Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Konci Mitsubishi v Evropě se možná podaří zabránit, jeden trh už to ale má spočítané
24.2.2021 | Petr Prokopec
Na základě loňských informací měla značka se třemi diamanty postupně opustit starý kontinent tak, že už nebude nabízet žádné nové modely. To se ale nakonec stát nemusí, jen Británie se s ním může rozloučit.
Loni v létě se několikrát mluvilo o konci Mitsubishi v Evropě, jehož prvním krokem mělo být zastavení dovozu všech klíčových modelů. Místní zastoupení automobilky to odmítalo, taková rozhodnutí se ale neodehrávají na úrovni regionálních importérů a zdroje hovořily jasně.
Nakonec by to přes úspěchy některých modelů tří diamantů na starém kontinentu dávalo smysl. Mateřská aliance Renault-Nissan na tom byla a je bledě, její prodeje začaly klesat už před příchodem koronaviru a pandemie se zdála být posledním hřebíčkem do rakve. Reorganizace směřující k zeštíhlení aktivit není v takovém momentě nic neobvyklého, nakonec by dávalo smysl spojit konkrétní značky s je konkrétními částmi světa.
Momentálně se ale zdá, že by Mitsubishi mohlo v Evropě zůstat. Dle Financial Times automobilka se třemi diamanty ve znaku nemusí starý kontinent opustit kvůli nevyužitým továrnám Renaultu. Těch by mohlo využít právě Mitsubishi, neboť ta Francouzi nedokáží naplnit jejich kapacitu a propustit kohokoli je ve Francii obtížné. Japonci se nicméně právě proto takového kroku bojí - mají mít obavy z francouzské vlády, která vlastní 15 procent Renaultu a může z politických důvodů bránit případnému nezbytnému propouštění. A neefektivní výroba ve Francii by Mitsu jistě nepomohla.
Jakkoliv tedy mělo být během tohoto pondělí dosaženo předběžné dohody mezi všemi třemi hlavními pilíři aliance, finální rozhodnutí má ve svých rukou vedení Mitsubishi. To by mělo rozhodnout zítra, tedy ve čtvrtek 24. února. Zda se tak ovšem stane a jestli týž den bude verdikt sdělen také médiím, není jisté. Stejně jako nelze předjímat výsledek diskuzí. Jedna věc nicméně má být jistá - i kdyby Mitsubishi nakonec zůstalo v Evropě, britský trh prý tak jako tak opustí. A to přesto, že jeho Outlander PHEV je nejprodávanějším plug-in hybridem v zemi od roku 2013.
Britští dealeři se tak již od loňského léta připravují na dobu, kdy budou prodávat maximálně originální tovární náhradní díly a namísto nových zákazníků budou vítat pouze ty staré na servis. Jeden ze zástupců automobilky pak pro Financial Times uvedl, že tyto plány se nemění, a to ani navzdory aktuálním změnám. Mitsubishi ovšem nehodlá nic komentovat, a tak nezbývá než si počkat na výsledek zítřejších jednání.
Lze pak už jen dodat, že jakkoliv mělo Mitsubishi stejně jako ostatní výrobci loni mizerný rok, v Evropě značka nakonec prodala 101 824 nových vozů. Suma sumárum je tak úspěšnější než Honda, která má na stejném kontinentu za stejné období na kontě jen 81 247 registrací. Tato automobilka zde navíc nemá ani partnera, jehož továrny či technologie by mohla využívat. Spíše bychom se tedy měli bát jejího odchodu.



Bude nové Mitsubishi Outlander k mání také v Evropě? To se nejspíše dozvíme během zítřejšího dne. Foto: Mitsubishi
Zdroj: Financial Times
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? včera 18:02
- Test Honda GB350S: retro jednoválec včera 08:00
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejčtenější články
Šéf BMW dál tvrdě kritizuje EU. Podle něj zabíjí místní autoprůmysl, i když BMW její tlak viditelně neškodí
14.11.2025
Ikonický kombík se loučí s jednou érou brutálním provedením, je výkonnější než Bugatti Veyron
14.11.2025
Další stát zrušil povinnost používat často ohyzdné přední poznávací značky aut, stačí splnit jedinou podmínku
15.11.2025
Shořelou obří dopravní loď skutečně celou zapálil elektromobil, ukázalo vyšetřování, úřady jeho výsledky do poslední chvíle tajily
15.11.2025
Seat odhalil vůbec nejrychlejší auto, jaké kdy stvořil. Vyndali z něj omezovač, vy z něj můžete vyndat sedačky
15.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
