Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Twizy Cargo: „nákladní verze” nahradila jedno sedadlo kufrem
25.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud rozvážíte malé náklady na malou vzdálenost, je Twizy Cargo použitelným autem. Jen stojí více než mnohem prostornější, konvenční Fiat Panda.
O elektromobilu Renault Twizy si můžeme myslet cokoliv, samotné značce ale nelze vyčítat, že by nedělala nic pro jeho propagaci a odbyt. Proto se ostatně na světlo světa dostala verze F1, za jejíž volant se dokonce posadil Sebastian Vettel. A z podobného důvodu tu máme i model Twizy Cargo, který dle názvu hodlá zejména firmám pomoci se zásobováním. Za předním sedadlem totiž nyní nabízí speciálně designovaný zavazadlový prostor o kapacitě 180 litrů (nebo 75 kg), který by navíc měl být voděvzdorný. To zní u automobilu zní opravdu kuriózně, ale je třeba si uvědomit, že standardní Twizy by v aktuálním počasí působil jako děravá kánoe.
Celá přestavba zahrnuje vyjmutí sedadla spolujezdce a kompletně nové zadní dveře, které se otevírají v úhlu 90 stupňů. Přední sedadlo přitom i nadále zůstalo posunovatelné, přičemž dveře stále obsahují zámek. Nouzová skla, o kterých jsme hovořili v souvislosti s modelovým rokem 2013, však i nadále spadají do příplatkové výbavy. Díky čemuž tak standardně sice váš náklad bude v suchu, ale vy rozhodně ne.
Po stránce elektromotorické již vše zůstává při starém elektrickém. I nákladní verzi lze tak specifikovat ve výbavě Life 45, kdy pohonná jednotka produkuje pouhých 5 koní a rozjede se maximálně na 45 km/h - díky tomu je ale možné jej v některých evropských zemích řídit již od 14 let, v těch ostatních pak postačí řidičský průkaz na motorku s objemem od 50 ccm.
Pro majitele řidičského oprávnění je tu již verze Life 80, která nabízí 17 koní a nejvyšší rychlost odpovídající názvu. Ta by vás přitom měla vyjít na 8 780 Eur (228 280 Kč), zatímco slabší provedení stojí 8 080 Eur (210 080 Kč). Tedy o poznání více, než byste dali za prostornější konvenční vůz. A to ani nezmiňujeme měsíční pronájem baterií ve výši 50 Eur.
Je tedy zřejmé, že bez státních dotací by Renault Twizy Cargo díru do světa rozhodně neudělal. Proto by měl na evropské trhy dorazit po prázdninách s cenou od 6 420 Eur (166 920 Kč), což uŽ vypadá lépe. Ale jen do doby, než si uvědomíte, že za nižší částku můžete koupit Fiat Panda se čtyřmi sedadly, zavazadelníkem o objemu až 870 litrů a prakticky neomezeným akčním radiem...










Renault Twizy Cargo slibuje nepromokavý kufr, který pobere 180 l nebo 75 kg. Ale za jakou cenu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
před 3 hodinami
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Nejnovější články
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
před hodinou
Ford dostal peníze, aby postavil továrny na baterky pro elektromobily. Teď se mu vše hroutí a musí je vracet
před 2 hodinami
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
před 3 hodinami
Tuzexový sen Čechoslováků jde koupit jako dodnes nejeté auto u oficiálního dealera, lepší stroj času abyste pohledali
před 4 hodinami
Šéfdesignér Mercedesu dostal padáka. Už bylo načase
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Škoda Auto obecně 12.18. 11:49 - pavproch
- Rychlodotazy 12.18. 11:31 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.18. 10:13 - spooon
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 09:30 - mattonecz
- whitelist & blacklist 12.17. 23:01 - petr_riha
- Detektory policejních radarů 12.17. 20:14 - Snowman000
- Střešní box do T drážky 12.17. 18:45 - Kubka Palma
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.17. 12:17 - pavproch
