Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Evropské i světové auto roku 2019 je stále větší propadák, modernizace to stěží změní
10.6.2021 | Petr Prokopec
Je nechtěné tak moc, že dokonce i ve srovnání s loňským rokem letos prodejně klesá. Zachránit to má další modernizace, je ale příliš nevýznamná na to, aby něco podstatného svedla.
Audi e-tron je prvním masovým elektromobilem německé automobilky, přičemž na trh přišlo v roce 2019. Počáteční rozjezd byl spíše vlažný, možná i proto, že SUV nemělo na kontě takové množství mezinárodních ocenění jako konkurenční Jaguar I-Pace. Současně hned na začátku proběhla svolávací akce, jež měla vyřešit možné zatékání vody do systému vysokého napětí a s ním související riziko samovznícení. To se nejspíše i povedlo, neboť loni se e-tron odlepil ode dna. Celosvětově bylo prodáno 47 324 aut, z čehož většina připadá na Evropu.
Pohled na relativní úspěch Audi přitom musí drásat srdce hlavně zmíněnému Jaguaru. I-Pace je totiž rekordmanem v počtu trofejí nasbíraných za posledních pár let. Problémem pro automobilku však je, že nic z toho nedokázala zužitkovat v rámci prodejů. Pokud sečteme evropské i americké prodeje za léta 2018 až 2020, nedostaneme se ani na loňské registrace Audi e-tron. Stačí přitom srovnat pár čísel, a rázem je vám jasné, že bez zásadní změny strategie bude Jaguar nadále jen paběrkovat. Jak ale poté chce být jen ryze elektrickou značkou, je záhada.
V prvé řadě je třeba říci, že e-tron je větším vozem a tak nabízí více prostoru pro posádku i její zavazadla. Je kvůli tomu sice těžší, což nakonec vede k nižšímu dojezdu i přes větší baterie, ovšem daný rozdíl ve výsledku není tak extrémní, jak data vypočtená na základě normovaného cyklu WLTP naznačují. Výsledky odpovídající metodice americké agentury EPA jsou totiž již mnohem těsnější. Nicméně Audi požaduje za svých 95 kWh a 313 koní 1 884 900 Kč, zatímco u Jaguaru za 90 kWh a 400 koní zaplatíte 2 329 698 Kč.
Pravdou sice zůstává, že britské SUV je rychlejší, na takovou Teslu ovšem stejně nemá. Dynamika tak nejspíše pro cílovou skupinu není až tak důležitá. Přičemž je otázkou, zda bude slyšet na to, co si pro ni Jaguar připravil na letošní rok. I-Pace dostal nový multimediální systém Pivi Pro, který vám dokáže zobrazit nejbližší dobíjecí stanice. Mimo to disponuje také vylepšenou klimatizací filtrující i částice PM2.5, stejně jako dosavadní nabíječku s výkonem 7 kW nahradila silnější s 11 kW.
Tyto změny jsou nicméně určené pouze pro americké publikum, v Evropě je s nimi I-Pace již nabízen. Na starém kontinentu tedy britské elektrické SUV nic nového nenabídne, což je problém, neboť letošní prodeje zaostávají i za těmi loňskými (2 119 oproti 2 619 vozům za první čtyři měsíce dle dat JATO Dynamics), a to přesto, že v mezičase byly kvůli koronavirové pandemii navýšeny vládní dotace a elektrickým autům se letos obvykle daří. Ovšem ani takový stav nedokázal zákazníky nadchnout.
Vskutku by nás tedy zajímalo, kterak chce britská značka zůstat při životě, když za pouhé čtyři roky zamýšlí přepřáhnout čistě na elektromobilitu, jak letos oznámila. Právě na I-Pace se totiž ukazuje, že ani mnohá mezinárodní ocenění a relativně působivé parametry na oslnění publika nestačí. Zvláště když ono Audi e-tron je k mání i v silnější verzi, která svou dynamikou Jaguar takřka dorovnává. Přitom stále stojí o podstatných 200 tisíc korun méně. A nově má navíc k ruce ještě stylovou verzi Sportback.






Jaguar I-Pace je propadák a je otázkou, jak vše zvrátí modernizace, která má nakopnout prodeje hlavně Americe. Tedy trhu, jenž o britské SUV prakticky vůbec nestojí, tam se I-Paců prodává ještě méně. Foto: Jaguar
Zdroj: Jaguar
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 11 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
včeraJaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva