Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia Laurin a Klement 2014: luxusní výbavu lze spojit se třemi motory i 4x4
25.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Liftback i kombi mohou dostat 18" kola či čalounění z kůže a Alcantary. K dispozici je i 2,0 TDI se 135 kW.
Ženevský stánek mladoboleslavské automobilky letos rozhodně nebude patřit mezi ty malé. Zabírat bude plochu 2 086 metrů čtverečných a ne jen tak pro nic za nic. Celkově se na ní představí hned dvanáct exponátů, z nichž některé - jako třeba Octavia Combi RS - již brázdí veřejné silnice. Jiné ovšem budou mít na švýcarském autosalonu výstavní premiéru a nebude jich málo. Vidět už jsme mohli modely Octavia Scout či Octavia G-TEC, více ale jsme zvědavi na studii Vision C, která má předznamenávat jak budoucnost Škody, tak i příchod čtyřdveřového kupé. Přesto ani to není vše.
Tyto vozy totiž tvoří jen třetinu expozice, proto se pojďme podívat také na další ohlášené premiéry. Dá se přitom předpokládat, že tou nejexkluzivnější z nich bude Škoda Octavia označená přídomkem L&K, jež odkazuje na zakladatele automobilky Václava Laurina a Václava Klementa. Oproti základu přitom tento model (k dispozici bude jako liftback i kombík) dostane 18palcová kola či bi-xenonové světlomety s LEDkami pro denní svícení.
Uvnitř se pro změnu objeví sedadla čalouněná kombinací kůže a Alcantary, se kterými dorazí také čtyřramenný multifunkční volant, dekorační lišty ve specifickém designu a audio systém Canton. V motorovém prostoru přitom budete moci vybírat ze tří agregátů, z nichž vrcholný dvoulitrový diesel o výkonu 135 kW (184 koní) známý z naftové Octavie RS bude spřažen pouze se šestistupňovým automatem DSG a pohonem všech kol.
U motorů 1,8 TSI (132 kW/180 koní) a 2,0 TDI (110 kW/150 koní) již máte možnost širšího výběru. Standardně jsou totiž oba modely vybaveny pohonem předních kol a šestistupňovým manuálem. Na přání však můžete sáhnout i po automatu DSG či systému 4x4. Ten lze ovšem u benzinového motoru kombinovat pouze s automatem, zatímco v případě turbodieselu je při této konfiguraci jedinou volbou DSG.
Tím si můžeme představení této novinky odškrtnout, článek ale rozhodně nekončí. Vyjma výše zmíněných novinek se totiž Škoda v Ženevě pochlubí také třemi novými modely Monte Carlo. A to v rámci řad Citigo, Rapid Spaceback a Yeti. Společně s již představenými vozy Fabia Monte Carlo a Fabia Combi Monte Carlo tak tato sportovně vypadající rodina čítá již pět členů.
Ve všech případech se přitom exkluzivní doplňky zaměřují hlavně na černá kola, která lze pořídit v 15- až 17palcovém rozměru. Nechybí ani paket SunSet se zatmavenými okny a černou maskou chladiče, kryty zpětných zrcátek či rámováním předních světel. U modelů Yeti a Rapid pak navíc dostanete ještě černou střechu.
Uvnitř se pak objeví kožený volant s červeným obšitím, jemuž společnost dělá jak jinak než černý interiér a sportovní sedadla se specifickým vzorem látkových potahů. To už je ale z novinek Škody pro Ženevu opravdu vše, dále už snad automobilka nemá čím překvapit.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.






Luxusní provední Laurin a Klement bude možné spojit s liftbackem i kombíkem, automatem i manuálem a pohonem předních nebo všech čtyř kol
Modely Monte Carlo se pyšní hlavně tmavými doplňky
Oproti Škodě Citigo dostanou Yeti a Rapid Spaceback ve verzích Monte Carlo také černou střechu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Největším prodejním hitem VW je dnes velké levné rodinné auto. Za 250 tisíc Kč nabízí víc než Škoda Octavia za 2,5násobek
před hodinouMercedes potichu zastavil dodávky nových elektromobilů do USA. Firmu táhnou ke dnu, zisky klesly o 56 %, dole jsou i prodeje a obrat
před 2 hodinamiDodnes nejeté monstrum rallyové skupiny smrti je k mání v silniční verzi, stojí už víc než spousta Ferrari
včeraProfesor ekonomie přesně popsal, jak si evropské automobilky zničily svou vlastní budoucnost výměnou za krátkodobý zisk
včeraVietnamec, který vydělal miliardy na nudlích prodávaných i v Česku, chystá novou vlajkovou loď a útok na další trh
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Rychlodotazy 07.30. 20:36 - Kavis
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom
- Americké vozy a vše kolem nich 07.30. 09:06 - Stepan