Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Qoros Auto: Číňané vpadnou do Evropy příští rok s maskovaným Chery
8.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Čínské Chery vytvořilo speciálně pro Evropu řecky znějící značku Qoros. S prodejem svých aut rozhodně otálet nebude, dorazí už v roce 2013.
Některé čínské automobilky se i díky dokonale přepracovanému systému kopírování evropských, japonských nebo amerických vozů a kradení jejich technologií propracovaly tak daleko, že dnes stojí na prahu éry, kdy budou přímo ohrožovat své nedobrovolné dárce orgánů. Jedním z nich je společnost Qoros Auto, která podle názvu jako čínská automobilka nevypadá, což je asi přesně to, co její skuteční vlastnící sledovali. Společný kapitál ve výši 1,5 miliardy dolarů do něj v roce 2007 vložily firmy Chery Automobile a největší izraelský holding Israel Corporation.
Několik pokusů o proniknutí do Evropy čínské značky již podnikly a většina z nich byla vesměs neúspěšná. Třeba MG a Roewe se však díky historickým kořenům v Británii pomalu usazují a spokojit se s tím určitě nehodlají. Qoros (pojmenovaný podle řeckého slova khoros, tedy chór nebo sbor) se však zřejmě chystá na poněkud agresivnější vpád. Už v březnu se vozy této značky chystají oslovit návštěvníky ženevského autosalonu, zejména pak mladší z nich.
O zdvořilostní návštěvu nebo výlet do Švýcarska se však v žádném případě nejedná. Automobilka chce už koncem roku 2013 rozjet prodej nejen v Číně, ale souběžně také v Evropě. Prvním autem má být kompaktní čtyřdveřový sedan „inspirovaný moderním evropským vkusem“ a „vnitřním prostorem srovnatelným s větším vozem“. Tolik pro začátek. Následně chce Chery, potažmo Qoros, představit každých šest měsíců nový model včetně hybridů a elektromobilů využívajících flexibilitu modulární architektury použité platformy.
Ptáte se na někdejší slabinu čínských aut, neschopnost posbírat dost hvězdiček při nárazových zkouškách? „Všechny modely Qoros budou navržené tak, aby splnily všechny mezinárodní bezpečnostní standardy a dosáhly maximální bodové hodnocení v testech Euro NCAP,“ prohlašuje automobilka ve své oficiální tiskové zprávě. Pomoci ji k tomu mají známá jména světa automobilových dodavatelů, jako jsou Magna Steyr, TRW, Continental, Bosch, Valeo, Iconmobile, ale třeba také Microsoft.
„Spojíme to nejlepší z obou světů v jeden unikátní obchodní model a nastavíme měřítka pro celý mezinárodní automobilový průmysl, zejména pak v Číně,“ komentoval s neskrývanou sebejistotou aktivity Qorosu její místopředseda představenstva a bývalý vysoký představitel koncernu Volkswagen Volker Steinwascher. „Jsme novou společností bez odkazů na minulost, což nám dává významnou výhodu, protože začínáme s čistým listem papíru,“ tvrdí s ohledem na minulost Chery poněkud nepřesvědčivě Steinwascher. „Díky náboru expertů ve všech důležitých oborech jsme schopni vytvořit globálně konkurenceschopný produkt i servisní síť.“
Qoros momentálně dokončuje čínskou továrnu s roční kapacitou 150 tisíc jednotek, pokud ale skutečně v Evropě uspěje, bude schopen v krátkém čase navýšit produkci až na 450 tisíc vozů ročně.



Nejdříve dorazí sedan, pak je v pláně prezentovat novinku každý půlrok - začíná tím čínská expanze?
Zdroj: Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
před 2 hodinamiDalší detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
před 4 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včeraCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
včeraAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
včera