Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Twizy Cargo: „nákladní verze” nahradila jedno sedadlo kufrem
25.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud rozvážíte malé náklady na malou vzdálenost, je Twizy Cargo použitelným autem. Jen stojí více než mnohem prostornější, konvenční Fiat Panda.
O elektromobilu Renault Twizy si můžeme myslet cokoliv, samotné značce ale nelze vyčítat, že by nedělala nic pro jeho propagaci a odbyt. Proto se ostatně na světlo světa dostala verze F1, za jejíž volant se dokonce posadil Sebastian Vettel. A z podobného důvodu tu máme i model Twizy Cargo, který dle názvu hodlá zejména firmám pomoci se zásobováním. Za předním sedadlem totiž nyní nabízí speciálně designovaný zavazadlový prostor o kapacitě 180 litrů (nebo 75 kg), který by navíc měl být voděvzdorný. To zní u automobilu zní opravdu kuriózně, ale je třeba si uvědomit, že standardní Twizy by v aktuálním počasí působil jako děravá kánoe.
Celá přestavba zahrnuje vyjmutí sedadla spolujezdce a kompletně nové zadní dveře, které se otevírají v úhlu 90 stupňů. Přední sedadlo přitom i nadále zůstalo posunovatelné, přičemž dveře stále obsahují zámek. Nouzová skla, o kterých jsme hovořili v souvislosti s modelovým rokem 2013, však i nadále spadají do příplatkové výbavy. Díky čemuž tak standardně sice váš náklad bude v suchu, ale vy rozhodně ne.
Po stránce elektromotorické již vše zůstává při starém elektrickém. I nákladní verzi lze tak specifikovat ve výbavě Life 45, kdy pohonná jednotka produkuje pouhých 5 koní a rozjede se maximálně na 45 km/h - díky tomu je ale možné jej v některých evropských zemích řídit již od 14 let, v těch ostatních pak postačí řidičský průkaz na motorku s objemem od 50 ccm.
Pro majitele řidičského oprávnění je tu již verze Life 80, která nabízí 17 koní a nejvyšší rychlost odpovídající názvu. Ta by vás přitom měla vyjít na 8 780 Eur (228 280 Kč), zatímco slabší provedení stojí 8 080 Eur (210 080 Kč). Tedy o poznání více, než byste dali za prostornější konvenční vůz. A to ani nezmiňujeme měsíční pronájem baterií ve výši 50 Eur.
Je tedy zřejmé, že bez státních dotací by Renault Twizy Cargo díru do světa rozhodně neudělal. Proto by měl na evropské trhy dorazit po prázdninách s cenou od 6 420 Eur (166 920 Kč), což uŽ vypadá lépe. Ale jen do doby, než si uvědomíte, že za nižší částku můžete koupit Fiat Panda se čtyřmi sedadly, zavazadelníkem o objemu až 870 litrů a prakticky neomezeným akčním radiem...










Renault Twizy Cargo slibuje nepromokavý kufr, který pobere 180 l nebo 75 kg. Ale za jakou cenu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejčtenější články
Proslulí němečtí ničitelé krásných aut dostali výjimečnou šanci udělat auto pro jednou hezčí, ani tu nevyužili
27.9.2025
Nové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
27.9.2025
Volkswagen teď sám začal dělat to, kvůli čemu ještě loni žaloval své vlastní dealery
28.9.2025
Čínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
28.9.2025
Německé automobilové firmy začínají padat jako kostky domina. A pokud nekrachují, propouští ve velkém
28.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
