Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Silniční F1 Mercedesu je stále větší průšvih. Technici tápou, žádají dva roky odklad
10.8.2019 | Petr Miler
Koncept blízký výrobě byl představen už v roce 2017 a letos měly první vozy zamířit k zákazníkům. Ani teď ale Němci neví, kudy kam a na projekt Mercedesu-AMG One chtějí pracovat další dva roky.
Naposledy jsme o něm psali v květnu a nebyly to dobré zprávy. Tehdy se ukázalo, že silniční formuli Mercedesu alias projekt One divize AMG zasáhly nové emisní normy vyžadující mimo jiné instalaci filtru pevných částic. Podivovali jsme se nad tím, zda je opravdu nutné vyžadovat dokonalé plnění emisních norem určených pro masové modely od 275 vozů, které najedou v průměru asi tak 7 km za rok, ale EU je nesmlouvavá a výjimky nepřipouští.
Automobilka tak hlásila zpoždění s dokončením vývoje, nemělo ale být zásadní. Exempláře objednané bohatými a slavnými z celého světa, mezi kterými figurují i piloti F1 Lewis Hamilton, Nico Rosberg a David Coulthard, měly dorazit k zákazníkům o 9 měsíců později. To je jistě nepříjemné zpoždění, šéf AMG Tobias Moers ale tehdy k reakci klientů prohlásil: „Víte, co mi říkají? Hlavně se ujistěte, že vůz opravdu funguje. S hybridními vozy máme z minulosti nepříjemné zkušenosti, proto si klidně dejte na čas a udělejte vše správně.“ Nejsme si jisti, zda tak velkorysí budou i nyní.
Německý Auto Motor und Sport (AMS) totiž s odvoláním na zdroje uvnitř automobilky říká, že zpoždění bude ještě mnohem delší a emisní regulace jsou jen částí problému. Němečtí technici měli prý během pokračujícího vývoje zjistit, že dostat skutečný motor Formule 1 na silnici je i přes mnohé úpravy nesmírně tvrdým oříškem, který zatím nedokáží rozlousknout. A stále přísnější emisní normy jim v tom pochopitelně nepomáhají.
Nedávno jsme psali o tom, proč není možné použít motor z F1 v silničním autě a Mercedes naráží přesně na tyto problémy. Technici měli podle AMS zjistit, že potíží je už fakt, že motor F1 není možné nastartovat bez předehřátí, neboť je stavěn jen na fungování při vysokých teplotách. „Vysoké teploty nejsou problémem, motor se do tak závratných výšin nedostává,“ přiznal už dříve šéf AMG Moers. Nízké ale ano - zákazníci si doma motor předehřívat jistě nebudou a integrovaný systém zvyšuje hmotnost. Jeho nepřítomnost by pak vyžadovala volnější konstrukci, která by ale zase omezovala životnost a znovu způsobovala problémy s emisemi.
Je to začarovaný kruh, ze kterého se Němcům nedaří dostat a jejich problémy se stávají stále více veřejnými. AMS zmiňuje, že v paddocku F1 si ostatní týmy dokonce utahují z Mercedesu, že teď svůj Project 1 mohou přejmenovat na Project 21, neboť právě až na rok 2021 je nyní plánováno předání prvních hotových aut zákazníkům. To je za dva roky, takový odklad bude jistě část klientů nést nelibě a nedivili bychom se, kdyby část objednávek byla zrušena.
Nikde navíc není psáno, že v roce 2021 vůbec nějaké auto klientům dorazí - původně se to mělo stát letos, pak v roce 2020, teď jsme u 2021. Zdroj AMS z AMG (aby se to nepletlo) k tomu říká: „Kolegové mající na starosti vývoj pohonů jak v Německu, tak v Anglii podcenili, jak složitým úkolem tento motor je,” a dodává, že stále více zjišťují, že motor z F1 se zkrátka hodí jen pro F1. Hybridní 1,6 V6 Němci přesto chtějí s minimem ústupků použít, už z marketingových důvodů, v podstatě ale zjistili, že lepších výsledků by v případě silničního auta dosáhli v případě, kdy by motor pro Project One vyvíjeli od nuly.
Může se tedy stát, že nakonec žádný Mercedes-AMG Project One nebude? Teoreticky ano, i když se Němci zdají být příliš zarputilí na to, aby kapitulovali. Čas ovšem hraje proti nim - emisní normy se nyní zpřísňují skoro každý rok a snadno mohou zjistit, že řešení, které by dnes stačilo na splnění těch loňských, už neobstojí před těmi novými. A tak stále dokola. Bez silniční homologace je přitom Project One bezcenná věc - silniční F1, která nesmí na silnici, je pochopitelně nesmysl.



















Mercedes-AMG One ukázal svou techniku už předloni...












...sériové provedení pak mělo do prodeje zamířit letos. Nakonec se to nestane a nepřijde ani příští rok - aktuálně Němci plánují začátek prodeje v roce 2021
Zdroj: Auto Motor und Sport
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nejnovější články
Puristy trefí. Nadšenci nacpali do Ferrari motor 5,0 V10 TDI od VW, vznikne tak monstrum jako žádné jiné
před 2 hodinami
Trump a spol. dál ruší nařizování elektromobilů, aby snížili ceny aut. EU nemůže nereagovat, i kdyby nechtěla
před 3 hodinami
Japoncům se smáli, že předělali obyčejnou Hondu na americký muscle car, teď pro velký zájem znovu rozjíždí výrobu
před 5 hodinami
Korejci zlevnili své elektromobily o 200 tisíc Kč, aby je někdo kupoval, ale neděje se to. Prodeje padly až o 68 procent
před 6 hodinami
Influenceři rozebrali interiér nového Jeepu na díly přímo na autosalonu, aby se vysmáli jeho kvalitě, výrobce marně protestuje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
