Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong LIV-2 oficiálně odhalen, k výrobě už mu chybí jen krůček
29.9.2016 | Robert Malík | Přidat příspěvek
Zatím se tváří jako koncept, LIV-2 je však předprodukční prototyp, který Korejci v sériové podobě představí už během příštího roku.
Přestože v Paříži chybí tak významné automobilky jako je Aston Martin, Bentley, Ford či Volvo, v Evropě relativně okrajová korejská značka SsangYong do srdce Francie neváhala vyrazit. A kromě produkčních modelů Tivoli či Korando se chlubí také nejnovější studií velkého SUV nazvanou LIV-2.
Pokud nás sledujete pravidelně, patrně vám neuniklo, že jsme vám tento vůz na továrních ilustracích v první polovině září už představili a zdůraznili především fakt, že by se mělo jednat o nástupce modelové řady Rexton. Zásadní informací v jeho případě je, že si podrží žebřinový rám, který se v této kategorii stává konstrukčním přežitkem.
Korejci věří, že jim právě tohle pomůže na trzích v Rusku, Číně či Jižní Americe, kde silnice nejsou vždycky prvotřídní, SsangYong. Pokud odhalení konceptu nebudeme brát jen jako demonstraci dovedností vývojového oddělení značky, firma zjevně počítá také s evropskou klientelou.
Ačkoli se automobilka spadající pod indický koncern Mahindra & Mahindra pochlubila připravovanými pohonnými jednotkami, technické detaily čtyřválcových motorů zůstávaly až dosud obestřeny tajemstvím. Po Paříži máme konečně jasněji a i nově zjištěné nás jen utvrzuje v tom, že tohle je jednoznačně předprodukční auto a nikoli pouze naleštěný výstavní exponát.
Ve chvíli, kdy se LIV-2 transformuje v produkční model, bude k mání s jedním ze dvou agregátů. Slabší z nich bude turbodiesel o objemu 2,2 litru s maximálním výkonem 181 koňských sil a nejvyšším točivým momentem 420 newtonmetrů dostupných od 1500 do 2500 otáček za minutu. Tento čtyřválec s variabilní geometrií rozváděcích lopatek turbodmychadla a splňující normu EU6 bude k mání výlučně se sedmistupňovou automatickou převodovkou původem od Mercedesu.
Vyšší výkony nabídne přeplňovaný přímovstřikový benzínový motor GDi, který bude mít 225 koní a točivý moment bude vrcholit hodnotou 350 newtonmetrů. Dynamické parametry či udávanou spotřebu jednotlivých verzí momentálně neznáme, víme však, že velký SsanYong dostane poměrně obsáhlou bezpečnostní výbavu. Součástí standardu bude devět airbagů včetně kolenního, brzdový asistent schopný automaticky zpomalovat před překážkami, systém kontroly neúmyslného opuštění jízdního pruhu, detekce mrtvých úhlů a k dispozici bude i systém kontrolující provoz křižující prostor za autem při parkování.
Samotný koncept dostal speciální pneumatiky do terénu či elektricky výsuvné boční nášlapy i s osvětlením pro snadnější nastupování a vystupování, máme ale za to, že minimálně první položku v sériovém provedení neuvidíme. Naopak kožené čalounění, dotykové displeje, rozhraní Apple CarPlay a Google Android anebo připojení přes wifi dnes není žádné sci-fi, tohle se do výroby dostane nejspíše v nezměněné podobě.
Ptáte se kdy přesně? Nevíme, premiéra sériového auta však příliš vzdálena není. SsangYong oznámil, že produkční LIV-2 (necháme se překvapit jestli pod jménem Rexton) odhalí už v průběhu příštího roku.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.






Příští SsangYong Rexton, momentálně prezentovaný jako koncept LIV-2, dostane přeplňované čtyřválce s výkonem od 181 do 225 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
včeraRusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Arbolino, Baltus – news na přestupovém trhu Moto2 včera 17:32
- Gonzalezův poškozený chladič včera 14:09
- Moreira míří do MotoGP včera 10:00
- MS Side se jelo o víkendu v Assenu 18.8.2025
- Red Bull Rookies Cup pokračoval na Red Bull Rookies Ringu 18.8.2025
Nejčtenější články
Elektrické Mercedesy jsou takové fiasko, že je automobilka někde s létem zlevnila až o 320 tisíc Kč
21.7.2025Neobvyklá vývozní Škoda 130 L v dodnes krásném originálním stavu je poklad, který zítra může stát ve vaší garáži
21.7.2025Neexistuje žádný moment v životě elektrického auta, kdy se ho opravdu vyplatí koupit, nové i ojeté vypadá jako past
21.7.2025Elektrický Range Rover je u ledu, i když na něj prý čekají davy. Že by to bylo celé trochu jinak?
21.7.2025Svodidla u silnic při nehodách nezvládají zastavit elektromobily. A není to jen hmotností, proto jde o problém hlavně těchto aut
22.7.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.20. 11:10 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.20. 08:55 - spooon
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 07:51 - Vrooom
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.19. 14:39 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom