Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Mégane RS 275 Trophy: nový pokořitel Ringu je tu
14.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Renault konečně uvolnil informace o nejsilnějším dílu RenaultSportu. Oficiální čas zajetý na Nürburgringu ale zatím zveřeněn nebyl.
Expanzi nových generací nejrychlejších hatchbacků jsme spolu s podrobným přehledem uvolnili včera a automobilky jakoby se na ní snad rozhodly okamžitě zareagovat. Invaze dále pokračuje. Po úniku prvních fotek takřka nemaskovaného Civicu Type-R a prvních informacích o dále posílené Octavii RS vám tak můžeme ukázat i vrcholnou verzi Méganu RS, která bude dozajista patřit mezi ty nejzdařilejší předokolky všech dob a zároveň mezi nejultimativnější zástupce kategorie hot-hatchů.
Francouzská automobilka nás v posledních týdnech zásobovala upoutávkami na nový model, u něhož bylo jasné, že hlavním kladem nebude ani tak vzhled či počet koní pod kapotou, jakožto spíše čas potřebný k objetí jednoho kola na Severní smyčce Nürburgringu. Věděli jsme, že necelých 21 km by speciální verze Renaultu Mégane RS měla obkroužit za méně než osm minut, jasné však nebylo, zda to stihne rychleji než ekvivalentně výkonný Seat Leon Cupra.
Nakonec se to podle všeho podařilo, i když oficiální čas bude známý až 16. června, kdy snad dojde k úplnému podrobnému představení. Renault si ho zřejmě chystá jako eso, které vytasí z rukávu. Největší trumfy ovšem vysoukal už teď, a tak se můžeme podívat, čím se historicky nejrychlejší Mégane RS může pochlubit. Vůz s dodatkem 275 Trophy ve svém názvu prozrazuje počet koní pod kapotou.
Oproti standardnímu Méganu RS je tedy dvoulitrový oturbený čtyřválec v limitované edici Trophy naladěn tak, aby poskytl o 10 koní vyšší výkon při 5 500 otáčkách. Maximální točivý moment 360 Nm smaží přední pneumatiky v rozmezí tří až pěti tisíc otáček. Zrovna přední obutí je ale na takovou zátěž více než dobře připraveno, neboť jde v případě zájmu zákazníků o příplatkové lepivé Micheliny Pilot Sport Cup 2.
Vůz používá podvozek verze Cup a diferenciálu s omezenou svorností na přední nápravě, avšak za příplatek může být osazen nastavitelnými tlumiči Öhlins Road & Track a ocelovými pružinami od stejného výrobce. Zajímavostí je údajně hlasitější a znělejší titanový výfukový systém od slovinského výrobce Akrapovič nebo 19palcová volitelná kola Speedline Turini ze soutěžních Méganů. Zaujme i šedá výplň předního nárazníku s nápisem Trophy nebo nálepky na bocích vozu.
Charakteristický bude samozřejmě interiér zpestřený například jinými nástupními prahy, sedadla Recaro kombinující kůži a alcantaru spolu s červeným prošíváním nebo alcantarou potaženým volantem a jinou řadicí pákou. Mégane, který se bude dobře cítit na každém závodním okruhu si také přinese plaketu s výrobním číslem. Na domácím trhu ve Francii bude Trophy o téměř šest tisíc Euro (164 tisíc korun) dražší než základ, a tak se jeho cena bude pohybovat na hranici 38 tisíc Eur (1 040 000 Kč).













Renault už nám začal servírovat informace o nejrychlejším Méganu RS všech dob. Mégane RS 275 Trophy spráská Severní smyčku jistě v rekordním čase
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
K mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
před 10 hodinamiCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
před 11 hodinamiLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
včeraSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včeraU Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva