Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody
30.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Christian Strube říká, že s kolegy bojuje za další RS v nabídce. U Superbu je prý schválení skoro jisté, i v jeho případě ale stojí v cestě emisní regulace EU.
Z tuzemského hlediska to možná není až tak patrné, nicméně globálně je Škoda Octavia RS nadmíru úspěšným modelem. Ve Velké Británii se na prodejích celé řady podílí 20 procenty a v Austrálii dokonce padesáti. Není tedy překvapivé, že stále častěji ozývají hlasy, které po mladoboleslavské automobilce žádají expanzi vozů ozdobených ikonickou dvojicí písmen. Až dosud šlo reakce firmy považovat tak maximálně „neodmítnutí”, slova šéfa vývoje značky Christiana Strubeho ale posouvají celou věc mnohem dále.
„Pro modely RS vidím více prostoru. Jsou pro nás dobré, neboť znamenají, že můžeme v rámci naší nabídky prodávat více mnohem špičkových modelů. RS je extrémně úspěšné a osobně bych velmi rád rozšířil naše portfolio o další takové modely,” říká Straube.
„Octavia RS je pro Škodu skvělým image-makerem, takže nyní diskutujeme o tom, jak vyrobit Superb RS a já osobně bych rád měl i Kodiaq RS. Z pohledu týmu starajícího se technický vývoj za tyto vozy bojujeme,” dodává.
Jsou tu ovšem jisté problémy, které bude muset Strube a jeho tým, respektive celá Škoda zvážit, zda stojí k překonání. „Musíme vzít v potaz emisní regulace EU,“ poukazuje šéf vývoje automobilky na 95gramový limit emisí CO2 na kilometr, který vejde v Evropské unii platnost v roce 2020. „I kdyby některé modely byly rychlejšími diesely, stále by produkovaly více emisí než toto množství. Musíme se tedy na vše podívat.“
Přes tyto limity Straube říká, že příchod Superbu RS je „pravděpodobný”, i když definitivní zelenou od nejvyššího vedení ještě nemá. A sám věří tomu, že schválení Kodiaqu RS bude záhy následovat.
Už dříve značka konstatovala, že musí zvážit, pro jaké modely existuje aplikovatelný obchodní model. Octavia RS ukazuje, že tu je, nicméně Fabia RS by prý byla jiným případem. Právě proto skončila a minimálně v nejbližších letech s jejím návratem nemůžeme počítat. V daném segmentu se totiž zisk nepřehrabuje vidlemi. „Lidé nám říkají: „Prosím, postavte Fabii RS, byla by skvělá.“ Ale my se jich musíme ptát: „Koupili byste si ji?“ Potenciál na výdělek je v této třídě malý.”
Větší modely jsou ovšem jiný případ, neboť již nyní Škoda eviduje stále více zákazníků sahajících po vrcholných variantách. Ještě lepším ukazatelem pak dozajista bude Kodiaq, jehož ceny startují v rámci značky nejvýše. Pokud se dosavadní trendy potvrdí i v jeho případě, pak má Škoda k dispozici obchodní model, po kterém touží.
Vzniku nových RS by mohl pomoci příchod nových plug-in hybridů, které chce mít na silnici co nejdříve. Právě ty by průměrné emise CO2 u škodovek posílaly naopak níže. Již v závěru roku 2018 by tak měl dorazit Superb PHEV, po kterém se v řádu měsíců ukážou také benzin-elektrické verze Kodiaqu a nového Yeti. Tou dobou by mohly být na cestě i ostré verze Superbu i Kodiaqu, nejspíše s dvoulitrovým motorem, který překoná metu 300 koní v případě benzinu a 240 u dieselu...

Škoda Kodiaq RS by se nakonec mohla stát realitou...
...Superb RS pak má budoucnost podle technického šéfa Škody téměř jistou
Straube se rozpovídal na stánku Škody v Paříži, kde se značka pyšní hlavně žlutým „Kouďákem”
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Studie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 2 hodinamiTo to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení oficiálně zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
před 3 hodinamiStellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 5 hodinamiFord říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
před 6 hodinamiDalší selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 13:48 - GeneHawkins
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 11:56 - Fičák
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch