Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Putinova limuzína je totální fiasko, letos se prodává 1,1 auta měsíčně, výroba zřejmě prakticky stojí
7.10.2022 | Petr Miler
Rusové plánovali vyrábět tohle auto po tisících ročně a když před pár dny představili další odvozený model, zdálo se, že věci jdou podle plánu. Data o registracích modelu Senat ale ničemu takovému nenasvědčují, ani zdaleka.
Do výroby aut se v historii tohoto světa pustila spousta chytrých, schopných a někdy i velmi bohatých lidí, jen naprostá hrstka z nich ale dokázala na tomto poli uspět. Fascinující příběhy pár desítek dnes světově známých značek jsou lemovány stovkami a tisíci tragických příběhů krutého nezdaru jiných, vzpomeňme pokus Bugatti o návrat v 90. letech nebo ještě dřívější zkázu DeLoreanu. Je úplně jedno, kdo jste a kolik máte peněz, už čistě matematicky je téměř nemožné, abyste se se svou vlastní automobilkou zvládli prosadit,
Důvody jsme probírali nejednou. Tím dominantním zůstává mezi byznysy všeho druhu unikátní spojení ohromné kapitálové náročnosti, vysoké technické náročnosti a nutnosti marketingově pracovat s masami, kdy na konci všeho stojí minimální marže obvykle v řádu jednotek procent.
To je smrtící kombinace nevídaná v jakémkoli jiném oboru - ani v podobných průmyslových odvětvích buď nemusíte investovat tolik, nemusíte být tak technicky na výši, nemusíte pracovat s miliony či miliardami koncových kupců a nebo to všechno podstupujete aspoň za marže v řádu desítek procent. Žádné z těchto výjimek se automobilky nedočkají a musí permanentně bruslit na tenkém ledě. Není divu, že se mnohé z nich opakovaně ocitají na hraně bankrotu, i některé slavné firmy ostatně už několikrát zkrachovaly a vrátily se v reorganizované podobě.
Přes všechno zmíněné se do tohoto podnikání pouští další a další, jistě s přesvědčením, že oni gilotině uniknou. Typickým zdrojem sebevědomí jsou téměř neomezené zdroje peněz, které provází či aspoň provázely i v podstatě státem zaštítěný projekt ruské značky luxusních aut Aurus. Vznikla v prvé řadě proto, aby čelní představitelé státu nemuseli jezdit v zahraničních limuzínách typu Mercedes-Benz a dokud šlo jen o tuto záležitost, věci se posouvaly vpřed podle plánu. Však sám prezident Putin se s vozem chlubil stáním návštěvám už skoro před více jak 4 roky. To ale šlo o pár ručně vyrobených strojů, Rusové od té doby plánovali rozjezd sériové výroby a prodej auta široké veřejnosti. A tady narazili.
Auto se sice oficiálně prodává od roku 2019, do loňska ale nebyla ani zahájena jeho sériová výroba. K tomu mělo dojít minulý rok v červnu, už na přelomu roku jsme vás ale informovali, že věci se tak nejspíše nemají a výroba se do té doby nejspíše pořádně nerozběhla. Šlo o neoficiální a neověřitelné informace, teď se ale zdá, že tomu dodnes není jinak. A to se z premiéry odvozeného SUV mohlo zdát, že problémy jsou minulostí - už při odhalení vozu jsme ale Rusy podezírali, zda jen nekamuflují trochu jinou realitu.
Že tomu tak nejspíše bude, informují kolegové z ruského Dromu. A dělají to tak otevřeně, až bychom se na jejich místě báli, zda se za to pořád neposílá na Sibiř. Data z ruského registru aut totiž ukazují, že vedle pár stále ručně vyráběných aut v institutu NAMI nová továrna v Alabuze nejspíše nedělá prakticky nic. Letos totiž byla přihlášena do provozu jen hrstka aut vyrobená právě tam - nula v lednu, šest v únoru, jedno od března do června, dvě v červenci, jedno v srpnu a dvě v září. To dává dohromady 11 aut, průměr 1,1 měsíčně tedy Aurusu ještě fandí.
Jak podotýkají ruští kolegové, téměř nulové registrace neznamenají nutně téměř nulovou výrobu, je možné, že produkce frčí. Pokud to tak ale je, vozy nikdo nekupuje a vrší se na skladu. Nic jiného není možné, podle všeho ale prostě tahle auta ani nevznikají - za celý loňský rok bylo do provozu přihlášeno pouhopouhých 21 Aurusů Senat, i když původní plány hovořily o stovkách a později i tisících aut za rok.
Sériová výroba tohoto auta tak ani více než čtyři roky poté, kdy do něj usedl jistý Vladimir Vladimirovič, a více než rok poté, co byl velkolepě oznámen její start, buď neběží, nebo auto nikdo nechce. Ani jeden z těchto stavů nelze označit jinak než totální fiasko. A vzhledem k aktuální situaci Ruska nepředpokládáme, že by v dohledné době mohl nějak zásadně změnit.





















Aurus Senat vypadá zajímavě, o tom nemá smysl se přít, pro Rusy se ale stává stále větším fiaskem. Loni zahájená sériová výroba vypadá tak, že se letos z fabriky, kde vyrábí, prodává 1,1 auta měsíčně. To skutečně není mnoho... Foto: Aurus
Zdroj: Drom
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Srovnejte si nový Nissan Micra s Renaultem, ze kterého vychází. Japonci to s ním zmastili hned dvakrát
27.5.2025Levná nová auta stále existují, na tohoto sympaticky střiženého soupeře Škody Fabia stačí jen 177 tisíc Kč
27.5.2025Mezi 30 nejprodávanějších aut v Evropě se letos nedostal ani jeden elektromobil, ani jeden. A i dál se dějí zajímavé věci
27.5.2025VW unikla podoba ostré verze auta, které i s velikostí překonávající Octavii stojí 465 tisíc Kč. Takhle zkusí odvrátit svůj úpadek
27.5.2025Škoda Octavia stála před 10 léty skutečně skoro půlku, RS jako dnešní základ. Podívejte se na dobové ceníky
27.5.2025
Živá témata na fóru
- MMOexp Lineage 2M: Slaying Antharas with Shadowstrike 06.25. 05:55 - Lilidala
- MMOexp Dune: Awakening – Rise of the Sandstorm Wielder 06.25. 05:54 - Lilidala
- RSOrder RuneScape: Defeating the Wrath of Nex 06.25. 05:53 - Lilidala
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.24. 13:35 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.24. 12:59 - Předseda