Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ruská zbrojovka chystá auto pro civilisty, dá mu pohon, který má armáda zakázaný
22.9.2021 | Petr Prokopec
Je hodně neobvyklé, aby se výrobce zbraňových systémů pouštěl do výroby osobních aut, připusťme ale jistý marketingový potenciál takového spojení. Almaz-Antey se vydává přesně tímto směrem.
Ruský koncern Almaz-Antey patří mezi největší zbrojovky světa, spadá pod něj hned 60 společností. Jednou z nich je i firma Bryansk, která vyvíjí hlavně šasí pro mnohanápravové armádní kolosy. Zrovna o té ale dnes řeč nebude, místo toho si posvítíme na mateřskou firmu. Ta totiž aktuálně oznámila, že chystá automobil určený nebude vojsku, nýbrž soukromé klientele. A zajímavý má být nejen svým původem, ale i řešením pohonu.
Chystaná novinka má dorazit hned ve dvou variantách, přičemž ta první bude používat spalovací ústrojí uzpůsobené ke spalování plynu. Na jednu nádrž má zvládnout více než tisíc kilometrů, což je úctyhodná porce. Zvláště pak ve světle parametrů druhé verze, která motor na plyn spojí s elektromotorem. S nádrží na 52 litrů a bateriemi o kapacitě 70 kWh totiž zvládne urazit „jen“ 810 km.
Proč ovšem tyto vozy nebudou sloužit armádě? „Vojsko, a je to pravidlo, nepoužívá vozy poháněné zemním plynem,“ upřesnil situaci Alexandr Vedrov, zástupce generálního ředitele pro výrobu. Ten pak i potvrdil, že obě varianty dosáhnou shodné dynamiky, stovku tedy zvládnou za 8,5 sekundy a jejich maximem bude 180 km/h. To je docela působivé, neboť jen platforma NEVA, na které budou postavené, váží nemalých 1 200 kilogramů.
Zmíněná hmotnost je přitom spojena s ryze elektrickou verzí, která počítá s dvěma elektromotory o výkonu 435 koní a bateriemi o kapacitě 90 kWh. U plynové a hybridní varianty lze tedy sice počítat s nižší hmotností, ovšem i tak výsledná auta budou přibližně dvoutunová. Díky tomu možná k řízení bude třeba oprávnění na nákladní vozy, neboť nosnost platformy činí až 1 650 kg. V případě délky je pak možné počítat se 4,3 metry, v případě délky pak s 1 metrem a 89 centimetry.
„Již máme elektromobil, který jezdí. Ale rozhodli jsme se, že nakonec půjdeme hybridní cestou, kdy hlavní pohonná jednotka bude spalovat plyn. Energie získaná během pohybu pak bude akumulována, načež se elektromotor stane doplňujícím zdrojem. Kapacita baterií by přitom měla vystačit na 500 kilometrů bez dobíjení,“ uvedl dále Vedrov. Další podrobnosti ale již neupřesnil, načež je otázkou, jakého vozu se vlastně dočkáme, z výše uvedených parametrů je ale patrné, že ruská Škoda Fabia to zrovna nebude.



Ruská zbrojovka Almaz-Antey se zabývá hlavně vývojem a výrobou raketových systémů jako S-400 Triumf, které jsou postavené na šasí značky Bryansk. Nově ovšem začala pracovat i na vývoji vozů pro civilisty, jenž vyfasují plynové či plynovo-elektrické hnací ústrojí. Ilustrační foto: Vitaly V. Kuzmin, Wikimedia Commons, CC ASA 4.0
Zdroj: Drom
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 10 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 11 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
