Šéfdesignér Renaultu vysvětlil, proč je nový Mégane tak vysoký, i když by být nemusel

Renault ukázal předobraz nového Méganu a potěšil tím, že nějaká nová generace vůbec ještě vznikne. Její pojetí ale zklamalo výškou. Laurens van den Acker řekl, proč je taková.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Šéfdesignér Renaultu vysvětlil, proč je nový Mégane tak vysoký, i když by být nemusel

17.10.2020 | Petr Miler

Šéfdesignér Renaultu vysvětlil, proč je nový Mégane tak vysoký, i když by být nemusel

/

Foto: Renault

Renault ukázal předobraz nového Méganu a potěšil tím, že nějaká nová generace vůbec ještě vznikne. Její pojetí ale zklamalo výškou. Laurens van den Acker řekl, proč je taková.

O Renaultu Mégane se v posledních měsících mluvilo nebývale často, alespoň vzhledem k tomu, že jeho aktuální generace nepřišla s ničím zásadně novým. Nejprve se tradovalo, že nad tímto modelem zachází slunce a že jeho dosavadní iterace bude tou poslední. Pak se ovšem měl do hry vložit šéf automobilky a rozhodnout, že Mégane nikam nezmizí. Ovšem, spíše jako jméno, neboť Luca de Meo si je více než čehokoli jiného vědom marketingového potenciálu označení s „M” na začátku a „e” na konci a byla by škoda se jej jen tak zbavit.

Novinka tak měla být více než klasickým kompaktním hatchbackem jakýmsi crossoverem na půli cesty od něj k SUV. A přesně to se nyní potvrzuje. Renault včera ukázal vizi nového Méganu s tím, že jde z 95 procent o produkční auto. Designově až tak nepřekvapí, je to variace na současný vzhlede, technicky ale může. Francouzi totiž počítají s tím, že půjde jen o elektromobil.

Podle dosud uvolněných dat by auto mělo používat akumulátor o kapacitě 60 kWh a elektromotor s 217 koňmi. Výsledkem by měla být akcelerace na stovku pod 8 sekund, neznámá maximálka a dojezd až 450 km na nabití s možností dobíjení elektrickým výkonem až 130 kW. Proč ne, ale co ta výška? Auto je na poměry Méganu skutečně vysoké a mnohé příznivce to hned praštilo do očí.

Jen snahou držet krok s módou to není. Znalé jistě napadne, že akumulátor vozu si někde musel najít své místo a to obvykle bývá pod podlahou, což auto logicky zvýší, třebaže Renault sází na relativně tenký paket o výšce 11 cm (je prý dokonce nejnižší, ale 11 cm je obecně vzato pořád hodně). Jenže pak jsou tu elektrická auta firem jako Tesla, Lucid nebo Porsche, která jsou přikovaná k zemi. Tak proč Mégane není?

Na to v rozhovoru pro nizozemskou rádiovou stanici BNR odpověděl sám šéfdesignér Renaultu Laurens van den Acker (ano, je to Nizozemec), který řekl: „Existují velmi drahá řešení, která používají výrobci jako Tesla nebo Lucid. Do aut umísťují akumulátory ve tvaru písmene H, s nimiž můžete vytvořit prostor pro nohy a postavit auto nižší. Není to ale efektivní způsob práce. Je vlastně jednodušší udělat jakousi tabulku čokolády, na které sedíte. Ale auto to učiní trochu vyšším,” řekl van den Acker.

Minimálně o 11 cm vyšším, řekli bychom my a výška podle nás autům tohoto ražení nesluší. Van den Ackerovi patří body za upřímnost, ovšem nejsme si jisti, jestli ji někdo ze zákazníků ocení. Slavný designér v podstatě přiznal, že Renault šetřil s vědomím funkčních ústupků vsadil na levnější řešení. Asi to lze u auta typu Mégane pochopit, ale „nožní garáže” Porsche jsou nám zkrátka bližší, vysokých aut je dnes na trhu dost i bez francouzské novinky.


Šéfdesignér Renaultu vysvětlil, proč je nový Mégane tak vysoký, i když by být nemusel - 1 - Renault Megane Vision 2020 prvni 01Šéfdesignér Renaultu vysvětlil, proč je nový Mégane tak vysoký, i když by být nemusel - 2 - Renault Megane Vision 2020 prvni 02Šéfdesignér Renaultu vysvětlil, proč je nový Mégane tak vysoký, i když by být nemusel - 3 - Renault Megane Vision 2020 prvni 03Šéfdesignér Renaultu vysvětlil, proč je nový Mégane tak vysoký, i když by být nemusel - 4 - Renault Megane Vision 2020 prvni 04Šéfdesignér Renaultu vysvětlil, proč je nový Mégane tak vysoký, i když by být nemusel - 5 - Renault Megane Vision 2020 prvni 05Šéfdesignér Renaultu vysvětlil, proč je nový Mégane tak vysoký, i když by být nemusel - 6 - Renault Megane Vision 2020 prvni 06Šéfdesignér Renaultu vysvětlil, proč je nový Mégane tak vysoký, i když by být nemusel - 7 - Renault Megane Vision 2020 prvni 07Šéfdesignér Renaultu vysvětlil, proč je nový Mégane tak vysoký, i když by být nemusel - 8 - Renault Megane Vision 2020 prvni 08Šéfdesignér Renaultu vysvětlil, proč je nový Mégane tak vysoký, i když by být nemusel - 9 - Renault Megane Vision 2020 prvni 09Šéfdesignér Renaultu vysvětlil, proč je nový Mégane tak vysoký, i když by být nemusel - 10 - Renault Megane Vision 2020 prvni 10Šéfdesignér Renaultu vysvětlil, proč je nový Mégane tak vysoký, i když by být nemusel - 11 - Renault Megane Vision 2020 prvni 11Šéfdesignér Renaultu vysvětlil, proč je nový Mégane tak vysoký, i když by být nemusel - 12 - Renault Megane Vision 2020 prvni 12Šéfdesignér Renaultu vysvětlil, proč je nový Mégane tak vysoký, i když by být nemusel - 13 - Renault Megane Vision 2020 prvni 13Šéfdesignér Renaultu vysvětlil, proč je nový Mégane tak vysoký, i když by být nemusel - 14 - Renault Megane Vision 2020 prvni 14Šéfdesignér Renaultu vysvětlil, proč je nový Mégane tak vysoký, i když by být nemusel - 15 - Renault Megane Vision 2020 prvni 15Šéfdesignér Renaultu vysvětlil, proč je nový Mégane tak vysoký, i když by být nemusel - 16 - Renault Megane Vision 2020 prvni 16Šéfdesignér Renaultu vysvětlil, proč je nový Mégane tak vysoký, i když by být nemusel - 17 - Renault Megane Vision 2020 prvni 17Šéfdesignér Renaultu vysvětlil, proč je nový Mégane tak vysoký, i když by být nemusel - 18 - Renault Megane Vision 2020 prvni 18Šéfdesignér Renaultu vysvětlil, proč je nový Mégane tak vysoký, i když by být nemusel - 19 - Renault Megane Vision 2020 prvni 19Šéfdesignér Renaultu vysvětlil, proč je nový Mégane tak vysoký, i když by být nemusel - 20 - Renault Megane Vision 2020 prvni 20Šéfdesignér Renaultu vysvětlil, proč je nový Mégane tak vysoký, i když by být nemusel - 21 - Renault Megane Vision 2020 prvni 21Šéfdesignér Renaultu vysvětlil, proč je nový Mégane tak vysoký, i když by být nemusel - 22 - Renault Megane Vision 2020 prvni 22Šéfdesignér Renaultu vysvětlil, proč je nový Mégane tak vysoký, i když by být nemusel - 23 - Renault Megane Vision 2020 prvni 23
Nový Renault Mégane ukázal svůj vzhled i techniku skrze koncept Vision. Má jít z 95 % o stejné auto, které doputuje do produkce a nemístně vysoké se skutečně zdá být, ne, že ne. Foto: Renault

Zdroje: Renault, BNR

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše