Subaru unikly plány na další roky. Jde proti proudu, dorazí nezvyklé modely i motory

Doba nepřeje jakýmkoli povyražením, a tak z nabídek mizí jak primárně zábavná auta, tak jakkoli větší motory. Subaru ale půjde tak trochu proti proudu - vsadí mimo jiné znovu na kupé BRZ, a to i s motorem 2,4 turbo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Subaru unikly plány na další roky. Jde proti proudu, dorazí nezvyklé modely i motory

14.8.2020 | Petr Prokopec

Subaru unikly plány na další roky. Jde proti proudu, dorazí nezvyklé modely i motory

/

Foto: Autocar

Doba nepřeje jakýmkoli povyražením, a tak z nabídek mizí jak primárně zábavná auta, tak jakkoli větší motory. Subaru ale půjde tak trochu proti proudu - vsadí mimo jiné znovu na kupé BRZ, a to i s motorem 2,4 turbo.

O Subaru BRZ byl na českém trhu vždy větší zájem než o spřízněnou Toyotu GT 86. Letos však fanoušci japonského kupé začali ronit krokodýlí slzy, neboť značka s prodejem vozu na starém kontinentu končí. Stojí za tím jako obvykle stále přísnější emisní regule, které si příliš netykají s atmosférickým dvoulitrem pod kapotou. Jednak jsou tu emise škodlivin a pak i CO2. Těch BRZ v kombinaci s manuálem produkuje 196 gramů na kilometr, což je více než dvojnásobek hodnoty předepsané pro příští rok. Verze s automatem je pak na tom se 183 gramy jen o chlup lépe.

Subaru přesto opětovně ve spolupráci s Toyotou pracuje na nové generaci. Ta se pak dle uniknuvšího produktového plánu ukáže na jaře příštího roku. Dá se tedy předpokládat, že ve své domovině bude vůz k mání nejpozději do léta. Na evropské trhy se ale dost možná vydá s ročním zpožděním. Vše samozřejmě bude záležet jen na tom, jak bude Subaru zvládat ony emisní normy a jak velkou dá Evropě prioritu.

Kromě onoho plánu se online objevily rovněž první záběry testovacích prototypů. Ty sice logicky halí kamufláž, nicméně i přes ni je patrné, že zvětšena byla čelní maska a nová jsou světla vpředu i vzadu. Vůz pak má vůči stávajícímu provedení přepřáhnout na modulární platformu TNGA od Toyoty, nicméně i přesto bude disponovat podobnými proporcemi a siluetou jako první generace. Ač tedy kvalita materiálů má jít nahoru, zadní sedadla budou spíše nouzová a zavazadelník má sloužit hlavně dvojici vpředu.

S ohledem na již zmiňované emisní regule se nicméně dočkáme zásadní změny v motorovém prostoru, kam by se měla nastěhovat přeplňovaná jednotka, navíc s objemem zvětšeným na 2,4 litru. Čekat tak máme přinejmenším 255 koní, díky čemuž by se BRZ mělo posunout minimálně o stupeň výše. Nikoliv ale jen po stránce dynamické, i s ohledem na posun v kvalitě totiž půjdou nahoru také ceny. Nicméně jelikož je tu i čtyřválcová Supra, která stojí nad GT 86, začínat se zřejmě bude lehce nad milionem Kč.

Dodat pak můžeme informace o modelech WRX a STI, z nichž první se ukáže na podzim příštího roku a druhý v tom následujícím. I tyto vozy dostanou do vínku onen 2,4litrový turbo-boxer, jenž nicméně bude spárován s pohonem všech a nikoliv pouze zadních kol. WRX by se výkonově mělo pohybovat výše než BRZ, přičemž nejspíše dorazí s manuálem i CVT. STI však má nabídnout 406 koní a 489 Nm točivého momentu, což automat značky již nezvládá. A proto bude k mání jen trojice pedálů.


Subaru unikly plány na další roky. Jde proti proudu, dorazí nezvyklé modely i motory - 1 - Subaru BRZ 2021 prvni spy foto 01
Subaru unikl produktový plán na příští léta. Foto: GR86.org

Subaru unikly plány na další roky. Jde proti proudu, dorazí nezvyklé modely i motory - 2 - Subaru BRZ 2021 prvni spy foto 02Subaru unikly plány na další roky. Jde proti proudu, dorazí nezvyklé modely i motory - 3 - Subaru BRZ 2021 prvni spy foto 03Subaru unikly plány na další roky. Jde proti proudu, dorazí nezvyklé modely i motory - 4 - Subaru BRZ 2021 prvni spy foto 04
Druhá generace BRZ, která byla aktuálně poprvé nafocena s kamufláží, se tak ukáže na jaře 2021. Foto: Autocar

Zdroj: GR86.org, Autocar

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše