Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault začal prodávat nový model udělaný z nejlevnější Dacie, cenu poslal do stratosféry
24.5.2021 | Petr Prokopec
Je to vlastně docela sympatické auto, jednak ale dělá čáru přes rozpočet dřívějším vyjádřením samotné značky a jednak dělá z velmi dostupného zboží dosti drahé.
Rumunská Dacia je velmi úspěšnou automobilkou zejména proto, že nabízí starší techniku Renaultu zabalenou ve vlastních moderních karoseriích. To jí dovoluje dostat ceny aut velmi nízko a přesto si zachovat slušné marže. Francouzi ale čas od času zajdou ještě dál a tento proces obrátí. Na produkt Dacie tak nalepí své vlastní logo, zvýší cenu a rýžují ještě víc. A letos to udělali znova.
Přesně tímto způsobem vznikl nový Renault Taliant, který je vyráběn v turecké Burse. Stojí na základech platformy CMF-B LS užívané také Dacií Logan třetí generace, tedy nadále nejlevnějším modelem značky. A pokud se na francouzskou novinku blíže zadíváte, zjistíte, že oba vozy toho mají společného mnohem více než je architekturu. Taliant je stejně jako předchozí Renault Symbol skutečně jen překarosovanou Dacií Logan, přičemž jeho prodej má na tureckém trhu odstartovat v polovině roku.
Je samozřejmě otázkou, proč Renault přistoupil k volbě nového názvu, neboť Symbol byl od roku 1999 již poměrně dobře zavedený. Název ale nechme stranou, místo toho se soustřeďme na samotný vůz, který dneškem vstupuje do prodeje. Ten se dočkal odlišné přídě, stejně jako jiného designu světel. Zvláště patrné je to u koncových lamp zasahujících do víka zavazadelníku. Mimo to dorazila ještě dvoubarevně lakovaná litá kola. Rozvor 2 649 milimetrů i délka 4 396 mm jsou stejné jako u Loganu.
Podobné je tomu v případě pohonných jednotek, neboť Taliant používá litrové tříválce stejně jako výchozí Dacia. Základem je atmosféricky plněné provedení s 65 koňmi, alternativou turboverze s 90 koňmi a vrcholem přeplňované provedení spalující LPG se 100 koňmi. Převodovkou je buď 5- (základní litr) nebo 6stupňový manuál (turba), nebo automat CVT. Akceleraci na stovku vůz zvládá v případě turboverzí za 11,7 sekundy, maximálku automobilka už ani neudává, beztak se chystá ji drasticky omezit.
Interiér je dalším místem, kde si Logan a Taliant mohou podat ruku, odlišnosti jsou pouze v detailech. To samé platí v případě dostupné výbavy - Francouzi prostě vzali Dacii a vyměnili na ní příď, záď a pak log, to je celé.
Kde se ovšem odehrála velká změna, jsou ceny. Svůj podíl na tom samozřejmě má i místní zdanění, pro zákazníka ale nakonec platí jedno - Renault Taliant lze v Turecku koupit od 179 900 tureckých lir, nejsilnější verze začíná na 218 900 lirách. To se bavíme o 444 tisících Kč v základu a 541 tisících Kč za přeplňovaný tříválec na LPG, přinejmenším. Pokud jste tedy láteřili nad tím, že Dacia mezigeneračně zdražila místní Logan, možná je čas svůj pohled přehodnotit, v podstatě stejné auto je tu o statisíce levnější, jen to není Renault.



Dacia Logan se nově začala prodávat také s logem Renaultu. Verze pro turecký trh přitom s názvem Taliant možná vypadá lépe, je ale také o hodně dražší, dílem i kvůli vysokému tureckému zdanění aut. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Mercedes se zpožděním začal prodávat nové CLA i se spalovacími motory. Tristní techniku z Číny doprovází ještě tristnější ceny
před hodinou
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 2 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
