Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia RS pro Bonneville: 600 koní a maximálka 320 km/h
9.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Škoda se rozhodla oslavit desetileté výročí písmen RS opravdu velkoryse. Připravila upravenou Octavii RS schopnou pokořit rychlost 300 km/h.
Tip: Přečtěte si, jak si takto upravená „oktávka” vedla na samotném týdnu rychlosti.
Česká automobilka v posledních týdnech nepřestává překvapovat. Teprve minulý týden se na setkání GTI u Wörthersee vytasila s kabrioletem Fabia RS 2000 spojujícím techniku soutěžní Fabie S2000 se stylovým čtyřdvéřovým kabrioletem. Už toto dílo bylo možné považovat za poněkud extrémní, není to ale nic proti tomu, co Škoda ukázala dnes - Octavii, která má být s to uhánět rychlostí přes 300 km/h.
Ani tentokrát pochopitelně nejde o produkční model, na rozdíl od Fabie RS 2000 se ale jedná o vůz zaměřený na to, aby udělal dojem především svými schopnostmi, nikoli jen vzhledem. Připraven byl při příležitosti desetiletého jubilea od uvedení prvního vozu s písmeny RS v názvu na trh a ukáže se na slavném Týdnu rychlosti konaném tradičně v místech vyschlého solného jezera v americkém Bonneville. Cílem Škody není překonat metu „pouze” 300 km/h, ale dokonce 200 mil v hodině, tedy přibližně 322 km/h. To se dosud zdaleka nepodařilo žádnému, třebaže podobně „jednorázovému” výtvoru škodovky v celé její historii.
Přípravu tohoto speciálu dostalo na starosti britské zastoupení škodovky, které jej postavilo ve spolupráci s úpravcem Revo technik. Vůz skutečně vychází ze sériově vyráběné Octavie RS a pro dosažení tak vysokých rychlostní vlastně není až tak zásadně upraven. Na první pohled je zjevné, že vůz byl výrazně poslán k zemi - podvozek je snížen o plných 78 mm blíže k zemi a je vyztužen pomocným rámem. O pohon se stará stejný dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec 2,0 TFSI jako v sériovém modelu, pro lámání rychlostních rekordů byl ale významně upraven. Automobilka nicméne zmiňuje jen to, že standardní turbodmychadlo bylo nahrazeno větší jednotkou od firmy Garret, který se stará o plnící tlak až 1,93 baru (28 PSI), jako palivo slouží vysokooktanový mix benzinu a methanolu a motor dále disponuje výkonnějším mezichladičem stlačeného vzduchu. Výsledkem je výkon až 600 koní dosahovaný v neznámých otáčkách a točivý moment nejvýše 450 Nm posazený do rozmezí 6 000 a 7 700 ot./min.
Možná zajímavější jsou ale další úpravy, který vůz postihly. Vůz dostal převodovku z Octavie GreenLine, o jejíž „délce” se říká, že je vhodná leda pro Chevrolet Corvette. Jak vidno, není to úplně nemístné tvrzení, teprve s 600 koňmi výkonu dosáhla svého optimálního využití... Z modelu GreenLine prý pochází i přední brzdy a 15\" ocelová kola, které se mají chlubit nižším aerodynamickým odporem. Z přiložených obrázků se ovšem zdá, že vůz dostane kola poněkud větší, navíc se specifičtější aerodynamickou úpravou.
Mezi další specifika patří bezpečnostní rám, hasící systém nebo brzdný „padák”. Všechny uvolněné specifikace této speciální „oktávky” najdete v přiložené tabulce, která data staví vedle specifikace sériového modelu.
Takto upravená Octavia RS bude v Bonneville soutěžit ve třídě dvoulitrových produkčních aut. Na místě je k dispozici téměř patnáctikilometrová rovinka, na níž je každému ze zúčastněných vozů změřen čas na letmé míli v prostředku tohoto úseku. Zda se Škodě podaří rychlost dvou set mil v hodině překonat uvidíme již téměř za měsíc, letošní ročník tzv. Bonneville Speed Week se koná mezi 13. a 20. srpnem.
Extrémní Škoda Octavia RS pro týden rychlosti v Bonneville zatím takto
Podrobné technické parametry Škody Octavia RS pro Bonneville Speed Week
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 8 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 9 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 11 hodinami - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva