Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tento muž se živí tím, že s novými Bugatti najíždí stovky km, bez jeho souhlasu jediné neopustí továrnu
20.12.2021 | Petr Prokopec
Pokud bychom se měli zamyslet a definovat práci snů, tahle by k tomu měla sakramentsky blízko. Tento muž se skutečně už 17 let živí tím, že řídí všechna nová Bugatti a schvaluje je pro expedici, osedlal přes 90 procent všech kdy vyrobených vozů značky.
Možná již víte, že Bugatti nepředává svá auta zákazníkům s nulovým počtem najetých kilometrů. Důvodem je poněkud neobvyklá kontrola kvality, která zahrnuje jízdu po dálnici, ve městě i na uzavřené letištní ranveji. Automobilka z Molsheimu si totiž chce být naprosto jistá tím, že její auta fungují bezvadně a budou schopna uplatnit své výjimečné schopnosti kdykoliv a kdekoliv. Celý proces je tak nadmíru vzdálen od kontroly kvality Tesly, kde zřejmě některé exempláře po zkompletování nikdo ani neprohlédne. Bugatti jsou oproti tomu testována v reálném světě jako za starých časů.
Snad ještě více ohromující je skutečnost, prakticky všechny vyrobené vozy značky odřídil jeden jediný muž. A jelikož se o něm prakticky nic neví, Bugatti se rozhodlo tento stav změnit. Seznámit se tedy můžeme se Stevem Jennym, který vyrostl v Alsasku. V roce 2004 se od svého kamaráda doslechl, že slavná značka prochází vzkříšením a prototypy budoucího Veyronu prohání po soukromé dráze v Colmaru. Na dané místo tak zamířil a dal se s tamními techniky do řeči. O měsíc později si byl prohlédnout nové zázemí značky v Molsheimu a jelikož byl vším nadšený, zaslal na personální oddělení svůj životopis s tím, že by rád dělal testovacího pilota.
Jak asi tušíte, vysněnou práci dostal. Jeho úkolem bylo zajistit, aby každé Bugatti splňovalo naprosto stejná kritéria. Aby toho ovšem mohl dosáhnout, musel nejprve veškeré ověřovací procesy vymyslet. Automobilka následně dle jeho pokynů postavila místnost, ve které dochází na kontrolní měření a kompletní analýzu. Nepřekvapivě tak dodává, že „nejde o Bugatti, dokud ho Steve neschválí“. Jde nicméně jen o jednu část náročné kontroly, tou další je ona testovací jízda. Ještě před ní však Jenny prověří, že vůz má homologaci pro daný region, do kterého míří. Stejně jako konfiguraci požadovanou zákazníkem.
Teprve poté dochází k zažehnutí šestnáctiválcového motoru a přibližně 300kilometrové projížďce po alsaském regionu. Během této jízdy Steve musí prověřit naprosto vše, součástí procesu je tedy i silnice s hrbolatým povrchem, kterou absolvuje v rychlosti 80 km/h. Kontroluje přitom hlavně míru komfortu a hluku. Na uzavřené letištní ranveji v Colmaru poté pro změnu dochází na test systému launch control, stejně jako na chování v rychlostech přesahujících 300 km/h. Dále pak Steve zkoumá, jak se vůz chová při prudkém zabrzdění z rychlosti 200 km/h, zda dojde k zapojení vzdušné brzdy a prověrce ESP.
Následně Jenny zamíří zpátky do továrny, kde si projde veškeré své poznámky. Pokud je vše v pořádku, technici vymění olej v převodovce, dodají vozu jeho správná kola a připevní i odpovídající spodní panely podvozku. Následně pak každé Bugatti zamíří na další kontrolní jízdu, v důsledku čehož mají předávané exempláře najeto mezi 350 a 750 km, dle toho, zda je třeba některé procesy zopakovat či nikoliv. Nudnou práci tedy Steve rozhodně nemá, ostatně s nájezdem přes 350 tisíc kilometrů je stoprocentně nejčastějším uživatelem Bugatti na světě.
„Musíte každou buňkou svého těla cítit, co auto dělá, zda správně reaguje. Technická expertíza při takovém úkolu sice pomůže, ale klíčové jsou zkušenosti. Klikaté silnice v pohoří Vosges jsou pro takové jízdy ideální,“ popisuje svou práci Steve. A dodává, že „každý den je unikátní. Řízení těchto aut je pro mě nekonečnou zábavou.“ Tomu lze snadno věřit, stejně jako je bezesporu každý zákazník Jennymu vděčný za to, že mu jeho Bugatti pořádně vyzkoušel a zajel, však někteří s ním oněch 350 až 750 kilometrů nenajedou ani za rok.
Steve Jenny odřídil přes 90 procent všech vyrobených Bugatti. Jeho rukama tak prošel jak Veyron, tak i Chiron, Divo či vrcholný Super Sport 300 Plus. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 10 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva