Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Exeo 2012: invence těsně nad hranicí měřitelnosti
26.8.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Také Seat využije blížící se autosalon ve Frankfurtu k představení své novinky. Španělská divize koncernu Volkswagen má hotový facelift Exea.
Přeznačkovaná minulá generace Audi A4 (verze B7) stojící na platformě PL46 žije od roku 2008 dál jako sedan Seat Exeo a kombi Exeo ST. A minimálně pár let ještě bude. Pomoci by tomu měla průběžná modernizace, která přináší drobné vizuální i technické změny.
Paradoxem je, že Exeo bude po lehkém faceliftu vypadá spíše více jako Audi než více jako Seat. Na přídi tomu pomohla hlavně denní LED světla kroutící se bi-xenonovými reflektory ve stylu pověstných ingolstadtských „hadovek”. Však kdybyste viděli samotné inovované přední světlo, hádali byste mu původ třeba v nějakém novém Audi spíše než v inovovaném Seatu. Nejde ale o jedinou vzhledovou změnu - občerstvit Exeo má také voštinová výplň masky chladiče nebo nový design 17 a 18" kol.
Novinky uvnitř jsou ještě decentnější, když se omezují pouze na nová čalounění a mírně upravený volant s koženým potahem. Ve zbytku interiéru se vůz stále jeví být tou starou dobrou... A4 B7.
Ještě méně nápadné změny proběhly pod kapotou. Seat blíže nespecifikuje, co přesně jeho technici udělali, ale „systematickým zlepšováním“ mírně snížili spotřebu dieselových motorů 2,0 TDI o výkonu 120 a 143 koní. Všechna data neznáme, Seat ale říká, že emise CO2 klesly oběma motorům o 7 gramů na kilometr (což by odpovídalo poklesu spotřeby o 0,2-0,3 litru nafty na 100 km) a obě dieselové verze by se díky tomu dostávají do „bezpokutové” zóny normovaných emisí pod 130 gramů na kilometr. Nejúspornější Exeo se má pochlubit spotřebou 4,9 litru nafty na 100 kilometrů jízdy, mělo by jít o verzi 2,0 TDI se 120 koňmi.
Další novinky přicházejí ani ne rok po těch předchozích, kdy se vůz dočkal menších změn v interiéru, zadních LED světel nebo doplnění nabídky o verzi 2,0 TDI CR Multitronic. A již nyní víme, že to nejsou změny poslední - v příštím roce se má objevit ještě úspornější verze Ecomotive, která si k lepší průměrné spotřebě a jí v některých státech ještě důležitějším emisím CO2 pomůže vcelku obvyklými „eko” úpravami včetně systému stop-start. Cílem je 120 gramů oxidu uhličitého na kilometr.
Jak jsme již avizovali, lehce inovované Exeo se představí v září na autosalonu ve Frankfurtu a do prodeje by se mělo dostat hned záhy. Neočekáváme, že by se novinky měly jakkoli citelně dotknout ceníku vozu.
Seat Exeo a kombi verze Exeo ST
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
včera - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
včera - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
včera - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
včera - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
včera
Živá témata na fóru
- Koupě auta do 100 tisíc - držák se spotřebou 05.06. 01:52 - Trypex
- Elektromobily a vse kolem nich 05.05. 23:48 - honziss
- Rychlodotazy 05.05. 19:12 - Brus
- Onboard videa 05.05. 14:41 - brnenska.odchytova
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.05. 14:30 - mattonecz
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz