Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové začali používat nový typ radarů. Moc nenápadný není, ale o to ani nešlo
29.1.2020 | Petr Prokopec
Když úřady instalují do ulic nové radary, obvykle se snaží, aby byly co nejméně vidět. Nový typ používaný v moskevském regionu je vidět z velké dálky, zato rozbít ho je složité.
Rozličné systémy na měření rychlosti motoristy obvykle moc pozitivně vnímány nejsou. Není to překvapivé, neboť kvůli nim obvykle přicházejí o peníze. Lze samozřejmě říci, že v mnoha případech jsou pokuty oprávněné, častokrát však policie měří i v těch místech, kde vyšší než povolená rychlost není žádným rizikem. Namísto vymáhání bezpečnosti se tak ruka zákona jen snaží naplnit státní kasu, což je vnímáno s velkou nelibostí. A jelikož na policistech si lidé zlost vybít nemohou, často to odskáčou samotné radary.
Asi nejznámější je v tomto ohledu tažení francouzských Žlutých vest, nepříjemné zkušenosti s ničením radarů má ovšem i Rusko. Proto v moskevském regionu přistoupili k unikátnímu řešení, jež spočívá v ochranném boxu. Ten je společně s radarem instalován na střechu Lady Granta, zařízení se tak stalo nejen odolné, mobilní, ale také má dobrý „výhled” a dokonce i ochranku. Operátoři společnosti MVS Group, kteří mají obsluhu na starosti, jsou oděni do jasně žluté uniformy, kvůli je možné je spařit již na dálku.
Právě tímto krokem chtějí Rusové v podstatě zabít několik much jednou ranou. Tou první je prevence, neboť pokud motoristé vidí, že dochází k měření, dobrovolně zpomalí. Společnost MVS Group tak chce ve spolupráci s úřady prokázat, že prioritou není výběr pokut, ale skutečně navýšení bezpečnosti na silnicích. Ve druhé řadě pak dochází na zvýšení ochrany radarů, a to nikoliv jen s ohledem na onen box či střešní instalaci, ale také na zmiňovaný doprovod.
Rusové uvádí, že novým typem radaru hodlají nahradit veškeré dosavadní trojnožky, na které řidiči reagují nejvíce negativně a také nejvíce agresivně. Systém přitom zvládá měřit vozy až do rychlosti 350 km/h, a to až na stometrovou vzdálenost. Společnost MVS Group přitom s vládou spolupracuje od roku 2016, přičemž instalace a údržba kamer jde na její triko. Za to ovšem dostává 233 rublů (cca 85 Kč) z každé pokuty. To sice není mnoho, předloni ale firma takto vydělala 3,1 miliardy RUB (1,13 mld. Kč). Tím ovšem poněkud sráží význam svých slov, dle kterých jí jde hlavně o bezpečí na silnicích.


Rusové mají nový typ radaru, který je lépe chráněn před naštvanými motoristy
Zdroj: Drom
Bleskovky
Řidiče Jaguaru poslal aquaplaning na dálnici do smyku a přímo pod kamion, jak to vybral, dodnes asi sám nechápe
před 5 hodinamiMožná poslední pravověrné Ferrari se v běžném provozu rozjelo až na 331 km/h, zní u toho jako Pavarotti
před 11 hodinamiCybertruck vs Hummer: 7 tun vážící elektrické pick-upy si to rozdaly ve sprintu. Legenda praví, že ještě teď zkouší zastavit
včera
Nejnovější články
Majitel sporťáku s pětilitrovým V8 najel za 4 roky přes 300 tisíc km bez závad, legendy o výdrži Japonců nelžou ani tady
před 2 hodinamiRenault už pochopil, že s novým Twingem šlápl vedle, volá po další politické podpoře takových aut
před 4 hodinamiŘidiče Jaguaru poslal aquaplaning na dálnici do smyku a přímo pod kamion, jak to vybral, dodnes asi sám nechápe
před 5 hodinamiMajitel rekordně ojeté Tesly pokořil metu 1,9 milionu km, potřeboval k tomu ale 13 motorů a 4 baterie
před 7 hodinamiNová Dacia Duster používá 15 let staré designové řešení, možná na tom nakonec Rumuni šetřili
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 12.04. 17:13 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.04. 16:23 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 12.04. 16:09 - řidičBOB
- Jak otevřít dveře bez klíčku? 12.04. 16:06 - Aitos
- Kuna v motoru - vaše zážitky 12.04. 15:09 - delphin
- Politický koutek 12.04. 14:57 - Stepan
- střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem 12.04. 12:15 - Shr3k
- LED pásky (denní svícení) + SPZ 12.04. 00:30 - Arkis