Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Legacy a Outback 2013: facelift, který už v Česku nepoznáme
29.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mezi newyorskými novinkami se pozornost hlásí i Subaru s faceliftem Legacy a crossoveru Outback. První jmenovaný má přitom u nás na kahánku.
Už jen necelý týden dělí automobilky od otevření jednoho z méně významných severoamerických autosalonů. Nuda a zívání ale v New Yorku skutečně nehrozí. Toyota avizovala odhalení nového sedanu s karoserií připomínající kupé, Mercedes s fanfárami představí modernizované třídy GLK i GL a jako zákusek připojí veřejnou premiéru vrcholného kupé-roadsteru SL65 AMG. Dorazí také zbrusu nový Hyundai Santa Fe alias ix45, ale jednoznačně největší bombou má být další generace Viperu.
O další světovou prezentaci se postará japonský koncern Fuji Heavy Industries. Jeho automobilová divize Subaru zde před třemi lety poprvé ukázala produkční verzi páté generace modelu Legacy a nyní se (tedy poměrně brzy) vrací na místo činu s jeho faceliftem.
V modernizované podobě se představí všechny karosářské varianty, tedy sedan, kombi a také crossover Outback. Plechový základ karoserie vypadá designově nedotčen, první dvě fotografie ale prozrazují, že z původních předních nárazníků nezůstal kámen na kameni. Přestylizovány byly rovněž mřížky chladičů a evidentně jinak byla navržena i vnitřní architektura hlavních světlometů. Záď jsme ještě neviděli, ale bylo by zvláštní, kdyby se podobné tvarové šachy (byť zřejmě v decentnějším podání) neodehrály také tam.
Subaru pozdrželo i fotografie interiéru, víme ale, že v kabině se objeví nové čalounění sedadel, pozměněný přístrojový panel s elektro-luminiscenčním podsvícením a pár dalších drobností ve výbavě napříč celou modelovou řadou.
Vrcholnou motorizací nadále zůstává plochý šestiválec s objemem 3,6 litru, výkonem 260 koní a spolupracující s pětistupňovou automatickou převodovkou. Nic se u něj nemění. Čtyřválec 2,5 l ale doznal několik drobných změn. Předně se zvýšil jeho výkon ze 172 koní (ano, americká verze měla oproti evropské o 5 k více) na 175 koňských sil. Stejně nepatrně poskočil také točivý moment - z 230 na 235 newtonmetrů.
Převodovky dvou a půl litru budou identické - k mání je šestistupňový manuál nebo variátor Lineartronic CVT. A právě u automatu Subaru slibuje drobné vylepšení průměrné spotřeba. U Lagacy by měla podle tabulek a amerických norem spadnout z rovných devíti litrů na sto na 8,7 l a v případě Outbacku z 9,8 na 9,0 litru.
Krom snížení provozních nákladů se automobilka zaměřila rovněž na zlepšení jízdních vlastností. Dosáhla toho zvýšením tuhosti karoserie, úpravou zavěšení a řízení. Legacy a Outback proto mají být tišší a nabídnout vyšší komfort jízdy. Oba vozy navíc dostaly systém „EyeSight“ zahrnující adaptivní tempomat, elektroniku hlídající řidiče před neúmyslným vybočením z pruhu a detekci překážek spojenou s automatickým brzděním. Zajímavostí této technologie je, že Subaru nepoužívá radar a stereo-kameru hlídající mnohem širší úhel před autem.
Vše zmíněné pochopitelně platí primárně pro americký trh, termín uvedení modernizovaných dvojčat v Evropě si zatím netroufáme odhadnout a už vůbec ne pro Česko. Subaru totiž začne brzy informovat své zákazníky o jedné velmi nemilé skutečnosti. Dobře informovaný zdroj nám prozradil, že s modelem Legacy se u nás od konce příštího roku už nepočítá a je proto otázkou, zda se tento facelift vůbec v Česku někdy objeví. Co u nás chce Subaru prodávat? Hlavní pateří prodejů se má stát Impreza XV, Forester a právě Outback. Alespoň ten by se tedy v modernizované podobě do našich končin dostat měl.
Tip: Projděte si rychlý přehled všech newyorských novinek


Výměna nárazníku a další drobné úpravy změnily Legacy a Outback tak, aby více připomínal novou Imprezu
A aby se vám snadněji srovnávalo s výběhovým modelem, který bude v případě Legacy tím posledním nabízeným na českém trhu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
30.4.2025
Nejčtenější články
K mání je výjimečně zachovalá italská kráska z dob, kdy jste i v kompaktu mohli mít šestiválec. Nic takového znovu nekoupíte
3.4.2025Audi zřejmě vysychá kasa, rozprodávat začalo své historické závodní speciály. Tyto jdou „na porážku” jako první
3.4.2025Dobíjecí Volva, kterým hrozí požár, jezdí i v Česku. Jejich nabíjení by se měly vyvarovat stovky zdejších majitelů
3.4.2025Víme víc o návratu Clarksona, Hammonda a Maye na obrazovky, vypadá to na tradiční ždímačku peněz
3.4.2025Nová, zatím jen elektrická generace legendárního auta se letos prodává hůř než jeho 15 měsíců nevyráběný spalovací předchůdce
3.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1