Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu
3.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové testují prototyp Jaguaru XJ, který slibuje spotřebu 3,8 l/100 km a dojezd 40 km na elektřinu. Co z toho se asi stane u Range Roveru realitou?
Snížení hmotnosti nového modelu oproti předchozí generaci je tím druhem zpráv, který bychom rádi přinášeli co nejčastěji. Ostatně, i z tohoto důvodu se již nemůžeme dočkat testů nové Mazdy 6, VW Golfu VII či čtvrté generace Range Roveru. Zvláště britská terénní klasika slibuje nebývalé zážitky, neboť v případě verze TDV6 došlo k 420kilogramové redukční dietě. Spotřebou vozu s aerodynamikou lehce ošoupané cihly tak patrně budete dráždit své okolí ještě méně než v případě modelu s 4,4litrovým turbodieselem, který si ve třetí generaci Range Roveru reálně v průměru řekl o nějakých 8,5 l/100 km.
U Land Roveru si však očividně řekli, že i tato hodnota je příliš velká. Značka proto rozhodla, že nabídku své vlajkové lodi rozšíří také o hybridní verzi. Podle Petera Richingse, šéfinženýra Jaguar Land Roveru pro hybridní technologie, jde o logický krok, neboť zákazníci v tomto segmentu trhu podobné systémy vyžadují. A jelikož mají dostatek peněz, aby je mohli zaplatit, také je dostanou. Ovšem ne dříve než v roce 2015, nicméně ne později než v roce 2020.
Právě výrazná redukční dieta nového Range Roveru je pak důvodem, proč se verze plug-in hybrid objeví nejprve u tohoto modelu, než najde cestu do Discovery, Freelanderu, Defenderu či Jaguaru. Je však otázkou, nakolik spotřeba reálně poklesne (jakkoli o papírovém efektu nepochybujeme ani v nejmenším). Hybridní technologie totiž zcela jistě navýší počet kilogramů, který Range Rover vykáže na váze. A to přesto, že u prototypu, kterým se stal Jaguar XJ, došlo k výměně pětilitrového osmiválce za přeplňovaný dvoulitr.
Počítat však musíme ještě s přidaným elektromotorem o výkonu 95 koní a lithium-iontových baterií, jejichž kapacita činí 12,3 kWh. Plus hromadou kabelů, bez nichž by hybridní balík nebyl úplný. Dojezd 40 km čistě na elektřinu tak možná je u Jaguaru XJ reálný, u Range Roveru však zřejmě trochu poklesne, zatímco zrychlení z klidu na 97 km/h za 6,5 sekundy dozná navýšení.
Udávaná spotřeba 3,8 l/100 km ovšem zní jako bruselská fantazie. Land Rover totiž při jejím výpočtu zcela jistě vycházel z tabulkového měření, kdy do porce 100 km se započítává také dvacetikilometrová elektrická jízda. Vůz navíc neprošel žádným certifikovaným testem spotřeby, jde jen o číslo automobilky. Takže pokud bychom chtěli trochu reálnější údaj, o méně než pěti litrech na sto kilometrů nemá smysl uvažovat.
Samozřejmě u Jaguaru XJ, o poznání těžší Range Rover tuto hodnotu ještě navýší. Tím by se ovšem dostával na úroveň šestiválcového turbodieselu, který oproti němu nabídne nižší hmotnost a tím i ovladatelnost. Jak ovšem řekl Peter Richings, zákazníci v tomto segmentu chtějí nové technologie. Snad za ně budou ochotni zaplatit nejen vyšší cenu, ale i vyšší spotřebou...




































Nový Range Rover (zde na snímcích z první prezentace ve Vídni) je ve verzi TDV6 lehčí o 420 kg vůči předchozí generaci. Značka ovšem začala s vývojem hybridu, který v honbě za nižší spotřebou tyto kila opětovně vrátí na palubu
Zdroj: AutoExpress
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
včera
Mercedes vyvinul elektromotor s extrémním poměrem výkonu a hmotnosti. Řeší tím ale problém, který neexistuje
včera
Toyota ukázala Corollu pro Evropu v novém. Jedinou viditelnou novinkou asi zkouší zastřít snížení výkonu
včera
Rusové už si postavili vlastní náhradu za Tatru 815, firmy dostanou první kusy zadarmo
včera
Z Hujera rebelem za 24 hodin: Šéfka GM chtěla prodávat jen elektromobily, teď brečí, že kvůli jejich nařizování málem zavřela továrny
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.06. 22:26 - M.Z.
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
- Malé lehké a výkonné auto do 20.000 EUR 12.06. 18:04 - jerry
- Politický koutek 12.06. 11:54 - jerry
- Onboard videa 12.05. 22:28 - abgx1
- Motor/Spotřeba 1.4 TSI 90kw CAXA 12.05. 16:09 - Snowman000
- whitelist & blacklist 12.05. 13:13 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 12.04. 22:08 - Truck Daškam
