Renault dal sbohem svému dosavadnímu logu, náhrada působí poněkud lacině

Další francouzská automobilka upouští od svého tradičního emblému. Vedou jí k tomu hned dva trendy moderní doby, ostatně jako většinu ostatních, kteří se vydali stejným směrem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault dal sbohem svému dosavadnímu logu, náhrada působí poněkud lacině

5.3.2021 | Petr Prokopec

Renault dal sbohem svému dosavadnímu logu, náhrada působí poněkud lacině

/

Foto: Renault

Další francouzská automobilka upouští od svého tradičního emblému. Vedou jí k tomu hned dva trendy moderní doby, ostatně jako většinu ostatních, kteří se vydali stejným směrem.

V poslední době se doslova roztrhl pytel s automobilkami, které se rozhodly změnit své logo. Podobně jako nedávno Peugeot nám i Renault nové provedení už bez fanfár ukázal, a to v lednu při odhalení své nové strategie. Souběžně s tím se ukázal i koncept elektrického hatchbacku, konceptu nového modelu 5, jehož příď zdobilo dvoudimenzionální logo s trochu jinou grafikou. Značka pak nově dodala, že symbolizovat má budoucí éru automobilismu. Zajímavé nicméně je, že inspiraci stejně jako Peugeot čerpala v minulosti.

Renault se konkrétně inspiroval provedením z roku 1972, které je o poznání jednodušší než logo, jež používal dosud. To nicméně může vést k většímu zmatení publika, neboť je třeba vzpomenout na Rivian, tedy novou americkou automobilku, která taktéž používá kosočtverec. Je sice pravdou, že jeho podoba je o trochu odlišnější, neboť tu máme tlustější čáry i skutečnost, že logo je tvořeno třemi trojúhelníky vždy obrácenými k sobě. Renault pak má linie tenčí, přičemž de facto jde o dva kosočtverce zasazené do sebe.

Francouzi uvádí, že v letošním roce se ještě bude střídat nové logo se starým, nicméně od toho příštího už budou používat pouze modernější emblém. S jeho výrobou již nebudou spojené takové těžkosti, očekávat tak můžeme rovněž snížení nákladů. To může být i jedním z druhotných důvodů, proč výrobci k dané rošádě přistupují hromadně, neboť nemalé investice do elektromobility je nutí šetřit ve všech ostatních ohledech. Kromě toho dvoudimenzionální provedení neovlivňuje funkčnost senzorů a radarů za ním umístěných.

Dodat pak už jen můžeme, že vůbec první logo značky pochází z roku 1900 a odkazuje hlavně na zakladatele Louise a Marcela Renaultovy. Jejich iniciály v období první světové války nahradil tank odkazující na válečnou produkci, který byl posléze zaměněn na kruh s vodorovnými čárami. S rokem 1925 je pak spojeno vůbec první užití kosočtverce, na stávající podobu však zapomeňte. Ta přišla až před devětadvaceti lety, do té doby Renault stále používal ono vodorovné značení uprostřed.

Toto pojetí bylo naposledy lehce občerstveno v roce 2013, kdy se v souladu s dobou zvětšila velikost, a vynikly ony tři dimenze. Jak jsme nicméně již naznačili, od té doby se přídě nejen francouzských vozů osazují stále větším množství senzorů asistenčních systémů. 3D pojetí přitom narušovalo funkčnost těchto prvků, a právě proto muselo ustoupit ploché novince, která navíc Renault vyjde výrobně o poznání levněji.


Renault dal sbohem svému dosavadnímu logu, náhrada působí poněkud lacině - 1 - Renault 5 EV 2021 nove logo 01Renault dal sbohem svému dosavadnímu logu, náhrada působí poněkud lacině - 2 - Renault 5 EV 2021 nove logo 02Renault dal sbohem svému dosavadnímu logu, náhrada působí poněkud lacině - 3 - Renault 5 EV 2021 nove logo 03Renault dal sbohem svému dosavadnímu logu, náhrada působí poněkud lacině - 4 - Renault 5 EV 2021 nove logo 04
Renault představil nové logo již na konceptu 5 EV, nově se jím pak začíná chlubit i na dalších firemních materiálech, jako je třeba reklama na elektrické Zoe přiložená níže. Foto: Renault

Zdroj: Renault

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.