Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong LIV-2 oficiálně odhalen, k výrobě už mu chybí jen krůček
29.9.2016 | Robert Malík | Přidat příspěvek
Zatím se tváří jako koncept, LIV-2 je však předprodukční prototyp, který Korejci v sériové podobě představí už během příštího roku.
Přestože v Paříži chybí tak významné automobilky jako je Aston Martin, Bentley, Ford či Volvo, v Evropě relativně okrajová korejská značka SsangYong do srdce Francie neváhala vyrazit. A kromě produkčních modelů Tivoli či Korando se chlubí také nejnovější studií velkého SUV nazvanou LIV-2.
Pokud nás sledujete pravidelně, patrně vám neuniklo, že jsme vám tento vůz na továrních ilustracích v první polovině září už představili a zdůraznili především fakt, že by se mělo jednat o nástupce modelové řady Rexton. Zásadní informací v jeho případě je, že si podrží žebřinový rám, který se v této kategorii stává konstrukčním přežitkem.
Korejci věří, že jim právě tohle pomůže na trzích v Rusku, Číně či Jižní Americe, kde silnice nejsou vždycky prvotřídní, SsangYong. Pokud odhalení konceptu nebudeme brát jen jako demonstraci dovedností vývojového oddělení značky, firma zjevně počítá také s evropskou klientelou.
Ačkoli se automobilka spadající pod indický koncern Mahindra & Mahindra pochlubila připravovanými pohonnými jednotkami, technické detaily čtyřválcových motorů zůstávaly až dosud obestřeny tajemstvím. Po Paříži máme konečně jasněji a i nově zjištěné nás jen utvrzuje v tom, že tohle je jednoznačně předprodukční auto a nikoli pouze naleštěný výstavní exponát.
Ve chvíli, kdy se LIV-2 transformuje v produkční model, bude k mání s jedním ze dvou agregátů. Slabší z nich bude turbodiesel o objemu 2,2 litru s maximálním výkonem 181 koňských sil a nejvyšším točivým momentem 420 newtonmetrů dostupných od 1500 do 2500 otáček za minutu. Tento čtyřválec s variabilní geometrií rozváděcích lopatek turbodmychadla a splňující normu EU6 bude k mání výlučně se sedmistupňovou automatickou převodovkou původem od Mercedesu.
Vyšší výkony nabídne přeplňovaný přímovstřikový benzínový motor GDi, který bude mít 225 koní a točivý moment bude vrcholit hodnotou 350 newtonmetrů. Dynamické parametry či udávanou spotřebu jednotlivých verzí momentálně neznáme, víme však, že velký SsanYong dostane poměrně obsáhlou bezpečnostní výbavu. Součástí standardu bude devět airbagů včetně kolenního, brzdový asistent schopný automaticky zpomalovat před překážkami, systém kontroly neúmyslného opuštění jízdního pruhu, detekce mrtvých úhlů a k dispozici bude i systém kontrolující provoz křižující prostor za autem při parkování.
Samotný koncept dostal speciální pneumatiky do terénu či elektricky výsuvné boční nášlapy i s osvětlením pro snadnější nastupování a vystupování, máme ale za to, že minimálně první položku v sériovém provedení neuvidíme. Naopak kožené čalounění, dotykové displeje, rozhraní Apple CarPlay a Google Android anebo připojení přes wifi dnes není žádné sci-fi, tohle se do výroby dostane nejspíše v nezměněné podobě.
Ptáte se kdy přesně? Nevíme, premiéra sériového auta však příliš vzdálena není. SsangYong oznámil, že produkční LIV-2 (necháme se překvapit jestli pod jménem Rexton) odhalí už v průběhu příštího roku.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.






Příští SsangYong Rexton, momentálně prezentovaný jako koncept LIV-2, dostane přeplňované čtyřválce s výkonem od 181 do 225 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejčtenější články
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:37 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
