Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda během dvou let odhalí 30 novinek, přijde nová Fabia i útok na Ameriku
4.2.2020 | Petr Prokopec
Portfolio škodovky se v posledních letech rychle rozrůstalo a zjevně v tom bude dále pokračovat. Vedle nových generací stálic překvapí expanze produkční Škody Vision IN.
Škoda loni dodala zákazníkům 1,24 milionu aut, zůstala tak kousek za firemním rekordem. Důvodem byl strádající čínský trh a také zhoršení situace v Indii. V Říši středu je budoucí vývoj otázkou, na indický problém už má značka řešení. Záchranou pro tento trh bude produkční verze konceptu Vision IN, jež má přijít ve druhé půli letošního roku. Tamní prodeje tedy letos ovlivní jen částečně, příští rok by to však již mohlo lepší, zvláště když dorazí i spřízněný sedan.
Právě rozsáhlá modelová expanze má značce napomoci ke splnění opravdu ambiciózního cíle. Škoda chce do konce dekády začít prodávat dva miliony aut ročně. Znamená to tedy, že ročně bude muset udat o 750 tisíc aut více. Něco takového však jeden či dva modely nezvládnou, leda by byly stejně úspěšné jako Octavia, která má za loňský rok na kontě 363 700 registrací. Něco takového se ale nejeví příliš reálně, ostatně druhá Fabia se 172 800 prodanými vozy zásadně způsobem ztrácí.
Značka proto chystá rozšíření nabídky, do roku 2022 bude představeno hned 30 novinek. „Půjde o mix nových modelů a derivátů, přičemž deset z nich bude částečně nebo plně elektrifikováno. A po roce 2022 nehodláme přestat, místo toho budeme s expanzí pokračovat,“ potvrdil danou skutečnost šéf značky Bernhard Maier. Ten zároveň i jmenoval některé novinky a naznačil, kdy bychom se jich mohli dočkat.
Nejstěžejnějšími vozy budou nové generace modelů Fabia a Superb, z nichž první bychom se měli dočkat již v příštím roce. Půjde o zásadní změnu, neboť malý hatchback/kombík dostane do vínku platformu MQB A0. To bude znamenat definitivní konec atmosférických jednotek, litrový tříválec tak bude už jen s turbem, případně doplněný o mild-hybridní techniku. Kromě toho se ukáže i 1,5litrový čtyřválec, jehož 150 koní bude pro vůz vrcholem.
Nový Superb pak čekáme v roce 2022, Škoda tak nadále jede v sedmiletých životních cyklech. Výjimkou je samozřejmě Citigo, které v podstatě „přesluhuje“. I proto, že se nástupce již nedočká. Do jisté míry to platí i pro elektrickou variantu, na které automobilka aktuálně hodně prodělává. Maier totiž brzký příchod levného elektromobilu vyloučil, neboť dle něj chybí dostupné technologie a trh není připraven.
„Stále jsou tu značné rozdíly v infrastruktuře. Např. v Nizozemsku je dobíjecí stanice každé tři kilometry, v Německu je to ale každých 20 kilometrů.“ Dle šéfa Škody tedy ještě doba elektrická nenastala a je otázkou, kdy se tak stane. Nicméně s ohledem na zpřísnění emisních limitů značka nemá jinou možnost, než poslat alternativy na trh. Dorazí tedy jak dvě verze elektrického SUV, tak plug-in hybridní Octavia RS.
Závěrem již lze zmínit jen jednu relativně překvapivou novinku, která se týká onoho nového konceptu. Produkční Škoda Vision IN totiž nemá zamířit pouze na indický trh, ale také na mexický. A vyloučena není dokonce ani Evropa, jakkoliv ve zmiňovaném časovém horizontu bychom na levné SUV měli zapomenout. Zda se tak ale stane, není jisté. Nicméně návrat do Ameriky je zjevně velmi brzkou jistotou.












Škoda se ještě letos pochlubí produkční verzí konceptu Vision IN. Ta nakonec nebude k mání jen na indickém trhu, ale zamířit má i do Mexika
Nová Fabia dorazí v roce příštím, přičemž již nepočítá s atmosférickou verzí tříválce. A nepřekvapivě ani s diesely
Zdroje: Auto Express, Škoda Auto
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
To to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení oficiálně zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
před hodinouStellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 3 hodinamiFord říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
před 4 hodinamiDalší selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 6 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva