Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Kangoo 2013: facelift přidal vnitřku tři sedadla vpředu, vnějšku na atraktivitě
1.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská značka přistoupila k lehčímu faceliftu modelu Kangoo. Ten dostalo nové světlomety, rozsáhlejší výbavu nebo kvalitnější materiály.
Druhá generace Renaultu Kangoo se představila v roce 2008. Ačkoliv po voze od té doby sáhlo více než 400 000 převážně firemních zákazníků a loni se francouzské automobilce povedlo získat na trhu lehkých užitkových vozů 17,4procentní podíl, neusnuli tvůrci Kangoo na vavřínech. Máme tedy pocit, že k aktuálnímu faceliftu Renault přinutil hlavně vznik Mercedesu Citan, který je též hlavně jejich dílem a na trh se dostal v poněkud modernějším provedení loni. Pokud tedy Francouzi chtěli konkurovat sami sobě, museli zapracovat i na vlastním modelu.
Ten bude opět k mání jako Kangoo Van, Compact a Maxi, přičemž elektřiny chtiví zákazníci mohou sáhnout i po verzi Kangoo Z.E. nebo Maxi Z.E. Všechny varianty budou profitovat z nové přídě s větším logem, inovovaných předních a zadních světlometů nebo zpětných zrcátek. Uvnitř byly vylepšeny materiály použité na středovou konzoli, nový je také multifunkční volant. Tou největší změnou je ale trojmístná lavice, která je vyhrazena verzím Kangoo Van a Compact. Zbytek nabídky pak zachová klasické uspořádání se dvěma sedadly vpředu a třemi vzadu.
Mimo to se Renault rozhodl také vylepšit odhlučnění kabiny a obohatit výbavu. Dopřát si tak můžete multimediální systém R-Link, který vyjma navigace Tom-Tom zahrnuje také funkci čtení e-mailů. Ve výbavě Extra navíc tento prvek dostanete jako součást standardu, u nižších úrovní však za R-Link musíte připlácet. V základu pak dále naleznete novou generaci stabilizačního systému, asistent rozjezdu do kopce nebo funkci Extended Grip zlepšující trakci v „polních podmínkách”. Za další příplatek je pak k mání zpětná kamera s výstupním obrazem ve zpětném zrcátku.
Po stránce motorické pak nové Kangoo má pohánět trojice dieselových agregátů a jedna benzinová pohonná jednotka. O dostupnosti na různých trzích se aktuálně Renault nezmiňuje, utajená je také přesná jízdní dynamika. V případě slabších turbodieselů (1,5 dCi o výkonu 75 a 90 koní) bychom ale měli počítat s udávanou kombinovanou spotřebou 4,3 l/100 km, varianta naladěná na 110 koní pak průměrně spotřebuje litrů pět a benzinový model 1,2 TCe litrů šest.
Příliš rozepisovat se Renault nechtěl ani u elektroverzí Kangoo Z.E. a Maxi Z.E. Je tedy otázkou, zda oba modely i nadále používají ke svému pohonu elektromotor o výkonu 59 koní a lithium-iontové baterie s kapacitou 22 kWh. Ta by podle automobilky měla pokrýt vzdálenost 170 km při nejvyšší rychlosti 130 km/h. Nový je pak systém, který v rychlostech od 1 do 30 km/h akusticky varuje chodce (zřejmě vyhráváním národní hymny) či dobíjení na dálkové ovládání.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.






Facelift karoserie Renaultu Kangoo není moc rozsáhlý. Více se modernizovalo v kabině, která vpředu nabízí tři sedadla, kvalitnější materiály a rozsáhlejší výbavu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Nová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
před 2 hodinamiDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
před 4 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 5 hodinamiVěříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 7 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva