Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Někdejší hit Renaultu se v tichosti loučí jako propadák, nástupce už nikdy nebude stejný
24.8.2021 | Petr Prokopec
Černá mračna se stahují nad autem, které bylo po léta jedním z nejlépe prodávaných vozů celého kontinentu. Nyní spíše paběrkuje a nepřímý nástupce s omezovačem na 160 km/h to stěží zlomí.
Pohled na evropské prodeje Renaultu Mégane musí fanoušky tohoto modelu brát u srdce. A v dobrém to není. Auto, které si ještě v roce 2004 našlo jen v Evropě přes 465 tisíc kupců a patřilo mezi bestsellery celého kontinentu, se postupně propadlo až na loňských 74 tisíc prodaných vozů. A letošní odbyt nemíří k podstatně vyššímu číslu.
To pro automobilku není dobrá zpráva, neboť stávající generace přišla na trh teprve před pěti lety, přičemž loni prošla faceliftem. Rozhodně se tedy nejedná o zastaralý vůz, přesto o zákazníky bojovat nedokáže. A nezdá se, že by se s ním Renault ještě chystal zatroubit k útoku, naopak přiznává, že něm už nevidí budoucnost.
Potvrdil to i designový šéf značky Laurens van den Acker, dle kterého „ve chvíli, kdy začnete nabídku rozšiřovat o elektromobily, jiné vozy musí zmizet, protože si je nemůžeme dovolit vyvíjet. Je to zkrátka nevyhnutelné. Mégane se pohybuje v tom segmentu, který je pod nemalým tlakem. A vy musíte investovat tam, kde je budoucnost trhu.“
Pro automobilku se tak prioritou stává stále ještě chystaný Mégane E-Tech Electric, který sice s dosud nabízeným vozem sdílí název, ovšem tím podobnosti končí. Benzinové, dieselové a hybridní vozy totiž užívají platformu CMF-CD, zatímco novinka nafasuje architekturu CMF-EV. S délkou 4,21 metru pak bude o 15 centimetrů kratší než hatchback se spalovacím ústrojím, díky jeho absenci však nabídne stejný vnitřní prostor. Ovšem jen pro posádku, zavazadelník se má zmenšit. Nebude to přitom jiné auto jen technicky, ale i ideově - bude vyšší a s omezovačem na pouhých 160 km/h bude mít daleko k dravým R.S., která lze i dnes koupit.
Přesto právě na nový vůz Renault sází, nicméně jeho příchod může značce způsobit nemalé problémy. Na jednom písečku si totiž budou hrát dva kohouti, což nikdy nedělá dobrotu. A jelikož pro Francouze je elektrifikace vším, je jisté, že pakovat se bude muset model se spalovacím ústrojím. Přesně to se ostatně už teď začíná dít na nizozemském trhu, kde hatchback skončil, aby udělal místo právě E-Techu Electric. Tamní zájemci tak již mohou koupit pouze Mégane Grandtour, tedy kombíku, který elektrickou verzi nedostane - buď prozatím, nebo vůbec.
Proč vše začíná v Nizozemsku, je nabíledni - elektromobily jsou na tomto trhu neskutečnou měrou zvýhodňované, třebaže hlavně umělým zdražováním čehokoli jiného. Renault proto počítá s tím, že Mégane s alternativním pohonem bude v zemi stěžejním hráčem. Vše nicméně rozhodne cena, která se nejspíše bude pohybovat okolo 36 tisíc Eur (cca 919 tisíc korun) bez dotací.
Právě na této sumě totiž startuje Volkswagen ID.3 Pro, který disponuje bateriemi o kapacitě 58 kWh, elektromotorem o výkonu 204 koní a maximálním dobíjecím výkonem 120 kW. Elektrický Mégane je přitom vždy o chlup lepší, nabízí totiž 60 kWh, 218 koní a 130 kW. Německého soupeře by tedy mohl udolat, zvláště poté, co ten je nyní středem pozornosti kvůli jednomu shořelému exempláři. Tento případ se odehrál právě v Nizozemsku.
Zpět ale k Renaultu Mégane, jehož dny evidentně začínají být sečteny. Tedy co se klasické verze týče. Je sice nutné zmínit, že žádný jiný trh zatím k takovému omezování nepřikročil, to je ovšem jistě jen otázka času. Elektrické provedení totiž bude debutovat v září na autosalonu v Mnichově a následně zamíří do prodeje. Není tedy ani tak otázkou, zda opravdu nahradí spalovací verzi, ale kdy se tak plně stane. Že by to při skoro milionové ceně prodeje tohoto auta nakoplo, si dovolíme pochybovat.



Renault Mégane se loni dočkal faceliftu, i tak jako hatchback na nizozemském trhu končí. Nelze předpokládat, že by další nenásledovaly, budoucnost přeje docela jinak pojatému vozu stejného jména. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
před 8 hodinamiVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Toprak mistrem světa ačkoliv Bulega vyhrál i potřetí včera 16:30
- Aprilia se dočkala: Vyhrál Raul Fernandez včera 16:15
- Vítězem Masia, 18. Vostatek včera 16:00
- Herrera slaví titul včera 15:00
- Titul pro čínský motocykl Kove, Fernandez mistrem světa včera 13:00
Nejnovější články
Zkušený mechanik chtěl opravit nabourané Bugatti, ceny náhradních dílů mu vyrazily dech
před hodinouReálný zájem o elektrická auta v půjčovnách je téměř nulový, ani Nizozemci je prakticky vůbec nechtějí
před 2 hodinamiK mání je auto, které osobně zdevastoval „Mr. Bean”. Pak ho nechal opravit, přesto jej prodává s dírou
před 4 hodinamiNa elektrickém Hummeru si dealeři chtěli mastit kapsy, teď ho nedokážou prodat ani se slevami 900 tisíc Kč
před 5 hodinamiMáte rádi bobra? Firma zkusila napravit kontroverzní příď současného BMW M3, obrátilo se to proti ní
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.20. 16:28 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 10.20. 11:57 - mafel
- IT poradna 10.19. 18:05 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.19. 13:12 - pavproch
- Rychlodotazy 10.19. 10:59 - řidičBOB
- BMW Divize 10.18. 10:35 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam