Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia dostala nový motor 1,5 TSI, chce s ním reálně jezdit pod 6 litrů
7.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pohonná jednotka známá zatím jen z VW Golf nahrazuje předchozí 1,4 TSI s identickými 150 koňmi. Její spotřeba však více odpovídá skutečnému světu.
Loni jsme se dočkali omlazení Seatu Leon, Škody Octavia i Volkswagenu Golf. Pouze německý vůz ovšem v rámci faceliftu dostal i zcela nový přeplňovaný čtyřválec 1,5 TSI Evo. Ten v nabídce zaskočil za jedna-čtyřku, přičemž nabízí identických 150 koní. Nicméně postaven je tak, aby lépe vyhovoval novým procedurám měření spotřeby. I v reálu byste s ním tedy měli jezdit za zhruba 6 l/100 km, byť s lehkou nohou na plynu.
Nyní tato pohonná jednotka konečně zamířila také pod kapotu Škody Octavia. V českém ceníku sice tuto změnu ještě nenajdete, stejně jako ještě nebyl aktualizován konfigurátor. Nicméně britské zastoupení značky již tuto verzi začalo nabízet, a to od 19 830 GBP (cca 566 tisíc korun). Na českém trhu ale očekáváme start blíže částce 444 900 Kč, za kterou je k mání 1,4 TSI se zmiňovanými 150 koňmi.
Pohonná jednotka vyjma toho produkuje 250 Nm točivého momentu, přičemž v rámci akcelerace lze u liftbacku osazeného standardní šestistupňovou manuální převodovkou (sedmistupňový automat DSG je za příplatek) očekávat sprint z klidu na stovku za 8,2 sekundy a nejvyšší rychlost 219 km/h. Průměrná spotřeba pak byla vyčíslena na 5,9 l/100 km.
Můžeme pak jen dodat, že pohonná jednotka je stejně jako předchozí jedna-čtyřka vybavena systémem ACT (Active Cylinder Management), jenž odpojuje dva válce. Děje se ovšem pouze při uvolněné jízdě, respektive v pásmu 1 400 až 4 000 otáček, a při rychlostech do 113 km/h. Po překročení tohoto tempa či při prudší akceleraci ale již opět jedete na všechny čtyři.












Škoda Octavia je nově k mání s motorem 1,5 TSI Evo, jenž nahrazuje dosavadní jedna-čtyřku se stejnými 150 koňmi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jezdci MotoGP od Ducati testovali na Balaton Ringu včera 20:00
- Superbike: Za jakých podmínek může zůstat Bautista u Ducati Aruba.it. včera 12:00
- Nový rekord Locatelliho v Suzuce 5.8.2025
- Rozhodnutí IRRC se u mnohých setkává s nepochopením 4.8.2025
- Oficiálně Moto2: MSi Racing se loučí s Ericem Fernandezem a představuje Unaie Orradreho 4.8.2025
Nejnovější články
Němci vzali Erdoganovu pýchu s zkusili s ní ujet 2 000 km z Turecka do Německa. Takto dopadli
před 10 hodinamiBezpečnost moderních SUV je fikce. Spousta lidí už z nich ani pořádně nevidí na cestu
včeraHonda Civic pro EU dostala facelift. Její fiasko nemá šanci zvrátit, leda by ji tuningové firmy začaly předělávat na BMW 3
včeraAni 40 modelů není dost. Mercedes brzy odhalí hned 18 dalších novinek, chce jimi zachránit upadající prodeje
včeraAudi dál upadá. Po kolapsu zisků sáhlo dealerům na marže, přinese to další zdražení a další propady
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva