Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Roewe 950: Rover? Teď už Buick reloaded, skoro oficiálně
29.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(doplněno) Největší čínská limuzína Roewe se oprošťuje od staré platformy Roveru a sází na techniku Buicku koncernu GM. Toto jsou první fotky.
Doplněno 30. 3.: Nabízíme vám ostřejší a větší fotografie nového Roewe 950 ze všech stran, které dovolují udělat si ucelenější názor na design. Posouzení je na vás, my přidáváme další informace o motorech. Podle španělského Autoblogu se pod kapotou objeví přeplňovaný čtyřválec 2,0 TGI s výkonem 220 koní a agregát 2,4 by měl mít údajně jen 170 koňských sil a ne 186, jak jsme původně uvedli. Naopak u špičkové motorizace se předpokládá, že místo 265 koní vyprodukuje 280 k.
Čínský pohrobek britského Roveru, značka Roewe, již brzy vymění stávající největší model 750, který konstrukčně vychází z limuzíny Rover 75, za novou vlajkovou loď 950. Označení ještě není stoprocentní. Čínská média dlouho psala název R95, ale vedle typových řad 350 a 550 to nedávalo moc velký smysl. Asijští kolegové aktuálně otáčejí a informují o jméně Roewe 950.
Na rozdíl od 550 nemá tento vůz s původním Roverem 75 nic společného. Novinka stojí na platformě Epsilon II, která je společná pro Opel Insignia a také čínský Buick LaCrosse s pohonem předních kol, což je technicky ten samý LaCrosse, který pro Severní Ameriku produkuje kanadská továrna General Motors, akorát s menšími motory.
Karoserie Roewe 950 ovšem malá rozhodně není. Za výchozím Buickem s délkou 5 001 mm zaostává pouze o pět milimetrů. Rozvor je pochopitelně identický - měří 2 837 mm, tedy o 125 mm více než VW Passat a 131 mm méně než BMW řady 5. Šířka čínské limuzíny je 1 857 mm a výška 1 502 mm.
Novinka vznikající v režii čínsko-amerického Shanghai-GM dostane zezačátku tři zážehové motory. Základem se stane dvoulitrový čtyřválec o objemu 2,0 litru s výkonem 154 koní. Nepatrně větší Ecotec 2,4 nabídne 186 koní a vrcholná verze 3,0 V6 s 265 koňskými silami a šestistupňovou automatickou převodovkou.
Výstavní debut automobilu proběhne na autosalonu v Pekingu 23. dubna, prodejci ale začnou registrovat objednávky o dvanáct dní dříve.
Na oficiální záběry to nevypadá, ale to není důležité, nové fotky ukazují vše podstatné
Novinka Roewe stojí na platformě Opelu Insignia a Buicku LaCrosse
Zdroj: blogautomobile.fr, es.autoblog.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 8 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 10 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 11 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva