Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Leon 2017: facelift je venku, novinky skoro nepostřehnete
20.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Seat svému klíčovému modelu nadělil modifikované čelní partie, novou výbavu Xcellence či tříválec TSI. Ten ale úplnou novinkou není.
Letošní pařížský autosalon a věci s ním spojené nám stále více naznačují, že motor show jako takové jsou přežitkem. Nejen, že do francouzské metropole nedorazila část značek, ale zároveň se řada očekávaných premiér odehrála mimo výstaviště. Kupříkladu 13. října, tedy dokonce ještě v době, kdy autosalon probíhal, bylo totiž představeno nové BMW řady 5. Kromě toho Volkswagen oznámil, že faceliftovaný Golf máme čekat na počátku listopadu. A aby toho nebylo málo, pak Seat nyní vyrukoval s modernizací modelu Leon.
Stejně jako v případě vozu z Wolfsburgu jsme i zástupce španělské automobilky čekali právě v Paříži. To se ovšem nestalo, značka si tak zřejmě nechtěla nechat od nikoho narušit svých 15 minut slávy. Je to na jednu stranu i logické, neboť vizuální novinky na faceliftovaném Seatu Leon prakticky nepostřehnete a ty mechanické zas až tak nové nejsou. Španělé se totiž velmi rozepisují o příchodu motoru 1,0 TSI, ten je však u verze Ecomotive na některých trzích k dispozici už přes rok.
Dalo by se tedy říci, že tu máme automobilovou parafrázi na Shakespearovo „Mnoho povyku pro nic“. Zvenčí se totiž Seat zaměřil hlavně na čelní partie, kde najdeme o 40 milimetrů rozšířenou masku chladiče. Lehce přiostřeny byly také některé linky a přepracování se dočkaly také světlomety, jenž za příplatek počítají s plnohodnotnými LEDkami. Tyto modifikace jsou platné pro všechny tři karosářské verze.
Přesunout se můžeme do interiéru, který dostal do vínku ambientní diodové podsvícení ovládané skrze osmipalcový dotykový displej multimediálního systému. Zredukován pak byl počet tlačítek a standardní přístrojový štít je možné nahradit digitálním. Mimo to má Leon k dispozici systém Traffic Jam Assist, jenž zvládá automaticky akcelerovat a brzdit v rychlostech do 60 km/h, adaptivní tempomat či vylepšený parkovací asistent.
Po stránce motorické budou zákazníci moci profitovat ze dvou nově příchozích motorů, byť jak jsme zmínili výše, litrový tříválec TSI již někde k dispozici byl. Nyní ale bude jeho 115 koní dostupné na všech trzích, se stejným výkonem pak dorazí ještě 1,6litrový diesel. Kromě toho nabídku rozšíří ještě nová varianta Seatu Leon ST osazená motorem 2,0 TDI a pohonem všech kol, s níž je možné spárovat sedmistupňové DSG.
Dále pak máme očekávat změny u verze Cupra, ta se ovšem dočká separátního odhalení a „vlastních překvapení“. Co přesně to bude, máme zjistit v blízké budoucnosti. Spekulace tedy necháme plavat a vrátíme se zpět k jistotám.
Ty v případě standardního Seatu Leon spočívají ještě v příchodu nové výbavy Xcellence, která bude jakýmsi luxusním protipólem pro sportovně laděný stupeň FR. U obou máme očekávat stejnou cenu, přičemž novinka přinese více venkovního chromu, lehce pozměněné nárazníky, čalounění Alcantarou (či za příplatek kůží), ozdobné prahové lišty či unikátní dekory.
Ceny budou oznámeny ještě před koncem roku, kdy Seat také otevře objednávkové knihy. První vozy by ovšem k zákazníkům měly zamířit až zkraje příštího roku.
















Pokud máte pocit, že facelift Seat Leon prakticky nezměnil, nejste sami. Ani my bychom bez tiskové zprávy novinky nepostřehli
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Dacia stoupá stále výš. Jedno nové auto dnes v Rumunsku vyrobí každých 55 sekund, dosáhla historického milníku
před 2 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha