Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší průšvih moderních aut je stále neřešitelný, hromadný výkup je jen blíž
17.9.2021 | Petr Miler
Do tří dnů měl výrobce znát přesnou příčinu i řešení, znovu obnovit výrobu a rozjet kýženou svolávací akci. Nestane se to, automobilka neuvěřitelně ohlásila odklad o další měsíc.
Skutečně až neuvěřitelným způsobem graduje situace okolo Chevroletu Bolt a Opelu Ampera-e, které už nepochybně jsou největším automobilovým průšvihem posledních dekád. Naposledy včera jsme vás informovali o tom, že koncern General Motors učinili přes 140 tisíc prodaných aut prakticky nepoužitelnými, neboť majitele po všech omezeních z hlediska používání, dobíjení i stání žádá, aby kvůli riziku požáru své vozy neparkovali blíže jak 50 stop (15,2 metru) od jiných. Jak něco takového lze v reálném světě dodržet?
Nebyl by to až takový problém, kdyby existovalo řešení. Kdyby si majitelé prostě mohli říci, že auto je sice v tuto chvíli nepoužitelné, ale stačí návštěva servisu a mohou s ním jezdit dál. Nic takového ale není na stole a nejde jen o logistický problém. Automobilka už na začátku září přiznala, že řešení problému nezná, auta neopravuje a dokonce si ani není jistá, zda nově vyrobené akumulátory nepředstavují stejné riziko jako ty staré. Do 20. září tak zastavila výrobu a neprovádí žádné opravy.
Tento termín se za tři dny naplní a hádejte, co? Ano, ani tehdy se nic nestane. GM podle agentury Reuters oznámil, že řešení nadále neexistuje a odstávka výroby i faktická nerealizace svolávací akce potrvá nejméně do 15. října, tedy o další měsíc déle. To je v situaci, kdy další a další vozy hoří, majitelé jsou nervózní a naštvaní, hotové šlápnutí do vosího hnízda. Všimněte si navíc slůvka „nejméně” - GM už ani raději neslibuje, že by se do té doby skutečně mělo něco změnit.
Reakce na sociálních sítích a diskuzních fórech majitelů je nepřekvapivá - frustrace. Mají auto klidně za milion korun, se kterým nemohou dělat prakticky nic a ani neví, kdy se to změní. Ani jej nemohou parkovat v garáži a čekat, protože i to je zapovězeno. A nemohou jej ani nechat stát jednoduše na ulici, protože dodržet onen 15metrový rozestup je v tu chvíli též nereálné. Z Chevroletu Bolt a Opelu Ampera-e se v tuto chvíli - bohužel bez větší nadsázky - stal jen drahý zahradní domek, který můžete bezpečně skladovat jen uprostřed dostatečně velkého vlastního pozemku bez čehokoli v bezprostřední blízkosti. To je bláznivé.
Není divu, že stále více majitelů chce využít toho, co už výrobce připustil, že v jednotlivých případech dělá - prodané vozy vykupuje zpět. Pokud nenajde řešení ani do 15. října, obáváme se, že situace bude už tak neudržitelná, že to prostě bude muset udělat plošně, neboť zákazníky není možné v podobné situaci nechat měsíce čekat. Nakonec to pro něj může být nejlevnější - poškození jeho image by mohlo mít na hospodaření firmy mnohem horší dlouhodobé dopady.






Jakkoli je to může znít neuvěřitelně, koncern GM v řešení problémů Chevroletu Bolt a sesterského Opelu Ampera-e (na snímcích) stále nepokročil a žádá o další měsíční odklad. Auta je přitom podle jeho instrukcí prakticky nemožné používat, frustrace majitelů tak roste. Foto: Opel
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 32 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
