Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Legacy 2015: nové Legacy je venku, jen s benziny a CVT
7.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Japonský sedan se ukázal oficiální cestou. Známe tak jeho rozměry, výbavu i motory s vrcholným V6 o výkonu 260 koní.
Nové Subaru Legacy nám již tři dny není neznámou. Nyní japonská automobilka z nové generace svého již pomalu legendárního sedanu sňala plachtu oficiálně. K dispozici tak máme veškeré informace, se kterými přichází bohatá fotogalerie a také několik videí. Jedno z nich přitom mapuje historii tohoto modelu, která odstartovala před 25 lety. Završena pak prozatím byla loni, kdy Subaru jenom ve Spojených státech prodalo 42 291 exemplářů páté generace. Tento počet by ovšem měl být letos výrazně překročen, neboť podle plánu mají registrace narůst na nějakých šedesát tisíc.
Abychom si ovšem toto číslo mohli dát do správné perspektivy, pak je třeba si uvědomit, že modelu Outback bylo loni prodáno třikrát více. A kupříkladu Toyota za stejné období dodala na americké půdě 408 484 kusů sedanu Camry, zatímco Fordu se povedlo udat 295 280 exemplářů modelu Fusion. Subaru tak rozhodně nepatří mezi hlavní hráče, nýbrž spíše okrajové, což nás přivádí k otázce, proč vlastně nebylo při stylizaci odvážnější?
Odpověď bohužel známa není. Dalšího srovnávání s konceptem tedy zanecháme, a vrhneme se rovnou na výčet technických detailů. Začít můžeme rozměry. Celková délka narostla o 41 mm na celkových 4 795 mm, rozvor přesto zůstal na 2 751 mm, tedy na téměř stejné hodnotě jako u páté generace. Zvětšení ovšem doznal objem zavazadlového prostoru, namísto předchozích 416 litrů nyní pobere 425 l.
Pod kapotou se objevují prozatím jen dva motory. První je modernizovaný čtyřválec 2,5i, který produkuje 177 koní, druhý šestiválcový boxer 3,6 R, v jehož případě se dočkáme 260 koní. Standardem je v obou případech automatická převodovka Lineatronic CVT, jež veškerou sílu motorů směřuje na všechna čtyři kola. Pomocnou ruku při tom podává systém aktivního vektorování točivého momentu.
Jízdní dynamika ale bohužel známa není, poinformovat tak můžeme maximálně o spotřebě. Ta v případě slabšího agregátu počítá se 7,8litrovým průměrem, u šestiválce 10,2 l/100 km. POdotýkáme, že normované měření v Americe není tak zkreslené jako v Evropě a mnohem více odpovídá skutečnosti.
Zpod kapoty se pak můžeme přesunout do kabiny, kde Subaru použilo nové materiály s měkčeným povrchem i tlustší čalounění. Již od prvního nastoupení by vás tak měl obklopit „prémiovější“ pocit, se kterým je spojeno také lepší odhlučnění. Výbava pak počítá se třemi úrovněmi (Standard, Premium a Limited) u čtyřválce, zatímco s šestiválcem je spojen pouze vrcholný stupeň Limited.
Na závěr nesmíme opomenout bezpečnostní techniku, která počítá především s novou verzí systému EyeSight. Ten se již spoléhá na barevné kamery, které dovedou mnohem lépe zachytit okolí i případné překážky. Chybět pak nemohou ani prvky jako detekce slepých úhlů, monitoring jízdy ve správném směru nebo alarm při hrozícím nárazu zezadu při couvání.
Do prodeje nové Subaru Legacy zamíří již v létě, stejně jako v úvodu článku se ovšem i nyní bavíme o americkém trhu. I nadále je totiž sporné, zda japonská novinka zamíří na Starý kontinent. Přeci jen, bez „evropské spotřeby“ by asi životní dráha sedanu příliš úspěšná nebyla.





























































Nové Subaru Legacy je prozatím určeno pouze americkému publiku, které si jej bude moci pořídit od léta
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
před hodinouSpalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
včeraPři hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
12.8.2025
Nejnovější články
Americké úřady odstraňují další absurdní omezení aut kvůli moderním antiemisním systémům, i u nás řidičům komplikuje život
před 10 minutamiHasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
před hodinouZaříznutý bestseller Fordu už dnes koupíte jen jako ojetinu, i pár let starý najednou stojí pakatel
včeraBohatý kupec supersportu pro vyvolené se asi zděsil toho, co sám stvořil, prodal ho po prvním dni na okruhu a 106 ujetých km
včeraMercedes musí spolknout další fiasko, jeho nový vrcholný supersport je o sekundu na kolo pomalejší než předchůdce
včera
Živá témata na fóru
- Hlavní silnice v zahraničí 08.14. 06:47 - Dalibor025
- Onboard videa 08.14. 05:43 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 08.13. 23:08 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.13. 14:55 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 08.11. 23:04 - delphin
- Pneu koutek 08.11. 21:13 - M.Z.
- Toyota obecně 08.10. 10:06 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.10. 01:06 - Truck Daškam