Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Vision S: toto jsou první obrázky konceptu SUV Kodiaq
2.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škoda odhalila první oficiální obrázky studie Vision S, která je předobrazem budoucího SUV Kodiaq. A naznačují též spřízněnost s modelem Seatu.
Letos se dočkáme dvou nových SUV od koncernu VW, které k sobě zřejmě budou mít blíže, než se zprvu mohlo zdát. Jak asi tušíte, řeč je o novinkách Seatu a Škody. Obě se objeví již za měsíc na autosalonu v Ženevě, v prvním případě však půjde o produkční model, zatímco ve druhém prozatím jen o koncept. Pokud vám ovšem včera neunikl článek první o španělském zástupci v tomto segmentu, pak asi velmi dobře víte, že ani Vision S nebude zrovna futuristickou studií.
Podobenství mezi oběma novinkami pochopitelně není překvapením, neboť španělská novinka i Škoda Kodiaq budou podobně spřízněné jako Rapid a Toledo. Zda ovšem dojde na větší odlišnosti než u dvou malých liftbacků, to si budeme moci říci až na podzim v Paříži, kde se objeví produkční verze českého modelu. Prozatím se tedy budeme věnovat pouze samotné studii Vision S, která počítá s 4,7metrovou délkou, 1,91metrovou šířkou a 1,68metrovou výškou.
Při pohledu na venkovní rozměry je zjevné, že naplnění se dočkají spekulace, dle kterých SUV z Mladé Boleslavi (respektive z Kvasin, abychom byli přesní) překoná dárcovský Volkswagen Tiguan. Důvodem je nutnost usadit v alespoň relativním komfortu cestující až ve třech řadách sedadel. Koncepční provedení přitom dostane šest sedadel, produkční model by ale měl pobrat pasažérů sedm. V základu však bude pětimístný, sedmimístná varianta bude za příplatek
I přes nemalé rozměry je ale patrné, že se designový tým okolo Jozefa Kabaně snažil o alespoň nějakou vizuální dynamiku. Máme tu tedy klesající linii střechy s výrazným spoilerem, přičemž víko zavazadelníku je „rozbito“ nejen odtrhovou hranou, ale také vykrojením pro registrační značku. Vše pak rámují koncovky výfuku usazené po stranách nárazníku s integrovaným difuzorem.
Bočním partiím zcela logicky dominují mohutná litá kola, jejichž blatníky se chlubí „off-roadově“ hranatými výřezy, a dnes již klasická linie zvaná Tornado. Ta nepochybně dorazí také do série, v případě oněch podběhů si ale zatím nejsme jisti. Ráfky se ovšem zmenší zcela určitě, zejména u nejníže postavených verzí v nabídce. Ty vrcholné by pak mohly počítat s devatenáctipalcovým provedením.
Zmínit musíme ještě příď, která je zajímavá hned dvěma aspekty. Jednak jsou tu světlomety osazené diodami společně s logem značky a vertikálními lamelami čelní masky, které opět skládají hold českému křišťálu. Ve stejném duchu již byla vyvedena letní studie Superb Black Crystal, Škoda tak evidentně dále jede na patriotistické vlně. Zajímavější je ale použití dvou oddělených světelných zdrojů.
Už dříve se hovořilo o tom, že se šéfdesignér Škody do tohoto řešení zahleděl a že by podobná světla měl přinést i facelift Octavie. Je pochopitelně zatím otázkou, jak konkrétně se tento přístup na jiných modelech projeví, však jsme zatím neviděli ani sériové SUV, které ponese jméno Kodiaq. I z tohoto důvodu ale má smysl věnovat premiéře vozu pozornost, i když vás SUV příliš nezajímají - jeho design může být předobrazem ztvárnění několika dalších škodovek.
Závěrem dodejme, že se podoba konceptu Vision S a sériového Kodiaqu nemají příliš lišit-. V Ženevě zkrátka neuvidíme žádnou futuristickou vizi, ale předobraz toho, co o pár měsíců později dorazí do výroby. Výrazně lišit se má pouze podoba interiéru vozu, do toho nás ale zatím Škoda nahlédnout nenechává...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.












Škoda Vision S byla prozatím na oficiálních ilustracích odhalena pouze zvenčí, na pohled do kabiny musíme ještě nějakou tu chvíli počkat
Leccos o sériové verzi naznačí včerejší uniklé obrázky prvního SUV Seatu nejspíše jménem Aran či Tecta - některé partie budou zřejmě totožné
Použití oddělených předních světel naznačuje, že dřívější spekulace o možné aplikaci stejného řešení na přídi faceliftované Škody Octavia nemusí být úplně nemístné. Třebaže tak podivně jako na těchto ilustracích výsledek vypadat nemusí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 28.4.2025
Nejčtenější články
Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha