Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio GT 2013: RS pro chudší přišlo o výkon, o automat nikoli
4.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(Doplněno 6.3.) Renault představil v Ženevě Clio 1,2 TCe s výkonem 120 koní, které bude v prodeji jako typ GT. V hatchbacku i kombi.
Příznivci manuálního řazení a točivého atmosférického motoru si můžou nechat u nejnovějšího Renaultu Clio RS zajít chuť. Sportovní oddělení z Dieppe vsadilo na dowsizingovou šestnáctistovku s turbodmychadlem a dvouspojkový automat. Jak se nyní zdá, žádnou náplast milovníkům starých pořádků v tomto směru nenabídne ani mezistupeň mezi standardními modely a ostrým strojem Renaultsportu.
Pomyslnou spojnicí mezi zmiňovanými světy se nově stává verze GT, jejíž představení vzhledem k úniku fotek a technických dat těsně před Ženevou neproběhlo podle oficiálních plánů, každopádně v mírném předstihu se objevily pouze fotky hatchbacku, kdežto Renault vyrukoval na svém stánku rovněž s provedením kombi.
Pokud jde o techniku, na karoserii samozřejmě nesejde. Další rychlejší než běžné Clio bude spoléhat na přeplňovanou dvanáctistovku TCe o výkonu 120 koní a maximálním točivém momentu 190 newtonmetrů, která bude opět spřažená se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC.
Při hmotnosti 1 165 kg (hatchbacku s euro-zátěží o váze 75 kg) to bude stačit na dosažení nejvyšší rychlosti 199 km/h a průměrnou spotřebu 5,2 litru na 100 kilometrů. Čas akcelerace na stovku nám původně chyběl, aktuálně jej však už máme - kratší verze potřebuje 8,6 sekundy.
Jak moc je to „gran turismo“, posuďte sami, v zatáčkách by však GT pomalé být nemuselo. Auto je postaveno na sedmnáctipalcových kolech a solidně širokých gumách o rozměru 205/45 R17. Známy jsou také parametry kotoučových brzd o průměru 258 nebo 320 mm vpředu (příplatkové disky pocházejí z modelu RS) a 260 mm vzadu.
Další podrobnosti, tedy především cenu, zatím neznáme i bez toho vám ale můžeme nabídnout pár snímků kombíku navíc.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.







Podle zadní tabulky se zdá, že se o vývoj poněkud slabší verze rychlého Clia rovněž postaralo odděleni Renaultsport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
včeraHasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025
Nejčtenější články
Mechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
17.7.2025Britové znovu zavádí dotace na elektrická auta. Nic neříká víc o tom, jak nekonkurenceschopným řešením jsou
17.7.2025Sázka na špatného koně dohnala i Volvo. Odepsalo 25 miliard, zisky klesly o 64 procent, některé modely mu nikdy nic nevydělají
17.7.2025Představa, že vývoj efektivnějších aut zastaví konec pokut za nadlimitní spotřebu v USA, je tak levičácky tupá, až to tříská dveřmi
17.7.2025Slavný německý úpravce omylem ukázal, jak moc špatným směrem se BMW vydalo s novou M5
17.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva