Seat se díky Dieselgate může pohnout dopředu, říká nový šéf značky

Luca de Meo by rád španělskou automobilku natrvalo usadil v černých číslech. K tomu mu má napomoci větší autonomie i multimédia lepší než u VW.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Seat se díky Dieselgate může pohnout dopředu, říká nový šéf značky

11.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Seat se díky Dieselgate může pohnout dopředu, říká nový šéf značky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Luca de Meo by rád španělskou automobilku natrvalo usadil v černých číslech. K tomu mu má napomoci větší autonomie i multimédia lepší než u VW.

Pokud jste si již pečlivě pročetli nejnovější článek o vývoji kauzy Dieselgate, pak jste jistě zaznamenali, že VW Group počítá do budoucna s jistou decentralizací. Nový šéf Seatu Luca de Meo přitom věří, že právě díky této „historické příležitosti“ se bude moci jemu svěřená značka poněkud vzdálit od koncernového mainstreamu zastupovaného hlavně Volkswagenem a Škodou. Stát by se měla „lídrem v některých klíčových oblastech“, zejména pak v rámci multimédií. „Mám už i nějaké nápady,“ dodává de Meo, „ale prozatím jsou to pouze nápady.“

Než ovšem k realizaci zmiňovaných nápadů dojde, zůstane nový šéf Seatu u „pevného a logického“ modelu a obchodního plánu, s jakým přišel jeho předchůdce Jürgen Stackmann. Tato strategie, která zahrnuje příchod dvou nových SUV, má přitom španělské automobilce umožnit přístup do 80 procent trhu, nikoliv do 50 %, ve kterých se značka pohybuje nyní. „V současnosti je náš tržní podíl 1,2procentní, pročež jsme v některých ze 70 zemí, kde působíme, vcelku neviditelní. Potřebujeme proto vozy, jejich tržní podíl bude v daném segmentu 5 až 6 procent, abychom se dostali do zákaznického podvědomí.“

De Meo si je zároveň jist, že Seat se konečně dostává do dlouho očekávané fáze blahobytu, který je výsledkem „dobrých základů“ položených nejen Stackmannem, ale rovněž ještě předchozím šéfem značky Jamesem Muirem. Existující obchodní plán by proto podle jeho slov měl ještě nějaké dva tři roky běžet bez větších úprav, což má svůj logický důvod. „Bylo by totiž trochu podivné, kdybych začal měnit směr značky po pouhých čtyřech týdnech v úřadu,“ vysvětluje de Meo.

Nicméně nový šéf automobilky dodává, že „je mou nadějí, mým snem i touhou, abych nalezl možnosti, jak nás udělat unikátními. Ve většině automobilových segmentů se lidé učí z přítomnosti. To nás ale pasuje na stejnou úroveň, na které jsou všichni ostatní - my ale navíc máme přístup k technologiím prémiové části koncernu.“ Dá se tedy předpokládat, že Seat by do budoucna mohl převzít některé ze systémů vyvíjených Audi, a ty ještě dále umocnit, aby tak získal náskok, po němž de Meo touží.

Zda se tak skutečně stane, to je nyní ve hvězdách, podařit se mu to ale může - de Meo má po létech působení právě u Audi dobré vazby nejen na tuto značku, ale také se může těšit z přízně dlouholetého šéfa dozorčí rady VW a jednoho z hlavních akcionářů firmy, Ferdinanda Piëcha. Právě on jej v roce 2009 přetáhl do Německa z nejvyššího vedení Fiatu.

Pravdou na každý pád zůstává, že pokud Seat zásadním způsobem vylepší věci spojené především s interiérem, pak se jejich modely pohnou skutečně dopředu. Na španělskou variaci Alfy Romeo ale prý máme zapomenout, přestože de Meo přešel k VW Group právě z vedení Alfy. Jak totiž dodává, „srovnávání se s někým není dobré. Znamená to totiž, že jste stále druzí. Naším úkolem je však najít vlastní recept na úspěch. Odpověď na toto zatím ještě nemám, ale pracuji na tom.“


Seat se díky Dieselgate může pohnout dopředu, říká nový šéf značky - 1 - Luca de Meo 01Seat se díky Dieselgate může pohnout dopředu, říká nový šéf značky - 2 - Luca de Meo 02Seat se díky Dieselgate může pohnout dopředu, říká nový šéf značky - 3 - Luca de Meo 03
Nový šéf Seatu Luca de Meo doufá, že díky dopadům kauzy Dieselgate dostane španělskou automobilku konečně natrvalo do černých čísel

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.