Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Superb se v Rusku prodává za až neuvěřitelně nízké ceny, i když jde o to samé auto jako u nás
16.1.2022 | Petr Miler
Pocit z návratu o 6 let zpátky v čase můžete zažít v momentě, kdy si začnete procházet ruský ceník Škody Superb. Jde přitom o to samé auto, jaké je nabízené u nás, problémem tak není ani 280koňová verze s výbavou Laurin a Klement nebo varianta SportLine.
Lidé mají krátkou paměť, a tak si málokdo uvědomuje, jak drastickým způsobem Škoda během několika málo let zdražila svá auta. Asi nejpatrnější je to na Octavii, která v roce 2013 vstupovala do prodeje ve své třetí generaci s cenou od 334 900 Kč, za což jste dostali liftback s přeplňovanou jedna-dvojkou a výbavou Active. Nyní se ovšem píše začátek roku 2022 a Octavia čtvrté generace startuje na 519 900 Kč, tedy skoro o 200 tisíc dráže. Znovu jde o liftback, počítat už lze ale jen s litrovým tříválcem. Nejlevnější čtyřválec s minimální výbavou stojí 569 900 Kč, to je za pouhých 9 let neskutečný posun o 235 tisíc korun a 70 procent.
Ale dobře, Octavia v mezičase přišla alespoň v nové generaci, která nabízí v některých ohledech více. Pak jsou tu ovšem modely, které za posledních pár let změnil nanejvýš facelift, navíc těch let neuběhlo tolik. Mluvíme třeba o Superbu třetí generace, který ještě v roce 2016 startoval na 615 900 Kč. Dnes začíná o 170 tisíc výše, tedy na 785 900 Kč, a pokud zamíříme výše ve specifikacích, jsou rozdíly jen větší. To jsou obrovské rozdíly v řádu desítek procent za pouhých pár let, kdy škodovka nabízí prakticky jedno a to samé auto s přepudrovaným vzhledem a drobnými rozdíly ve specifikacích. Ne všude ale má česká automobilka pocit, že ji zákazníci BMW naskáčou s rozběhem do náruče.
Jednou z takových zemí je Rusko, kde se za až neuvěřitelně nižší ceny prodává nedávno probíraný Karoq. Není to jen její případ, jak jsme zjistili při průletu tamním ceníkem vlajkové lodi, tedy Superbu. V Rusku jako by se zastavil čas a třetí generace vrcholného liftbacku škodovky je i po faceliftu stále k mání za ceny blízké těm, za jaké byl u nás k dispozici v roce 2016.
Úplný základ v podobě verze 1,4 TSI (u nás 1,5 TSI) se stejným výkonem ve výbavě Active přijde na 2 388 000 rublů, tedy asi 670 tisíc Kč. A protože v základu je automat DSG, za který u nás připlácíte 65 tisíc Kč (skutečně tolik), je to dokonce méně, než kdysi u nás. Takový vůz dnes u nás stojí od 850 900 Kč, pravda ve výbavě Ambition, ale i když přejdeme na stejné specifikace, jsme pořád na rozdílu v ceně 125 tisíc Kč.
S rostoucími specifikacemi se navíc nůžky jen rozevírají, například Superb 2,0 TSI se 190 koňmi stojí v Rusku v přepočtu od 790 tisíc Kč (u nás od 965 900 Kč) a vrcholnou motorizaci 2,0 TSI s 280 koňmi a 4x4 pořídíte od 3 353 000 rublů, to jest 943 tisíc Kč (u nás nejméně 1 161 900 Kč). Absolutní vrchol v podobě nejvýkonnější verze s výbavou Laurin a Klement pak přijde v Rusku v přepočtu o 240 tisíc korun levněji.
I to nakonec na přístupu Škody může vadit - základní ceny jsou vysoké, když ovšem jdete výše s nároky, bere si za lepší motory i výbavu mnohem více než jinde. A tak trochu hřeší na tom, že lidé s vyššími nároky cenu až tak neřeší. Navíc je třeba dodat, že zatímco u Karoqu jsou rozdíly dány i tím, že vůz se v Rusku montuje (a jde stále o verzi před faceliftem), u Superbu to tak není. Jde proste o zásadně nižší ceny za to samé.
Škoda Superb pro Rusko je prakticky to samé auto, které koupíte u nás. Přesto je výrazně levnější, ve vysokých specifikacích o stovky tisíc a desítky procent. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva