Roewe 950: Rover? Teď už Buick reloaded, skoro oficiálně

(doplněno) Největší čínská limuzína Roewe se oprošťuje od staré platformy Roveru a sází na techniku Buicku koncernu GM. Toto jsou první fotky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Roewe 950: Rover? Teď už Buick reloaded, skoro oficiálně

29.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Roewe 950: Rover? Teď už Buick reloaded, skoro oficiálně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno) Největší čínská limuzína Roewe se oprošťuje od staré platformy Roveru a sází na techniku Buicku koncernu GM. Toto jsou první fotky.

Doplněno 30. 3.: Nabízíme vám ostřejší a větší fotografie nového Roewe 950 ze všech stran, které dovolují udělat si ucelenější názor na design. Posouzení je na vás, my přidáváme další informace o motorech. Podle španělského Autoblogu se pod kapotou objeví přeplňovaný čtyřválec 2,0 TGI s výkonem 220 koní a agregát 2,4 by měl mít údajně jen 170 koňských sil a ne 186, jak jsme původně uvedli. Naopak u špičkové motorizace se předpokládá, že místo 265 koní vyprodukuje 280 k.

Čínský pohrobek britského Roveru, značka Roewe, již brzy vymění stávající největší model 750, který konstrukčně vychází z limuzíny Rover 75, za novou vlajkovou loď 950. Označení ještě není stoprocentní. Čínská média dlouho psala název R95, ale vedle typových řad 350 a 550 to nedávalo moc velký smysl. Asijští kolegové aktuálně otáčejí a informují o jméně Roewe 950.

Na rozdíl od 550 nemá tento vůz s původním Roverem 75 nic společného. Novinka stojí na platformě Epsilon II, která je společná pro Opel Insignia a také čínský Buick LaCrosse s pohonem předních kol, což je technicky ten samý LaCrosse, který pro Severní Ameriku produkuje kanadská továrna General Motors, akorát s menšími motory.

Karoserie Roewe 950 ovšem malá rozhodně není. Za výchozím Buickem s délkou 5 001 mm zaostává pouze o pět milimetrů. Rozvor je pochopitelně identický - měří 2 837 mm, tedy o 125 mm více než VW Passat a 131 mm méně než BMW řady 5. Šířka čínské limuzíny je 1 857 mm a výška 1 502 mm.

Novinka vznikající v režii čínsko-amerického Shanghai-GM dostane zezačátku tři zážehové motory. Základem se stane dvoulitrový čtyřválec o objemu 2,0 litru s výkonem 154 koní. Nepatrně větší Ecotec 2,4 nabídne 186 koní a vrcholná verze 3,0 V6 s 265 koňskými silami a šestistupňovou automatickou převodovkou.

Výstavní debut automobilu proběhne na autosalonu v Pekingu 23. dubna, prodejci ale začnou registrovat objednávky o dvanáct dní dříve.


Roewe 950: Rover? Teď už Buick reloaded, skoro oficiálně - 1 - Roewe 950 nove 01Roewe 950: Rover? Teď už Buick reloaded, skoro oficiálně - 2 - Roewe 950 nove 02Roewe 950: Rover? Teď už Buick reloaded, skoro oficiálně - 3 - Roewe 950 nove 03Roewe 950: Rover? Teď už Buick reloaded, skoro oficiálně - 4 - Roewe 950 nove 04
Na oficiální záběry to nevypadá, ale to není důležité, nové fotky ukazují vše podstatné

Roewe 950: Rover? Teď už Buick reloaded, skoro oficiálně - 5 - roewe 950 01Roewe 950: Rover? Teď už Buick reloaded, skoro oficiálně - 6 - roewe 950 04Roewe 950: Rover? Teď už Buick reloaded, skoro oficiálně - 7 - Roewe 950 upravene 01Roewe 950: Rover? Teď už Buick reloaded, skoro oficiálně - 8 - Roewe 950 upravene 02Roewe 950: Rover? Teď už Buick reloaded, skoro oficiálně - 9 - Roewe 950 upravene 03Roewe 950: Rover? Teď už Buick reloaded, skoro oficiálně - 10 - Roewe 950 upravene 04Roewe 950: Rover? Teď už Buick reloaded, skoro oficiálně - 11 - Roewe 950 upravene 05Roewe 950: Rover? Teď už Buick reloaded, skoro oficiálně - 12 - Roewe 950 upravene 06
Novinka Roewe stojí na platformě Opelu Insignia a Buicku LaCrosse

Zdroj: blogautomobile.fr, es.autoblog.com

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.