Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tata Megapixel: pět motorů a poloměr otáčení 2,8 metru
6.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Vzpomínáte si na Tatu Pixel? Teď se z ní stal Megapixel. Snad se ani nezvětšil, jen jeho technika a vzhled nabraly jiné podoby.
Ani Indové nechtějí nechat ženevský autosalon ladem a vystaví na něm koncept jménem Megapixel. Kupodivu nejde o auto, které by si vás za jízdy fotilo, ale o evoluci loňského konceptu Pixel. O něm už Tato v minulosti prohlásila, že jej dostane na evropské trhy a pravděpodobně proto si za místo jeho premiéry vybrala právě Ženevu.
Co přináší nového oproti původnímu Pixelu? Předně je to jiný vzhled. Zatímco loňský vůz vypadal tak trochu jako vajíčko z jiné planety, dnes představená evoluce vypadá o poznání „produkčněji”. Pokud byste si odmysleli věci jako vnější zpětná zrcátka nahrazená soustavou kamer a přimysleli pár drobných úprav, je na světě auto, které by zítra u prodejců značky málokoho překvapilo. Megapixel má navíc krom budoucího vzhledu tohoto konkrétního modelu naznačovat i design dalších novinek značky - zdá se, že Indové jsou na správné cestě.
V interiéru nejvíce zaujme už způsob, jakým se do něj vstupuje. Dveřím totiž stejně jako Fordu B-Max zcela chybí sloupky B, což by mělo usnadňovat nastupování a vystupování. Podobné prostorové plus by mělo znamenat i nekonvenční zavěšení sedadel na středovém tunelu, které ponechává jistý prostor pod sedadly. Samotný vnitřek pak má nabídnout dostatek místa pro čtveřici cestujících, kterým „pro zábavu” nabízí sofistikovaněší palubní systém ovládaný přes dotykovou obrazovku na středové konzoli.
Většinu z výše zmíněného lze považovat za krok vstříc sériové výrobě, technické řešení vozu kráčí přesně opačným směrem. Zatímco loňský Pixel měl pod kapotou vznětový tříválec, letošní „megabráška” má ve svých titěrných útrobách hned pětici motorů. Čtyři jsou elektrické, po jednom v každém kole. Jejich výkon není známý, za zdroj energie jim ale slouží li-ion fosfátový akumulátor o kapacitě 13 kWh, který se postará o dojezd až 90 kilometrů.
To není mnoho, krom dobíjení (může být i indukční, o které nedávno rozebíralo Audi) má ale Megapixel k dispozici i generátor elektřiny poháněný prťávým zážehovým jednoválcem o objemu 0,325 litru a výkonu 30 koní. Nevíme, kolik paliva má tato jednotka v zásobě, ale úplně málo to asi nebude - Tata slibuje teoretický dojezd přes 900 km na jedno natankování. Zní to skvěle, otázkou ale je, zda jej nepočítá jako Auto Motor und Sport u dieselového VW Cross Coupe.
Je tedy třeba říci, že toto auto není žádný rychlík (známe maximální rychlost 110 km/h), pro městský a příměstský provoz by třeba s menším množstvím elektromotorů (proč čtyři?) i s touto koncepcí fungovat mohlo. Městskému využití ostatně nahrává i jiná přednost - extrémně malý poloměr otáčení jen 2,8 metru, který i přes výše zmíněné technické změny pouze o 0,2 metru větší než u tříválcového Pixelu z loňska. Spíše pro zasmání přidáváme informaci o kombinované normované spotřebě paliva menší než 1 litr benzinu na 100. Bude to jedna z těch „Amperových spotřeb”, i Megapixel je plug-in hybrid.
Snad až na poslední věty zní všechny informace o Megapixelu dobře, jen jaksi cena takto pojatého vozu by byla na trhu těžko ospravedlnitelná. Něco sériového z něj ale jednou bude - co přesně a kdy se teprve uvidí.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012




Tata Megapixel naživo v ženvském Palexpu
Na pohled se Megapixel zdá být připravený pro výrobu, prozkoumání jeho útrob ale odhalí, že po technické stránce je takovému stavu dosti vzdálen
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 6 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejnovější články
Honda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 2 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 3 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 5 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 6 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva