Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 | Petr Prokopec
Automobilky se probouzí ze zajetí dirigismu a konečně se začínají rozumně ptát samy sebe: Proč bychom měli končit s něčím, co se pořád dobře prodává? Platí to i pro Dodge a jeho Durango. To ve své třetí generaci loni slavilo prodejní rekord, hlavně díky motorům V8.
Letos přišel do kin remake kultovní české pohádky Pyšná princezna. Podle recenzí není vyloženě špatný, ze svého úhlu pohledu to ale zhodnotit nemohu, neboť jsem animovaný snímek neviděl a nijak po tom ani netoužím. V mé hlavě je totiž zapsán hlavně originál, a to třeba kvůli herci Stanislavu Neumannovi, který svým jedinečným hlasem pronáší jednu z kultovních hlášek českého filmu, a sice „odvolávám, co jsem odvolal, a slibuji, co jsem slíbil“.
Protože tato slova poprvé zazněla již v roce 1952, zjevně se dostala i přes oceán. A u automobilky Dodge si je nejspíše oblíbili natolik, že je mají vyražené na vratech každé továrny. Mnohem podstatnější ale je, že se jimi také řídí. Nakonec by nás tedy nemuselo překvapit, že SUV Durango bude k dispozici i příští rok, přičemž kromě základního šestiválce nebude v nabídce chybět ani 5,7litrový atmosférický nebo kompresorem přeplňovaný 6,2litrový osmiválec.
Pokud tápete, co je tak výjimečného na americkém SUV osazeném motorem HEMI V8, je třeba vzpomenout na to, že se píše konec roku 2024. Dodge přitom již v roce 2021 mluvil o tom, kterak má klientela vůbec poslední šanci si osmiválcové Durango koupit. Mimo jiné i proto, že třetí generace tohoto SUV byla představena již v roce 2011. Místo zastavení výroby tu ale máme stále nové a nové varianty recyklující dávno zaplacenou techniku.
Dodge navíc s vozem spojuje stále vyšší ceny, načež lze Durango přirovnat k dojné krávě, která tu s námi bude minimálně ještě příští rok. A vůbec by nás nepřekvapilo, kdyby automobilka jeho životní cyklus natáhla klidně až do konce dekády, neboť na vedoucím postu koncernu Stellantis již nesedí odejitý Carlos Tavares. Najednou tedy není důvod posílat do důchodu auto, které firemní kasu plní způsobem, o jakém si elektrické modely mohou nechat jen zdát.
„Durango a motor Hemi tvoří výkonný pár, a Dodge bude pokračovat ve výrobě nejvýkonnějšího benzinového SUV planety i v kalendářním roce 2025,“ potvrdil danou skutečnost šéf značky Matt McAlear. My doplníme, že atmosférická jednotka produkuje 365 koní výkonu a 528 Nm točivého momentu, zatímco ta přeplňovaná je spojena se 720 koňmi a 874 Nm. Minulostí je nicméně 6,4litrová verze, která měla na kontě 482 koní a 637 Nm.
Jak jsme pak naznačili, pro Dodge jde o skutečně nadmíru výdělečnou záležitost, neboť zatímco se šestiválcem Durango startuje na 41 995 dolarech (tedy zhruba dvacet tisíc nad jedním milionem korun), v případě variant SRT Hellcat osazených výkonnějším V8 je třeba počítat s třikrát vyššími částkami. Přesto dealeři pomalu nestíhají sepisovat objednávky, ostatně nyní již třináct let staré SUV je momentálně nejprodávanějším modelem Dodge.
Povede ale tento úspěch a Tavaresův odchod k návratu osmiválce pod kapotu Chargeru? Naneštěstí nejspíš nikoli, jak rozebírá Jalopnik. Podle techniků Dodge se totiž jednotka pod kapotu nové generace nevejde. Zapotřebí by totiž byl mimo jiné posun přepážky oddělující motorový prostor od kabiny. Něco takového by si však vyžádalo jak vysoké dodatečné náklady, tak nové kolo nárazových testů. Přesto nikde není psáno, že se to nakonec nemůže stát.
A i kdyby ne, spoléhat se dá na tuningové firmy, že vezmou šestiválcovou verzi, která dorazí příští rok, a do jejích útrob Hemi V8 naroubují. Vršek motoru přitom nejspíše budou čouhat nad kapotu, což milovníci muscle cars uvítají s nezměrným nadšením. To pak bude vykompenzováno nemalými částkami, které dost možná vedení koncernu Stellantis přimějí ke změně názoru.



Dodge dnes osmiválcová Duranga prodává i za víc než 2,5 milionu korun za kus, tak proč by s nimi končil? Ani příští rok tyto verze z nabídky nezmizí. Foto: Dodge
Zdroj: Dodge
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 44 minutamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 8 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 10 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 11 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 21:01 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch