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 2 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 3 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 5 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.18. 12:19 - M.Z.
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 12:02 - denis
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 11:26 - jerry
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB