Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Leon Verde PHEV: další nabíjecí hybrid s nereálnou spotřebou - 1,6 l/100 km
12.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na vývoj hybridního hatchbacku padlo 884 milionů Kč. Prodej zatím není jistý, Leon Verde ovšem prý za jízdy dokáže měnit benzin na elektřinu.
Tak tu máme další hybridní přetvářku. A opět je spojená s koncernem VW Group, který bychom tak z fleku mohli přidat do klubu Davida Copperfielda, který svého času založil Opelu Ampera. Také v modelech Volkswagenu, Audi, Porsche a nově i Seatu totiž dosáhnete zázračného snížení spotřeby, i když auto učiníte ještě těžším. V případě španělské značky je toto masírování znovu příliš okaté, neboť snad každému, kdo umí počítat, musí dojít, jak vlastně hybridní prototyp Leon Verde přišel k udávané průměrné spotřebě 1,6 l/100 km.
Stačí si jen projít pár základních údajů projektu, který je „kulminací čtyřletého výzkumu“ s rozpočtem 34 milionů Eur (cca 884 milionů korun). Španělé totiž uvádějí, že Leon Verde ke svému pohonu užívá běžný 1,4litrový benzinový čtyřválec o výkonu 122 koní, jemuž asistuje 102koňový elektromotor a baterie o kapacitě 8,8 kWh. Celková síla soustavy 170 koní by tak měla vystačit na dojezd 816 km, z nějž 50 kilometrů je ryze elektrických.
V tomto případě se přetvářka zdá být dvojitou, neboť zatímco už zmíněná Ampera „jen” považuje elektřinu za vzduch a do celkové spotřeby nepřipočítává žádný její ekvivalent, Leon by s těmito předpoklady musel ujet 50 kilometrů za oněch 1,6 litru. A to asi nepůjde, standardní verze 1,4 TSI prostě za 3,2 litru nesvede jezdit ani v normovaném cyklu, udávaná kombinovaná spotřeba činí 5,2 l/100 km. Ta ovšem u hybridu dozajista nedoznala snížení, neboť hmotnost díky akumulátorům a dalšímu motoru stoprocentně stoupla.
Je tedy otázkou, jak Seat k výslednému údaji přišel, navíc je třeba dodat, že i kdybychom se ke stejnému výsledku nějak prokousali, bude tahle přetvářka fungovat jen po první stovku kilometrů. Nebo snad Leon Verde ujede se svou 50litrovou nádrží 3 125 km bez tankování nebo dobíjení? Asi ne, sama automobilka udává dojezd 816 km.
Říkáte si, že k obdobnému výsledku se dalo dojít levněji? Třeba převzetím řešení Audi A3 e-tron? To ano, obě auta ale stejná nejsou. Jednak se Seat Leon Verde chlubí řešením zvaným „Driving Cycle Predictor“, tedy systémem, který dokáže analyzovat a následně si i pamatovat jízdní styl majitele a podle toho optimalizovat spotřebu. A krom toho má na palubě i generátor elektřiny o výkonu 20 kW, který může plnit baterie i během jízdy. Samozřejmě přitom využívá benzinového paliva, o přesné efektivitě tohoto řešení se automobilka nezmiňuje.
O ambicích Leonu Verde vstoupit do sériové výroby se Seat nezmiňuje a asi víme, proč. S daným technickým řešením by nebyl z nejlevnějších a mnohem menší než avizovaný přínos celého řešení ke zvýšení provozní efektivity by příplatek za celou partu motorů jen těžko vyvážil.





Na vývoj Seatu Leon Verde PHEV padla téměř miliarda korun. Za to se vůz chlubí zcela nereálnou spotřebou 1,6 l/100 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
před 11 hodinamiEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pol Espargaro za Viňalese 13.10.2025
- Schrötterův odchod z WRP Ducati 13.10.2025
- Michele Pirro nahradí Marca Marqueze při GP Austrálie 13.10.2025
- Honda CB1000F 2026: nekapotované retro 13.10.2025
- Bulega vyhrál a oddálil tak Toprakovu korunovaci 12.10.2025
Nejčtenější články
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025Šéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
16.9.2025Prezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
16.9.2025Mercedes po poprasku okolo motorů BMW říká, je odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
16.9.2025Šéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
17.9.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.14. 23:32 - GeneHawkins
- BMW Divize 10.14. 23:07 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.14. 20:41 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.14. 16:58 - 911T
- Čerpadlo ostřikovačů 10.14. 16:15 - stenly11
- Politický koutek 10.13. 17:49 - Zajda
- Chlubítko univerzální 10.13. 17:17 - jerry
- Onboard videa 10.12. 23:38 - brnenska.odchytova