Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Stylově opustit tento svět lze nyní levně v jinak skromném autě, pro těžké časy je jak dělané
5.9.2022 | Petr Prokopec
Úpravy sériových aut do této podoby nejsou obecně vzato ničím nový. Obvykle se ale soustředí buď na honosné modely, a tak se snaží nabídnout maximální styl a luxus, popř. jde o obyčejné, co nejlevnější pohřebáky bez špetky invence. Tento vůz oba světy spojuje v jeden.
Pohřby prakticky odjakživa patří mezi slavnostní ceremoniály, jenž v sobě odráží způsoby té či oné kultury a určitou představu o posmrtném životě. Právě proto byly dříve zejména vladaři pohřbíváni spolu s obrovským jměním, které jim mělo zaručit, že vládnout budou i na onom světě. V současné době pak dokonce i v této branži začínají sílit ekologické trendy. Lidé se tak stále častěji, a to dokonce i v České republice, ptají po vodní kremaci či kryomaci, tedy na ty formy zpopelnění, které se obejde bez přímých emisí z nebožtíků samotných.
Většina lidí ale i v současné době zůstává u tradic, jejichž součástí je i odvoz rakve s nebožtíkem a případný smuteční průvod. Pokud jde navíc o automobilové fanoušky, pak jejich přáním nezřídka je, aby finální cesta proběhla stylově a v souladu s tím, co onen člověk vyznával během života. Obvykle vídáme takto upravená luxusní auta typu Mercedes-Benz, aby pohřeb měl tu správnou úroveň, někdy ale dojde i na bizarnosti z jiných sfér. Mezi ně pak lze bez otálení zařadit i Peugeot 208 upravený na luxusní pohřebák - výsledkem je obecně vzato skromné, levné, ale ve výsledku stylové auto.
Za úpravou francouzského hatchbacku stojí společnost Carrozados Rosano, která sídlí v argentinské Córdobě. Její dílo bylo založeno na základní verzi Peugeotu 208, takže dopředu se nastěhovala pouze halogenová světla, přičemž pomalu veškeré naznačené průduchy či ventilační otvory jsou zaslepené. To vše se stará o skromné vnější vzezření, uvnitř se ale nebožtík (dá-li se to tak říci...) špatně cítit nebude. Pro současnost ideální kombinace.
Z originálního vozu totiž zůstala zachována v podstatě jen přední část se zadním nárazníkem a světlomety. Vše ostatní prošlo zásadní proměnou. Pětidveřový hatchback se tedy změnil v třídvířko, neboť zadní pár již nebyl potřeba. Místo toho došlo k protažení rozvoru i karoserie, střecha mimo to zamířila o pár centimetrů výše. Zejména prostor pro rakev ale působí jako z jiného světa, neboť tu máme kombinaci koženého čalounění, diodového podsvícení a ocelového lůžka, které udrží rakev na svém místě, i kdyby se řidič rozhodl pro pohřební rallye.
Pod kapotu se nicméně nastěhoval jen 1,2litrový tříválec, který si musí vystačit bez turba. Na kontě má tedy jen 83 koní výkonu a 118 Nm točivého momentu, to na rallye nebude. Problém to ovšem nepředstavuje, koneckonců jsme ještě neviděli smuteční průvod, který by za vozem s rakví musel běžet. A jelikož většina pohřbů se odehrává přes den, ve finále nelze jako problém brát ani výše zmiňovaná světla.
Celý kompromis tak jen naznačuje, že upravený Peugeot 208 bude určen hlavně těm, kdo chtějí odejít stylově, ovšem zároveň nezruinují pozůstalé. Kolik ovšem auto stojí, nebylo upřesněno. Jelikož ale Carrozados Rosano proměnila na pohřebák zmíněnou základní verzi Peugeotu 208, dá se počítat s relativně nízkou částkou, které bude odpovídat i cena pohřbu.





Na onen svět se lze nyní nechat stylově přepravit v upraveném Peugeotu 208, slibuje vysokou úroveň za nízkou cenu. Foto: Carrozados Rosano, tiskové materiály
Zdroj: Carrozados Rosano
Bleskovky
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
včera
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Van den Goorbergh zůstává v týmu RW Racing včera 22:39
- Na čele v Sepangu je Acosta včera 11:00
- Salač v úvodu v Sepangu 11. včera 10:50
- Road is Calling: Atény v sedle Harley-Davidson včera 08:25
- Marc Marquez už letos závodit nebude 23.10.2025
Nejnovější články
Tento obyčejně vypadající, 32 let starý hatchback s víc jak 140 tisíci km se prodává za 600 tisíc Kč. Není to vtip ani překlep
před 10 hodinami
Tesla šetří, na čem může. V tichosti autům sebrala i poslední zbytek klíčů a lidé nejsou šťastní
včera
Kupci elektrického Porsche Macan začínají už po roce pociťovat největší bolest vlastnictví těchto aut
včera
Jedno z posledních pořád levných větších aut v Evropě žije dál, s dieselem koupíte ho i v roce 2026
včera
Škoda už chce prodávat asi jen sny a iluze. Ukázala další auto, které ani nezamýšlí vyrábět, akorát przní legendu značky
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.24. 09:17 - řidičBOB
- pavprochovo brečítko 10.23. 18:55 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.23. 10:42 - řidičBOB
- Přituhuje 10.23. 07:24 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.22. 13:46 - řidičBOB
- Onboard videa 10.21. 21:10 - řidičBOB
- Škoda octavia 3 2013 1.2tsi 77kw 10.21. 19:44 - Hodir
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.21. 19:25 - Snowman000
