Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia RS pro Bonneville: 600 koní a maximálka 320 km/h
9.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Škoda se rozhodla oslavit desetileté výročí písmen RS opravdu velkoryse. Připravila upravenou Octavii RS schopnou pokořit rychlost 300 km/h.
Tip: Přečtěte si, jak si takto upravená „oktávka” vedla na samotném týdnu rychlosti.
Česká automobilka v posledních týdnech nepřestává překvapovat. Teprve minulý týden se na setkání GTI u Wörthersee vytasila s kabrioletem Fabia RS 2000 spojujícím techniku soutěžní Fabie S2000 se stylovým čtyřdvéřovým kabrioletem. Už toto dílo bylo možné považovat za poněkud extrémní, není to ale nic proti tomu, co Škoda ukázala dnes - Octavii, která má být s to uhánět rychlostí přes 300 km/h.
Ani tentokrát pochopitelně nejde o produkční model, na rozdíl od Fabie RS 2000 se ale jedná o vůz zaměřený na to, aby udělal dojem především svými schopnostmi, nikoli jen vzhledem. Připraven byl při příležitosti desetiletého jubilea od uvedení prvního vozu s písmeny RS v názvu na trh a ukáže se na slavném Týdnu rychlosti konaném tradičně v místech vyschlého solného jezera v americkém Bonneville. Cílem Škody není překonat metu „pouze” 300 km/h, ale dokonce 200 mil v hodině, tedy přibližně 322 km/h. To se dosud zdaleka nepodařilo žádnému, třebaže podobně „jednorázovému” výtvoru škodovky v celé její historii.
Přípravu tohoto speciálu dostalo na starosti britské zastoupení škodovky, které jej postavilo ve spolupráci s úpravcem Revo technik. Vůz skutečně vychází ze sériově vyráběné Octavie RS a pro dosažení tak vysokých rychlostní vlastně není až tak zásadně upraven. Na první pohled je zjevné, že vůz byl výrazně poslán k zemi - podvozek je snížen o plných 78 mm blíže k zemi a je vyztužen pomocným rámem. O pohon se stará stejný dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec 2,0 TFSI jako v sériovém modelu, pro lámání rychlostních rekordů byl ale významně upraven. Automobilka nicméne zmiňuje jen to, že standardní turbodmychadlo bylo nahrazeno větší jednotkou od firmy Garret, který se stará o plnící tlak až 1,93 baru (28 PSI), jako palivo slouží vysokooktanový mix benzinu a methanolu a motor dále disponuje výkonnějším mezichladičem stlačeného vzduchu. Výsledkem je výkon až 600 koní dosahovaný v neznámých otáčkách a točivý moment nejvýše 450 Nm posazený do rozmezí 6 000 a 7 700 ot./min.
Možná zajímavější jsou ale další úpravy, který vůz postihly. Vůz dostal převodovku z Octavie GreenLine, o jejíž „délce” se říká, že je vhodná leda pro Chevrolet Corvette. Jak vidno, není to úplně nemístné tvrzení, teprve s 600 koňmi výkonu dosáhla svého optimálního využití... Z modelu GreenLine prý pochází i přední brzdy a 15\" ocelová kola, které se mají chlubit nižším aerodynamickým odporem. Z přiložených obrázků se ovšem zdá, že vůz dostane kola poněkud větší, navíc se specifičtější aerodynamickou úpravou.
Mezi další specifika patří bezpečnostní rám, hasící systém nebo brzdný „padák”. Všechny uvolněné specifikace této speciální „oktávky” najdete v přiložené tabulce, která data staví vedle specifikace sériového modelu.
Takto upravená Octavia RS bude v Bonneville soutěžit ve třídě dvoulitrových produkčních aut. Na místě je k dispozici téměř patnáctikilometrová rovinka, na níž je každému ze zúčastněných vozů změřen čas na letmé míli v prostředku tohoto úseku. Zda se Škodě podaří rychlost dvou set mil v hodině překonat uvidíme již téměř za měsíc, letošní ročník tzv. Bonneville Speed Week se koná mezi 13. a 20. srpnem.


Extrémní Škoda Octavia RS pro týden rychlosti v Bonneville zatím takto
Podrobné technické parametry Škody Octavia RS pro Bonneville Speed Week
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- IRRC pokračoval ve finské Imatře včera 10:00
- Senna Agius: další hvězda MotoGP z Austrálie? 5.7.2025
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 4.7.2025
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 4.7.2025
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
Nejnovější články
V této zemi nesmíte autem překročit hranici jinak než se skoro plnou nádrží, jinak riskujete pokutu až 8 000 Kč a povinné dotankování
před hodinou„Deelektrifikovaný” Fiat 500 zná svou cenu, použitelnější auto prodávají Italové dramaticky levněji
před 3 hodinamiPopulární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
včeraOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
včeraHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.08. 08:30 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.07. 22:55 - rhinos
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan