Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Putinova limuzína může vznikat i rychleji a levněji, postará se o to velmi šikovný stroj
7.6.2021 | Petr Prokopec
Po letech čekání se Aurus Senat konečně dočkal sériové výroby, která probíhá o mnoho rychleji než ta dosavadní, prakticky ruční. Ani ta ale nedokáže konkurovat stroji firmy STAN, výsledkem ovšem není pojízdný vůz.
Společnost STAN je jedinou firmou v celém Rusku, která se může chlubit speciální frézou RF P-6S. Používá nástrojovou hlavy s pěti stupni volnosti, pročež nejsou problémem ani nadmíru komplikované tvary. Právě to se Rusové nyní rozhodli prokázat nejen slovy, ale i činy. A proto ve spojení s korporací Rostec přišli s řešením, které dokáže pomalu z čehokoli vytvořit auto. A to žádné obyčejné, nýbrž rovnou novou limuzínu Aurus Senat.
Po vlastnictví takového vozu nyní touží řada Rusů, koneckonců jde o jejich novou národní značku, která čerstvě rozjela sériovou výrobu. Vlastenectví je přitom v Rusku stále ještě na vysoké úrovni, na rozdíl třeba od takového Česka, kde ožívá pouze ve chvílích, kdy se hokejovému či fotbalovému týmu daří na některém z mistrovství. Zatímco tedy u nás je pomalu až módní sypat z rukávu urážky na Škodu, takoví Rusové si Lady váží a o zmiňovaném Aurusu alespoň sní, když už si jej nemohou dovolit.
Právě firma STAN by to nicméně mohla změnit, model Senat měla hotový již za pouhý týden. A dokonce v jeho případě přistoupila i k razantnímu odlehčení, neboť dosud nabízené provedení váží bez pancíře a se standardním rozvorem 2,7 tuny. Novinka ovšem na vahách vykazuje pouhých 100 kilogramů. Za tím nicméně stojí fakt, že za její volant se neposadíte, neboť jde o zmenšené provedení, jež vzniklo v měřítku 1:16 kvůli propagaci.
Firma STAN totiž co nejlépe demonstrovat schopnosti své nové frézy, a proto sáhla po modelu Aurusu Senat. Ten je sice propracovaný do detailu, ovšem kvůli své velikosti k převozu osob či nákladu nikdy sloužit nebude. Místo toho má ukázat, že fréza FR P-6S dokáže pracovat bez přestávky po dlouhou dobu. Celý proces totiž zabral o 40 % méně času, než by bylo obvyklé.
Tato úspora se pochopitelně projeví i na nákladech, kromě toho ovšem nový stroj zvládá i ony detaily, a to s maximální precizností. Vysochat tedy cokoliv vyjde zákazníky této společnosti levněji než kdy dříve, navíc s výsledky mohou počítat mnohem dříve. Úsilí marketingového oddělení firmy STAN tedy jistě ponese své ovoce. Zda se ovšem společnost vhrne na masovější produkci zmenšeného Aurusu, není jisté. Spíše s tím nepočítáme.






Ruská společnost STAN se pochlubila frézou s pěti osami. Ta zvládá opracovat komplikované tvary, a to rychle a levně, jak firma dokázala zmenšeným modelem Aurusu Senat. Foto: STAN
Zdroj: STAN
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 9 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejčtenější články
Dodnes sotva jetou Škodu Octavia II RS v krásné barvě nikdo nechce, její cena se blíží výhře v loterii
5.10.2025
VW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
5.10.2025
Za nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
5.10.2025
Peugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
5.10.2025
Sympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
6.10.2025
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
