Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Také Ferrari pracuje na elektrickém turbu, nadělí jej osmiválci
29.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Po Audi a Mercedesu jdou cestou elektrického přeplňování také v Maranellu. Výsledkem se prý stane svižnější akcelerace a nižší spotřeba motorů V8.
Špičkové supersporty z Itálie zůstanou podle posledních zpráv turbodmychadel zcela prosté. Tuto zprávu jsme přinesli před několika dny a očima puristických fandů to vnímáme jako pozitivum, jenomže to bude platit pouze pro vrcholné dvanáctiválcové modely. O osmiválcích to neplatí už nyní, však tu máme oturbený model California s dodatkem T. Ten ryze sportovní není, jenže rozpínání turbodmychadel nabídkou vzpínajícího se koníka tím neskončí.
Přeplňování se v nejbližší době má dostat také do útrob modernizovaného 458 Italia, které by mohlo disponovat stejným motorem. Jenomže to není hlavní účel nového sdělení. Tím je fakt, že se Ferrari pro další pokračování chystá u přeplňovaných modelů využít výhod elektrického turbodmychadla, obdobně jako Audi u SQ7 nebo Mercedes u zatím neznámých AMG.
U Ferrari však nepůjde primárně o ohromující výkony při rozjezdu, třebaže se od nich rozhodně distancovat nebude, ale zejména o cestu za nižšími emisemi a eliminaci turbodíry, kterou s sebou obvykle přináší klasické přeplňování. Mohlo by tak i s přeplňovanými motory nabízet charakter blízký atmosférickým jednotkám, jen tím vyluzovaným zvukem si nejsme příliš jistí.
V současné době maranellské koně emitují do ovzduší průměrně 270 gramů CO2 na kilometr, zatímco každý následující rok by zástupci chtěli shodit průměr o tři procenta, aby nemuseli platit tak vysoké pokuty za jejich nadlimitní množství. Prvním krokem ke splnění cíle je výše zmíněná California T, dalším pak bude zřejmě stejným 3,8litrovým osmiválcem vybavená Italia. Konkrétní aplikace elektrického turbodmychadla Ferrari nezmínilo, ale je velmi pravděpodobné, že se objeví v každém dalším přeplňovaném modelu, kde doplní standardní výfuková dmychadla. Nechme se překvapit, jak to nakonec bude fungovat.
Ferrari se přeplňování už déle bránit nebude, ale snad zůstane u modelů s motory V8. Ty by mělo posléze dále vylepšit zástavbou elektrického turba
Zdroj: 4wheelsnews.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Le Mans: Lídry jsou Martin, Roberts a Holdago 11:15
- Časový program Le Mans 2024 včera 15:00
- Le Mans - pevná součást kalendáře Grand Prix včera 09:00
- Mash Scrambler 50: retro scrambler pro začátečníky včera 08:00
- Nová pravidla od roku 2027 7.5.2024
Nejčtenější články
- Moderní sexy kombík Volva je slušný držák a rodinný tank, přesto ho ojetý kvůli mánii okolo SUV koupíte levně
8.4.2024 - V Rusku vyvinuli úplně nový spalovací motor. Jdou tak proti běhu dějin, svět aut jím ale nezmění
8.4.2024 - BMW po letech ukázalo dosud utajovaný prototyp s monstrózním motorem 6,7 V16, mohla to být pořádná bestie
8.4.2024 - Fiasko s elektromobily se Hertzu vrací jako bumerang, firma se kvůli nim snížila k velmi pochybným praktikám
9.4.2024 - Už i v Evropě. Krachující Fisker v zoufalosti zlevnil všechna auta o 507 tisíc Kč, koupit je není problém ani pro Čechy
9.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva