Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Srovnejte si nové BMW 7 s konkurencí, na jeho obří ledvinky to vrhá jiné světlo
18.1.2019 | Petr Prokopec
Chcete dát modernizovaným čelním partiím mnichovské vlajkové lodi druhou šanci? Pak je vedle přídí Audi A8 a Mercedesu třídy S raději nestavte, k lepšímu dojmu to nejspíše nepovede.
Design aut vnímá každý subjektivně, čas od času se však některý výrobce trefí natolik do vkusu celé zákaznické obce, že jeho novinku uvítá téměř bezvýhradný jásot. Stává se ovšem rovněž, že vozy se zároveň mohou dočkat i hromadného odporu. Právě do tohoto tábora patří i facelift BMW řady 7, jemuž palec dolů dal prakticky každý, kdo jej viděl. Stačilo k tomu velmi málo - v Mnichově se rozhodli, že čelní ledvinky jejich vlajkové lodi musí vidět i astronauté pobývající na mezinárodní vesmírné stanici.
Designéři proto plochu ledvinek oproti stávajícímu již poměrně velkému provedení ještě o 40 procent zvětšili - to je oficiální údaj BMW. Kvůli tomu narostla výška přídě o 50 milimetrů, což logicky muselo vzezření vozu razantně proměnit. Sedmička při pohledu zpředu již nepřipomíná ani tak klasickou limuzínu, ale spíše se svým pojetím blíží mohutným crossoverům. Právě na nich bychom přitom ledvinky takových rozměrů čekali, nicméně ani v jejich případě bychom neskákali zrovna nadšením.
Aby ale dali řadě 7 ještě jednu šanci, rozhodli jsme, že vůz pošleme alespoň do vizuálního souboje s její nejbližší německou konkurencí. Do ringu tedy nastupují rovněž Audi A8 a Mercedes-Benz třídy S. První z nich je do určité míry střižen dle stejného receptu, také jeho karoserii definují především ostré hrany. Příď však působí jako výrazně nižší, díky rozšíření čelní masky si limuzínu s SUV rozhodně nespletete, spíše začnete vzpomínat na sporťáky.
Pokud pohledem sklouzneme na boky, jsou si zástupci z Mnichova a Ingolstadtu ještě blíže, jediným lišícím prvkem je zalomení zadního bočního okna. Jinak ovšem disponují prakticky identickou siluetou, což představuje poměrně vzpřímenou příď (u BMW vlastně zcela) a klasickou tříprostorovou siluetu sedanu. Vzadu ovšem řada 7 se zvýšenou hranou zavazadelníku znovu začíná mířit směrem ke crossoverům, zatímco zástupce čtyř kruhů byste si klidně mohli splést s menšími modely A6 či A4.
Že jsme zapomněli na Mercedes? Nikoliv, stranou jsme ho zatím ponechávali záměrně. Třícípá hvězda je vůči zbývající dvojici mnohem osobitější. Na první pohled může připomenout spíše čtyřdveřové kupé, za čímž stojí hlavně vykrojení linie oken než střecha, která by se měla svažovat více než u soupeřů. Mercedes se přitom nesnaží v žádném ohledu příliš tlačit na pilu, i s ohledem na skutečnost, že klientela běžně kupující tento vůz je spíše konzervativního charakteru.
BMW oproti tomu nejspíše hodlá oslovit hlavně mladší ročníky, které chce velikostí čelních ledvinek asi zhypnotizovat. Nejsme si ale jisti, zda kdekoliv jinde než v Číně či Rusku uspěje. Mnichov jednoduše tentokráte zašel až příliš daleko, tedy v rámci exteriéru. Uvnitř kabiny ale pro změnu moderní trendy poněkud popírá. Jistě, máme tu 12,3palcový digitální přístrojový štít, stejně jako nemalý 10,25palcový displej multimédií. Vše ale tak nějak postrádá řád a čistotu.
Pro srovnání se schválně podívejte do interiérů Audi a Mercedesu, které jen potvrzují pravidlo, že v jednoduchosti je síla. V případě A8 by sice mnohý mohl namítnout, že nahrazení prakticky všech tlačítek digitálními displeji nemusí být zrovna ideální, nicméně zástupce čtyř kruhů ve vás již po prvním usednutí vzbudí dobrý dojem. Projděte si ale sai přiložené snímky a zvažte, za který vůz byste jako za společníka na toulkách napříč Evropou brali nejraději...
Vizuální srovnání BMW řady 7 2019 s Mercedesem třídy S a Audi A8



Kterou z německých limuzín byste si pořídili nejraději?
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
před hodinouEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
včeraJízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pol Espargaro za Viňalese včera 12:18
- Schrötterův odchod z WRP Ducati včera 11:27
- Michele Pirro nahradí Marca Marqueze při GP Austrálie včera 10:00
- Honda CB1000F 2026: nekapotované retro včera 08:00
- Bulega vyhrál a oddálil tak Toprakovu korunovaci 12.10.2025
Nejčtenější články
Nad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
15.9.2025Majitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
15.9.2025Ztráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
15.9.2025Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
15.9.2025Kolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
16.9.2025
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.14. 13:27 - Stepan
- Politický koutek 10.13. 17:49 - Zajda
- Chlubítko univerzální 10.13. 17:17 - jerry
- Policejní kontroly a měření 10.13. 12:14 - M.Z.
- BMW Divize 10.13. 12:10 - pavproch
- Onboard videa 10.12. 23:38 - brnenska.odchytova
- SAP - Dresscode nestačí, 10.11. 13:04 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.11. 12:48 - řidičBOB