Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První firma nabídla řešení absurdního volantu Tesly zvaného Yoke, není ale ani dokonalé, ani levné
10.1.2022 | Petr Miler
Za tento nápad Tesle nezatleskali ani mnozí její velcí fandové, natož pak kdokoli jiný. Bylo tak jen otázkou času, než někdo nabídne jiné řešení a ta chvíle přišla. S cenami začínajícími na 50 tisících Kč, ač volant zůstává ve své podstatě stejný, to ale bude mít těžké.
Tesla na počátku loňského roku faceliftovala své Modely S a X a doslova tehdy šokovala pojetím jejich interiérů. Klasický kulatý volant nahradily jakési rohy z berana, které možná zajímavě vypadají, v praxi ale nikdy fungovat nemohou. Řízení by nesmělo mít mezi dorazy více než jedno otočení volantem, abyste po něm nemuseli přehmatávat. Jinak nedává smysl věnec ani nekulatý, natož pak z třetiny žádný.
Kritika na sebe nenechala dlouho čekat, volant strhali nejen rozumní lidé už na základě fotek, ale i slavný závodní pilot či profesionální testeři na základě pozdějších zkušeností. Jsme přesvědčeni, že takový nesmysl by měl být nelegální, ale protože nikoho nikdy nenapadlo, že by někdo mohl dostat takovou věc až do sériového auta, zrovna tvar věnce žádný předpis neurčuje. A tak se Yoke vesele vyrábí i prodává.
Chvíli to vypadalo, že Tesla sama nabídne kulatou alternativu, ale neudělala to, čímž dala prostor úpravcům tuto mezeru na trhu zaplnit. Jako první se svým dílem pochlubila firma T Sportline, která se sama tituluje jako světově první úpravce Tesel a šla na to - řekněme - zajímavě. Nenabízí prostě jiný volant, nabízí úpravu toho existujícího.
Jinými slovy vezme Yoke, doplní ho „zbytkem věnce” a voila. Zní to jednoduše, reálně jde ale o mnohem složitější proces, kdy firma volantu přidá novou horní část vyrobenou z „nejlepší kovové konstrukce 3M a překližky z baltské břízy pro tu správnou strukturu, odolnost a pevnost,” říká. Vše je prý vyrobeno tak, by bylo „zabráněno průniku vlhkosti, praskání a deformacím, stejně jako byla zajištěna dlouhodobá vysoká tepelná odolnost”.
To nezní jako laciné řešení a vskutku není. Základní provedení stojí 2 299 dolarů, tedy asi 50 tisíc Kč, pokud chcete zvolit jinou barvu čalounění, cena se šplhá na 2 499 dolarů, tedy asi 54 tisíc Kč. A pokud toužíte po provedení z uhlíkových vláken, je třeba vysázet na stůl 3 499 USD, tedy asi 75 tisíc. Výhodou je, že volantu jinak zůstává zachována veškerá funkčnost i bezpečnostní prvky včetně airbagu. Nevýhodou, že je pořád značně nekulatý, a tak stejně značně nedokonalý.
Nevíme, nakolik je taková drahá úprava použitelným řešením, ale nějaké řešení to je. Bez třetiny věnce rozumný člověk nikdy řídit nebude, je to jen čekání na situaci, kterou nepůjde zvládnout.




Neúplný volant Tesly zvaný Yoke teď může být úplný. Není ale ani tak kulatý a je pekelně drahý - alespoň na to, že firma jen upravuje existující volant. Na fotkách vidíme základní, dvoubarevné a karbonové provedení, jak jsou nabízena za výše uvedené ceny. Foto: T Sportline
Zdroj: T Sportline
Bleskovky
Nejnovější články
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před hodinou
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
před 2 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 4 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
před 5 hodinami
Ford je nepoučitelný. Dál trvá na dosažení „uhlíkové neutrality”, i když konkurenti obrací
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 12:57 - denis
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
